HTML

Az IDEA Intézet célja, hogy impulzusokat adjon a liberális demokráciát és politikai pluralizmust garantáló intézmények és közösségek számára, formálja a mindennapi politikai cselekvés és gondolkodás értékorientáltságát, valamint erősítse a demokratikus felfogást és tapasztalatokat és az ezekre való nyitottságot. Nem hiszünk az értéksemlegesség illúziójában és elutasítjuk azt a felvetést, hogy a politika nem alkalmas problémáink megoldására. Abban hiszünk, hogy a politika az elveken alapuló értékek, a konstruktív gondolatok és a kritikai gondolkodás terepe kell, hogy legyen.

 

http://www.ideaintezet.hu/

 

http://www.facebook.com/ideaintezet

Friss topikok

Címkék

A (1) ad (1) adatigénylés (1) Áder János (1) Alaptörvény (2) alaptörvény (4) Alkotmánybíróság (4) állambiztonság (1) államosítás (2) átmeneti rendelkezések (1) atomerőmű (1) átszavazás (1) ATV (1) A régi ház (1) bajnai gordon (8) Balog Zoltán (1) baloldal (2) Baranyi Krisztina (1) barroso (1) Bayer Zsolt (1) Bergoglio bíboros (1) Bernie Sanders (2) bíróság (2) bizalom (1) Bizottság (3) Bokros Lajos (1) Botka László (1) Budapest (2) Bujdosó könyv (1) D-Day (1) Déli Áramlat (3) demokraták (1) devizahitelesek (1) DK (5) Dorkota Lajos (2) Dunaferr (1) E.On (7) egészségpolitika (1) egészségügy (1) egyéni listás voks (1) egyetemfoglalás (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (2) Együtt (1) Együtt-PM (4) Együtt 2014 (3) Együtt 2014-PM (12) Együtt 2014-PM plakát (1) elemzők (2) ellenzék (3) ellenzéki egyeztetés (6) ellenzéki együttműködés (1) elővá (1) előválasztás (3) energetika (12) Erdő Péter (1) értelmiségi (1) EU (2) Európai (1) Európai Bizottság (2) Európai Néppárt (1) Európai Ügyészség (1) Európai Unió (1) Falus Ferenc (1) Ferencváros (1) Fidesz (1) Fidesz-KDNP (2) fodor gábor (1) főpolgármester-jelölt (1) François Hollande (1) G. Fodor Gábor (1) gáz (1) gázkrízis (1) Gazprom (2) Gurmai Zita (1) GVH (1) győzteskompenzáció (1) Hallgatói Hálózat (1) Hazatérés Temploma (1) Heti Válasz (1) Hillary Clinton (1) hittan (1) Holoda Attila (1) Horthy-kor (1) Horthy-szobor (1) IEA (1) ifj. Hegedűs Lóránt (1) információszabadság (2) integráció (1) internetadó (1) Ipsos (1) Janukovics (1) Jevromajdan (1) Jobbik (4) Joe Biden (1) kampányfinanszírozás (1) Karácsony Gergely (2) Kazinczy utca (1) képviselet (1) Kerényi Imre (1) kereszténység (1) kétharmad (2) kétpárti (1) Kiss László (1) könyv (1) koordinálta indulás (4) kormányváltás (3) koronavírus (1) korrupció (1) Kovács Pál (1) Kövér László (2) közalkalmazottak (1) Közgép (1) közös indulás (3) közös listás voks (1) közrádió (1) közszolgálat (1) közvélemény-kutatás (4) Kúria (3) Lázár János (2) LIGA (1) Lisszaboni Szerződés (2) Magyar Energia Hivatal (2) Mali (1) Marine Le Pen (1) Martin Schulz (1) Matolcsy (1) Medián (1) megújuló energia (1) Merkel (1) mesterházy attila (6) Milla (1) miniszterelnök-jelölt (2) miniszterelnök-jelölti vita (1) MSZP (19) MVM (10) Nabucco (1) Németh Lászlóné (1) németh szilárd (3) Németország (2) Nemzeti Front (1) Nemzeti Választási Bizottság (1) népegészégügy (1) néppárt (1) Népszabadság (1) népszavazás (2) női kvóta (2) nonprofit (1) NVB (1) ombudsman (1) önkormányzati választás (3) Orbán Viktor (3) Oroszország (4) összefogás (10) Paczolay Péter (1) Padlóról padlóra (1) Paks (11) pápaválasztás (1) Parlament (1) piac (1) PM (1) politikai elemzés (1) politikai korrektség (1) populizmus (2) prevenció (1) Putyin (3) református egyház (1) rendeleti kormányzás (1) rendvédelem (1) Rétvári (1) rezsicsökkentés (21) rezsiharc (1) Rogán (1) Rogán Antal (1) röghöz kötés (1) Roszatom (1) RWE (2) Sarkozy (1) SPD (1) szakszervezet (2) Szárszó (1) Századvég (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (1) szinkretizmus (1) szolárpanelek (1) Szolidaritás (1) sztrájk (1) sztrájkbizottság (1) TÁMOP (1) Tarlós István (2) tiltakozás (4) TNS Hoffmann (1) több biztosító (1) töredékszavazat (1) Tormay Cécile (1) törvénygyár (1) trafik (1) trickster (1) tüntetések (3) Tyimosenko (1) Ukrajna (3) Ursula von der Leyen (3) USA (3) választási rendszer (2) választás 2014 (2) Varga Mihály (1) vizitdíj (1) Címkefelhő

Ursula von der Leyen? És az hogy?

IDEA Intézet 2019.07.03. 12:01

Hajdu Nóra elemzése

A lisszaboni szerződés (az unió alapszerződése) nem rendelkezik a csúcsjelölti rendszerről, vagyis nem kapcsolja össze normatív módon az EP választások eredményét a bizottság elnöke tisztségének betöltésével (csak annyit mond, hogy a Tanács az EP választások eredményének „figyelembevételével” jelöljön bizottsági elnököt). Ezt a 2014-ben először alkalmazott rendszert az unióban hosszabb ideje érzékelt demokratikus deficit ellensúlyozására politikai megállapodásként vezették be, tehát jogi kényszerítő jellege nincs.

spiegel.jpg

Forrás: Spiegel

Mint az ismert, az EP-választásra az unió számára sorsdöntő időszakban került sor. Súlyos belső megosztottságok váltak nyilvánvalóvá és az egész nemzetközi rendszer átalakulás alatt van.

A választás végeredménye, nem hozott abszolút többséget egyetlen párt számára sem. Az eddig „megszokott” nagykoalíciónak (EPP-szocdem) sincs többsége. Többszereplőssé vált a döntési folyamat, ami kompromisszumot tett szükségessé, hiszen csak az lehet bizottsági elnök, aki képes többséget állítani maga mögé az EP-ben.

Az Európai Tanácsnak, mint javaslattevőnek, ezért olyan jelöltet kellett találnia aki képes egy ilyen többséget létrehozni. Manfred Weber erre nem volt képes, ezért utólag is kérdéses helyes döntés volt őt csúcsjelöltté választani.

A lisszaboni szerződés (az unió alapszerződése) nem rendelkezik a csúcsjelölti rendszerről, vagyis nem kapcsolja össze normatív módon az EP választások eredményét a bizottság elnöke tisztségének betöltésével (csak annyit mond, hogy a Tanács az EP választások eredményének „figyelembevételével” jelöljön bizottsági elnököt). Ezt a 2014-ben először alkalmazott rendszert az unióban hosszabb ideje érzékelt demokratikus deficit ellensúlyozására politikai megállapodásként vezették be, tehát jogi kényszerítő jellege nincs.

A most körvonalazódni látszó személyi döntések ebben a kontextusban kellett megszülessenek. A jelek szerint a döntésekből Emmanuel Macron nyerte a legtöbbet. Az Európai Bizottság élére jelölt német Ursula von der Leyen nevét is a francia elnök dobta be. A Macronhoz hasonlóan liberális belga Charles Michel lesz az Európai Tanács elnöke és francia elnöke lesz az Európai Központi Banknak. Sikerként tekinthetnek az elmúlt napokra a régi tagállamok is, hiszen minden fontos posztra olyan politikusokat jelöltek, akik az unió tagjai voltak már 2004 előtt is. Végül először töltheti be nő az Európai Bizottság elnöki tisztjét, illetve a frankfurti székhelyű Európai Központi Bankot is először fogja nő irányítani.

Angela Merkel döntetlenre hozta az elmúlt napok maratoni „mérkőzését”. Ugyan elbukott kompromisszumos javaslata, amellyel a szociáldemokrata csúcsjelöltet, Frans Timmermannst segítette volna a Bizottság élére, de 60 év után újra német vezetője lehet az Európai Bizottságnak, aki ráadásul szoros szövetségese.

Magyarország és a visegrádi országok – a győzelmi jelentések ellenére – vesztesei a most körvonalazódó döntéseknek. Bár sikerrrel akadályozták meg a holland Timmermanns befutását, de az általuk támogatott francia Michel Barnierből sem lett bizottsági elnök. Ennél is lényegesebb azonban, hogy nemcsak Magyarország és a visegrádi országok, de egész Kelet-Európa maradt európai vezető poszt nélkül.

Különösen fájdalmas, hogy veszítettek a zöldek is, akik jelen állás szerint egyetlen pozícióhoz sem jutottak, hiába értek el kifejezetten jó eredményt a májusi EP választáson. Arra van talán egyedül esélyük, hogy a luxemburgi kormány jelölésével megszerezhetik történetük első biztosi helyét. Miközben a zöld témák mint a klímapolitika, vagy a környezetvédelem egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, ez most nem jelenik meg az unió személyzeti politikájában.

Szinte tragikus, hogy az unió belső feszültségei és a külső fenyegetettségekre adandó válaszok, sem játszottak semmilyen szerepet a személyi kérdések eldöntése során. Ne legyen így, de ez még megbosszulhatja magát.

Végül a mostani döntés talán legnagyobb vesztese az Európai Parlament és az európai közvélemény. A 2014-ben meghirdetett csúcsjelölti rendszer azt célozta, hogy egy transzparensebb és demokratikusabb folyamat végén dőljön el az unió vezető képviselőinek a személye. A mostani döntés ezért sok szempontból súlyos visszalépés, hiszen újra hátsó szobákban zajló alkusorozatban választották ki a befutókat.

Mindebből következik, hogy az előttünk álló öt évben mindennél sürgetőbbé válik az intézményi reformok kérdése. Ezek döntenek végsősoron az unió jövőjéről. Sok ideje nem maradt az uniónak.


Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon is:

Címkék: Merkel Bizottság Ursula von der Leyen

173 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaintezet.blog.hu/api/trackback/id/tr3714924090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 09:27:21

Lesz 5 évünk tovább gyengíteni a brüsszeli kócerájt.

Muzsikok közt 2019.07.04. 10:49:22

Mar az is Nagy elorelepes, hogy nem Alkesz az EB elnok. Ha folytatjak az eddigi politikat, akkor Tovah fogynak az EU tag ok, Tovabb zuhan az euro a dollarral szemben. Nekunk nem oszt, nem szoroz, es Macron, es Merkel nem lesz mar sehol, amikor Orban Meg de.

ben2 2019.07.04. 10:58:31

Az európai szocialisták és liberálisok elég érdekesen értelmezik a csúcsjelölti rendszert és általában a közvetlen demokráciát.
Ha nem az én jelöltem győz, akkor kapják be a csúcsjelölti rendszert én tutira nem támogatom más párt emberét. A többiek viszont támogasssák az én - választásokon alul maradt - jelöltemet, mert ugye csúcsjelölti rendszer van.

És így akarnak ezek Európai Egyesült Államokat.

Agyrém.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.07.04. 10:59:01

fántásztikus, komolyan, Magyaro. annyira szánalmasan jellemző, két alelnök..egy gyilkos akasztós büdöskomcsi unokája (bolgár), és egy roma...
magyar lett oda küldve egyáltalán?

Muzsikok közt 2019.07.04. 11:06:09

@FILTOL: a tobbi orszag is a selejtet kuldi az EUba

josys 2019.07.04. 11:07:35

Aki azt hiszi, hogy a migrációt támogató elnök, attól, mert a nagy menekülthullám idején befogadott egy menekültet, az erősen téved.
Az egy olyan nemes gesztus volt, amit a gazdag polgárok, régi nemesi családok tagjai nagyon régóta művelnek. (Karácsonyi adományozás, ételosztás stb.)

Boycie 2019.07.04. 11:11:14

@FILTOL: Ha egy transzvesztita niggert is küldtünk volna, azt is tutira megválasztják és 3 alelnökünk is lehetne (felkészül Cake Olivió majomember). Ide fajult Európa, már a végjátéknál tartunk sajnos.
A baloldali és zöld programok nagyon fogják segíteni az amúgy is folyamatosan gyengülő nemezetközi versenyképességet, a tovább döglődő nyugati gazdaságokban majd a csődbemenő cégek igazgatóságaiban nagyon jól fognak kinézni a női kvóta alapján delegált debil szopóskurvák...
A kihaló Porsche mérnököket pedig továbbra is irástudatlan dzsihadistákkal fogják pótolni. Még 2 generáció és NY Európában kb kihal a fehérember, de ennek felvetése rasszizmus és fasizmus.
Bright future

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 11:28:25

@MAXVAL bircaman közíró: ja...alelnökök kiválasztásánál megvalósult az az elképzelés, hogy az Európai Parlament többsége „politikai karanténba” zárja a jobboldali EU-ellenes politikusokat. Marine Le Pen és Matteo Salvini frakciójának, az Identitás és Demokráciának a két jelöltje és a lengyel kormánypárt jelöltje voltak azok, akik kiestek a szavazáson."

Óriási győzelem!!!

Boycie 2019.07.04. 11:40:05

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ez mutatja hogy a liberálfasiszta söpredék mennyire tiszteli a demokráciát. Azokra a képviselőkre ugyanannyian szavaztak mint másokra.
Ahol lehet az Európát elpusztító hazaáruló liberálfasiszta söpredéket kell karanténba zárni, akkor meg megy az óbégatás hogy fasizmus van meg antiszemitizmus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 11:50:10

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ezt a kis örömöt is elvennéd a háttérhatalmistáktól, hogy jelentéktelen posztokkal játsszanak?

Eleve ez csak nekünk segít, hiszen scak lelepkezik magukat, hogy nem demokraták.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 12:04:38

@Boycie: akkor költözz Azerbajdzsánba.
Ott boldog leszel.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 12:07:14

@MAXVAL bircaman közíró: jelentéktelen? A legmagasabb poszt, amit fideszes tölt be???.
Jelentéktelen, akkor miért tulajdonított jelentőséget annak Orbán, hogy megfúrja Webert?
Ursula sokkal liberál-fasisztább....

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 12:08:36

@MAXVAL bircaman közíró: Orbán barátja, Salvini viszont elvesztett két jelentéktelen pozíciót. Mit nyert? Jelentőset?

Bravehearth 2019.07.04. 12:30:55

"Magyarország és a visegrádi országok – a győzelmi jelentések ellenére – vesztesei a most körvonalazódó döntéseknek."

Ennek majd ez az egész 'unió' nevezetű romhalmaz a vesztese lesz. Tovább törték a kenyeret nyugaton, mélyebb és vastagabb a repedés. Ennyi történt.

"Bár sikerrrel akadályozták meg a holland Timmermanns befutását, de az általuk támogatott francia Michel Barnierből sem lett bizottsági elnök."

Önmagában az, hogy az a holland timmerbarom bukott, már egy fél győzelem! Azt a lényt minden áron megérte elhajtani!

"Ennél is lényegesebb azonban, hogy nemcsak Magyarország és a visegrádi országok, de egész Kelet-Európa maradt európai vezető poszt nélkül."

Vagyis 'boríték' a középső ujj és az öngerjesztő töredezés folytatódása.

"Különösen fájdalmas, hogy veszítettek a zöldek is..."

Dehogy fájdalmas! Kifejezetten üdvözlendő, hogy a sötétzöld(vörös) idióták szintén kiszorultak a vályú mellől.

"Miközben a zöld témák mint a klímapolitika, vagy a környezetvédelem egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, ez most nem jelenik meg az unió személyzeti politikájában."

Nem is ott kell megjelenjen, hanem a gazdaságpolitikában és a gyakorlati környezetvédelmi kérdésekben, energiapolitikában. A személyzeti politika eddig is csak olyan baromságokra volt képes, mint ezt a timmerbarmot és azt a görög avramiafrancot előrántani, ha épp valahol pofon vágtak egy homokost, vagy kihajítottak a dróton egy migrit. A személyzeti politika úgy nem ér semmit, ahogy van! Egy épkézláb szakértő politikust képtelen volt a 'zunijó' hosszú évek óta produkálni.

"Szinte tragikus, hogy az unió belső feszültségei és a külső fenyegetettségekre adandó válaszok, sem játszottak semmilyen szerepet a személyi kérdések eldöntése során."

Őszintén! Te mást vártál ezektől...??? Az orrukat se tudják kitúrni segítség nélkül!

"Ne legyen így, de ez még megbosszulhatja magát."

De így lesz! Erre ez a semmirevaló idióta ursula a garancia! '16-ban ennek az ostoba libának egy hétig kellett magyarázni, hogy a röpképes Tornado az NEM UGYANAZ, mint a BEVETHETŐ Tornado! A Luftwaffe vezetője már fényt kapott ettől a szerencsétlen nyomorulttól, mire képes volt fölfogni, hogy egyáltalán miről beszélnek neki! Honvédelmi miniszter, mi? Persze... Egy született nyomorult libsi idióta!

"Végül a mostani döntés talán legnagyobb vesztese az Európai Parlament és az európai közvélemény."

Mivel gyakorlatilag egy sor semmirevaló jellemtelen idiótát sikerült kinevezni, így ez az állítás megállja a helyét.

"A 2014-ben meghirdetett csúcsjelölti rendszer azt célozta, hogy egy transzparensebb és demokratikusabb folyamat végén dőljön el az unió vezető képviselőinek a személye."

Ez az állítás egy ostoba marhaság. Az a rendszer semmivel sem volt demokratikusabb, vagy átláthatóbb. Melyik választó volt képben, hogy az általa támogatott pártszövetség milyen alkuk és sunyi megállapodások alapján állítja a jelöltet?

"A mostani döntés ezért sok szempontból súlyos visszalépés, hiszen újra hátsó szobákban zajló alkusorozatban választották ki a befutókat."

Jó reggelt kívánok! És azok a 'csúcsjelöltek' vajon hogy kerültek a csúcsjelölti pozícióba??? Arról az alkesz luxemburgi idiótáról hogyan és hol döntöttek, ha nem valami alkoholgőzös, ribiktől illatos, kokótól poros bútorok között???

"Mindebből következik, hogy az előttünk álló öt évben mindennél sürgetőbbé válik az intézményi reformok kérdése."

Blablabla... Hülyeség! Az összes intézményi reform ki fog merülni abban, hogy az egyhangú döntéseket szépen fölszámolják és a minősített többséget fogják alkalmazni. És máris meg van oldva a 'reform'. Amolyan 'ajrópéer' módon...
Szánalmas.

@FILTOL: +1! Sajnos nálad a pont. Mindennél jobban jellemzi a helyzetet, hogy a csótányné és az a másik szerencsétlen került székbe a mi részünkről! Viccnek is rossz, de lassan már tényleg csak röhögni lehet ezen, sírni nem érdemes.
B.

Belzebubo 2019.07.04. 12:39:51

@Igazamvanvagyigazamvan?: Jelzésértéke van, ami a nemzetközi politikában azért sokat jelent. (Mint pl. az, hogy a román követ egyszerűen nem ment el, amikor Sz. bekérette. Jelzés, hogy Románia mennyire tartja Mo-t. Továbbá jelzés, hogy mit várhat Mo. az “erős nemzetek Európájában”) Vagyis jelzés, hogy Eu. Nagy többsége nem kér az újfasisztákból.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 12:40:01

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Az EB elnöksége komoly poszt, nem mint az EP elnöksége vagy alelnöksége.

Az ultraliberális ikerpár (Weber-Timmermans) EB-elnökségét meg kellett fúrni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 12:41:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Mint mondtam, mindegy. Jelképes ügy az alelnökség. De még az eln9kség is.

Szerinted pl. Hiller István nagyhatalmú ember?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 12:45:47

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Ursula sokkal liberál-fasisztább"

Mindegy. Mivel - ellentétben Weberrel - nem elsőrangú, hanem kb. harmadrangú politikus.

Magyarra fordítva, ez kb. olyan, mintha egy posztra a ballibek megfúrnák Orbánt, s a helyére Selmeczi Gabriella kerülne. Mindkettő fideszes, de van köztük 2 nagyságrend különbség súlyban-

Ursi majd szépen scendben tologatja a papírokat, eladminisztrálgat, s nem zavarja a nagyokat. Egy Weber vagy egy Timmermans egész más lett volna.

Muzsikok közt 2019.07.04. 13:00:11

@MAXVAL bircaman közíró: Soros kavarja a szart Albaniaban, adhatnal egy elemzest

Boycie 2019.07.04. 13:13:15

@Bravehearth: 100%-ban egyetértek. Sajnos a régi Európának annyi...
Még a van der Leyenhez: nem olyan régen az volt az első számú prioritása hogy megtisztítsa a német hadserehet a náci gondolkodású tisztektől. Ez szerintem mindennél többet elmond arról a totális szarkupacról amivé Ny Európa vált az elmúlt évtizedekben.
A társadalmi szétrohadás és gazdasági hanyatlás kéz a kézben folytatódik.

Muzsikok közt 2019.07.04. 13:16:16

@Boycie: Nem kell fosni, ez gyorsan valtozhat, a weimari koztarsasag pont ilyen volt

Eleg, ha egy befordulobb amerikai politika jon, aki nem tartja fenn tovabb a cia-vezerelt nemet sajtot

Boycie 2019.07.04. 13:24:09

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"akkor költözz Azerbajdzsánba. Ott boldog leszel."

Ez tipikus vak-süket-hülye liberálfasiszta hozzáállás. Az eszedbe se jut hogy az EU projektet lehetne valahogy jobban csinálni úgy hogy ne rohadjon szét és pusztuljon el minden? Ezek történelmi léptékű folyamatok, néhány generációnyi idő. A túlérett jóléti társadalom szétrohad és megy lefele. Nem először van ilyen a történelemben. Ha csak azt nézed hogy Nyugaton jobbak a fizetések (még) az nem azért van mert lassan kötelező buzulni és ezerrel megy a migráncsolás, hanem azt a jólétet a korábbi rendszerben hordták össze ami ma már fasizmusnak, rasszizmusnak számit és fujj és nem elég zöld (Európa nem akkor lett a világ ura amikor bevezették az emberi jogokat, feminizmust, LMBTQDHGSDHKHSDKHcsillámponi idiotizmust hanem amikor a nők sorozatban szülték a leendő katonákat és tengerészeket és halomra ölték más kontinenseken a bennszülötteket és kirabolták őket, nem pedig a faszukat szopták és segélyezték. Csak szólok.)

Kivlov 2019.07.04. 13:28:53

"Különösen fájdalmas, hogy veszítettek a zöldek is"

Ez miért is baj? nagyon is jó.

Boycie 2019.07.04. 13:33:32

@Muzsikok közt: A németek nagy része elképesztően agymosott, születése óta azt hallgatja hogy ő az emberiség legalja náci szar és egész életében attól retteg hogy nehogy valami genetikai hulladék minden alap nélkül lenácizza vagy leantiszemitázza mert akkor vége van, kirúgják az állásából a barátai elfordulnak tőle stb. Most még ehhez jött a kötelező buzulás (pl Berlinben) és a migráncsfaszszopás olyan szintje hogy gyakorlatilag nincsen reklám amiben ne szerepelne szinesbörű. Közben a fehérek reprodukciós rátája 0,8 körül van, 2 generáción belül egyszerűen eltünnek, kihalnak. A nagyobb német városokban az újszülöttek 45-55%-a migráncs hátterű. Ezen sokat nem változtat az USA külpolitikája, ez már el lett kúrva rendesen.

niemehrov 2019.07.04. 13:57:37

@MAXVAL bircaman közíró: ajjaj Iván, úgy tűnik a fideszre adott szavazatoddal Ursulat támogattad. Viktor ugyanis rá szavazott. Melegek házasságát, Európai Egyesült államokat, migránsokat stb, támogatni nem bűnös dolog? Most mantrázod egész nap, h 3-ik vonalbeli politikus és ennyi? A képzelt barátoddal már beszéltél? Mi a terv? Felhúzza a szegecselt tangáját és mindenkit seggbekúr? Gondolom már alig várod! :))))

Muzsikok közt 2019.07.04. 14:10:36

@Boycie: Barmire lehet agymosni a nemeteket, a lenyeg h komolyan veszik. Igaz Amit irsz, de a gazdasagi visszaesesek, szegenyedes gyorsan visszarantja a zembereket a valosagba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 14:21:39

@niemehrov:

Én nem felelhetek más tettéről, csak a sajátomról.

Mit támogat Ursi az a magánügye. A lényeg: nem tudja ránk kényszeríteni saját liberlis, emberellenes fantáziáit.

A kérdés nem az volt jó és rossz között választunk, hanem két rossz közt, s kis Ursi hadnagy a kisebb rossz a Weber-Timmermans féle ultraliberális főmuftikhoz képest.

A terv ugyanaz mint eddig: harc Brüsszel ellen.

ulpius66 2019.07.04. 14:32:41

"Magyarország és a visegrádi országok – a győzelmi jelentések ellenére – vesztesei a most körvonalazódó döntéseknek."

Kedves Hajdu Nóra!

Figyusz!

Eddig nem az volt a ballibsi mantra, hogy "Orbán a vesztes"... és nem Magyarország!

ulpius66 2019.07.04. 14:35:07

... egyebekben az "állítólag Magyarországot" képviselő ballibsi EU képviselők meg fogják szavazni az Ursulát?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 14:35:19

@Boycie:

Szerintem jobban járunk, ha nyugaton életerős, hagyományörző muszlim népek élnek, az elfajzott, fehér, homokos-pedofil-liberális-ateista őshonos népek helyett.

Szóval ha nem követi a keleti utat a nyugat népe, akkor jobb is, ha leveri, agyagba döngöli őket a néger-arab tömeg, ez utóbbiak legalább rendelkeznek valamilyen emberi értékrenddel, akkor is, ha az nem azonos a miénkkel.

A nyugat-európai katolicizmusban ez most jól látszik. Ha nem lennének a családvédő, krisztushű, homofób afrikai, színnéger püspökök, már az egész Vatikán egy újprotestáns homokklub lenne, ahol leszbikus álpapok menstruálnak és abortálnak szivárványzászlók alatt az oltáron, s elfajzott kamupapok pedig sátánista imákat gagyognak homokos "párok" esküvőin.

Amikor - ha - sikerül a katolikusok krisztushű kisebbségének eltüntetni a jelenlegi ferencista főeretnek Conchita Buzigliót a pokolba, utolsó esélyük az lesz, ha egy afrikait választanak legközelebb római pápának, aki debil toleranciazászlólengetés helyett szétcsap Krisztus szegecselt acélostorával. Ő még talán megállítja Soros és társainak végső hatalomátvételét Róma ősi püspöki trónja körül.

ulpius66 2019.07.04. 14:39:55

Kedves ballibsi kommentelők!

Ugye mekkora boldogság, amikor úgy alakulnak a dolgok, hogy az rossz Magyarországnak!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 14:41:28

@MAXVAL bircaman közíró: te, ha Ursula tologatja a papírokat, ki mozgatja Ursulát? Timmermans? Merkel? Macron? Hogy nem Orbán, az tuti!

ulpius66 2019.07.04. 14:42:30

@MAXVAL bircaman közíró:

Az MTA gender-kutatói megállapították, mi az oka a globális klímaváltozásnak!

Egyre több a meleg!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 14:43:36

@ulpius66: kurvára nem. De erről Orbán tehet. Ő taktikázta ki magát Salvini mögül és Merkel mögül...
Mellesleg Orbán szétrobbantotta a Salvini összefogását is.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 14:46:17

@MAXVAL bircaman közíró: talán elkerülte figyelmedet, hogy Orbán támogatja Ursulát....

ulpius66 2019.07.04. 14:50:15

Persze az is teljesen világos, hogy bárki lett volna az EU vezetője, az hatalmas bukás lett volna Orbán számára!

Ez a cikk is már előre megíródott csak "mutatis mutandis" (a felcserélendők felcserélésével) a megfelelő nevet kellett beírni.

A LÉNYEG, HOGY ORBÁN VESZÍTETT!
( bocsánat, Magyarország veszített....)

ulpius66 2019.07.04. 14:58:58

Az, hogy Ursula 3015-ben mit mondott a migráncsokról, mint német hadügyminiszter teljesen érdektelen!

Szinte biztos, hogy azt mondta amit a főnöke az Angela is mondott!
(hülyén is nézne ki, ha egy kormány úgy működne, hogy a kancellár mást kommunikál, mint a hadügyminisztere...... nyilván nem sokáig lett volna hadügyminiszter, ha mást mondott volna, mint a főnöke.....)

Most ugye már semmilyen függőségi viszony nincs az Ursula és az Angela között ..... sőt az Ursula van nagyobb pozícióban, úgyhogy majd az számít, MOST MIT FOG NYILATKOZNI MONDJUK A MIGRÁNCSOKRÓL, VAGY A BUZIK HÁZASSÁGÁRÓL....

niemehrov 2019.07.04. 14:59:34

@MAXVAL bircaman közíró: aha, kezdem érteni. Úgy harcolunk az ultraliberálisok ellen, hogy a fideszen keresztül egy másik ultraliberálisra szavazunk és közben mantrázzuk, hogy ez jó! Beszarás, így tovább! :)))

Világít a torony 2019.07.04. 15:32:51

Ahogy a szerző, úgy a sokan mások sem látják, hogy mire megy ki ez az egész. A Fidesz vakhangyái pedig egyenesen behunyják szemeiket, hogy még véletlen se vegyenek észre semmit, pedig ők akkor sem vennék észre, ha az orrukra hegesztenék közvetlenül. A szorosabb föderális rendszer ellen tiltakozókat a perifériára kényszerítik, ennek az első lépései történnek most. A belső körben maradtak majd szoros és erős politikai, gazdasági és szociális közösséget alkotnak, melyben nem kell feladniuk a nemzeti identitásukat. Ha a kormány így folytatja, a nyitott gazdaságú Magyarországra a periféria vár és ezzel együtt a még súlyosabb lemaradás, valamint a kínai kommunisták és az új Szovjetunió halálos ölelő karmai.
A kínai és szovjet bérfirkász kommancsok ezen dolgoznak. Ugye, birka?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 15:38:14

@Boycie: ja, értem. A Világ közben megváltozott. Mostmár nem az van, hogy elküldjük a gyerekeinket meghalni Afrikába, vagy Ázsiába, mert a király és haza.

Tudod, az amerikai vállalatok, de az ázsiaiak is megesz bennünket, ha nem lesz egységes Európa. Válasszunk királyt? Mennél háborúba Macronért? Salviniért?
Igázzuk le az arabokat? Szerinted a háború a legjobb jövő?
Nacionalista, egymástól elkülönülő országokkal Európa nem unió, csak kgst.
Az meg kevés mára.
Mondd, te tényleg elhitted, hogy egy nacionalista Európában Salvini minket fog támogatni, és velünk köt előnyösebb gazdasági megállapodást, nem Amerikával?
Magyarország halálra van ítélve, ha nem a libsik .

kiskutyauto 2019.07.04. 15:40:49

Ursula van der legyen!

niemehrov 2019.07.04. 15:53:18

@MAXVAL bircaman közíró: májusban szavaztál, azt se tudtad talán ki ő! Miben gyenge? Szkander? Békaügetés ? Miért rá szavaztál? És most akkor a háttérhatalom ezt nem is tudta?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 15:58:19

@MAXVAL bircaman közíró: Harmadrangú, aktatologató.
Te mondtad. Nem rendelkezik hatalommal. Tehát súlytalan.
Nem baj, Orbán súlyos...

Ben Franklin 2019.07.04. 15:58:23

@Világít a torony: Nem lesz nepszeru a szorosabb foderacio egy valsagban vergodo EUval, Meg a sima foderaciot se tudtak fenntartani. Amit most igergetnek az egyesult allamokrol, azt igergettek mar 15 eve is a keletieknek, csak nem lett belle semmi. Ez 2x nem fog menni.

Magyarkent meg a puszta teny hogy csotanyferiek toljak a projektet, garancia, hogy mindenki fut amerre lat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 16:00:08

@niemehrov:

Ursira szavaztam? Nem.
Weberre? Őrá se.

Hol a probléma tehát?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 16:02:25

@Igazamvanvagyigazamvan?:

De a pozíciója nem súlytalan. Egy nagyhatalmú, erős ember ebben a pozíióban képes lett volna bajt okozni nekünk. Ezért kellett megakadályozni, hogy ilyen személy kerüljön oda.

Világít a torony 2019.07.04. 16:03:20

@Ben Franklin: "Nem lesz nepszeru a szorosabb foderacio egy valsagban vergodo EUval,"
Ezért szabadulnak meg, a válságot gerjesztő tagállamoktól. Mit nem értesz?

Ben Franklin 2019.07.04. 16:07:12

@Világít a torony: A nemetek megszabadulnak az egesz EU gazdasagilag legegeszsegesebb tombjetol, az aranytojas tojo tyukuktol

Egyeb 5let?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 16:07:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Orbán egymagában nem súlyos, de a keleti államokkal együtt (csak a baltiak nincsenek velünk), plusz egyes nyugati szövetségesekkel komoly, blokkoló erőt képviselünk. Lám, képesek voltunk a legerősebb jelölteket most is távol tartani az EB-elnökségtől.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 16:10:15

@Világít a torony:

A magállamok összeomlanának nélkülünk. Egyre kevésbé tudnak a harmadik világból profitot síbolni, ezek után önként lemondanának a saját félperifériájukról? Annyira ők se hülyék.

Belzebubo 2019.07.04. 16:11:07

@Muzsikok közt: úgy látszik, németet csak tv-ben láttál (Boycival együtt), amikor fociztak. Az is Boateng volt. Jobb ha tudod, hogy nagyon is öntudatosak, magabiztosak és alapból liberális demokraták. Az AFD-t is elküldték végül a pi-ba, csak az agymosott NDK-sok között van még hivük. Egyébként azt hiszem, szeretnél te úgy “szegényedni”, ahogy ők

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 16:14:16

@MAXVAL bircaman közíró: a magállamok viszik haza a termelést. Ez nem a tipikus összeomlás.

Ben Franklin 2019.07.04. 16:16:17

@Belzebubo: nem azt mondtam, hogy szegenyek, hanem azt, hogy ott afdsek, ahogy szegenyebbek. Alapbol Meg senki nem naci, vagy liberalis demokrata, ez kizarolag a sajtotol fugg, ami nemetorszagban 180 fokokat fordult

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 16:21:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Dehogy viszik haza. Nem tudják otthon megfizetni a munkaerőt. Ez egy ördögi kör számukra: a rendszer alig zakatol már.

Az ÖSSZES eddigi munkahelyem úghy lett, hogy valahol nyugaton megszüntetek munkahelyet, s olcsóbb helyre telepítették.

Mickey Pearce 2019.07.04. 16:27:16

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nagyon szélsőségesen gondolkodsz, én csak azt próbáltam mondani hogy nem az egységes európával van a baj, hanem az elmebeteg liberálfasiszta/progresszív társadalomrombolással ami jelenleg az EU vezetői politikai iránya. Ebből csak egy romhalmaz lesz a végén. Lehetne az egészet normálisabban csinálni. Pl ésszel migráncsolni: aki tényleg orvos vagy IT szakember az jöhet, segélyezendő majomcsordára nincs szükség ( "emberi jogok" what a bullshit). De ez ma undorító fasizmusnak számít. Ugyanez buzulás támában: nem kell börtönbe zárni és megverni őket (UK-ban a hetvenes években még lecsukták a buzikat) de ne legyen már cool buzulni és ne legyen már előny buzinak lenni (nézd meg pl a The Guardian ha talál egy LMBTQ politikusjelöltet, egyből mellé áll és tólja ezerrel, akkor is ha amúgy alkalmatlan)
Szóval nagyon kilengett az inga a "szélsőbalra" és vagy pusztulás lesz vagy visszaleng az inga na hova is??

Nem ismerjük egymást ami nem baj, de tájékoztatlak hogy én 1990-től "Nyugaton" éltem, több országot is megjártam és nagyon szomorú vagyok attól ahogy látom hogy pusztul el minden akár csak a 20-25 évvel ezelötti állapotokhoz képest is

Mickey Pearce 2019.07.04. 16:30:41

@MAXVAL bircaman közíró: Igen erre van esély sajnos. Ezt már érdekes módon nagyon liberális barátomtól (CEU-n is oktatott néhány évig de nem buzulástant hanem IT managementet) is hallottam: az olyan társadalmat amely elpusztítja önmagát, nem lehet/ nem érdemes megvédeni saját magától. Ő úgy van vele hogy a Nyugatnak annyi, kész nincs mit csinálni.
Azért próbálkozni mindíg lehet...

Punxsutawney Mormota 2019.07.04. 16:34:20

@ulpius66: Mondtam már, hogy amikor okádsz, akkor inkább a náci nickedet szedd el, szerencsétlen takonygernchúros barátom! :D

Punxsutawney Mormota 2019.07.04. 16:35:15

@Mickey Pearce: Értem, szóval akkor a buzulásszakra jártál... :D

Punxsutawney Mormota 2019.07.04. 16:37:33

Ahogy elnézem az nemzehty-hazaffyas ajvékolók tömegét egyre jobb érzés tölt el. Nagy lehet a pánik a központban, ha mindhárom félcédulásukat ideirányították 18 néven kommentelni. :D :D :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 16:47:29

@Mickey Pearce:

Ez olyan, mint minden külső segítség. Az önsorsrontó emberen se lehet segíteni.

Világít a torony 2019.07.04. 16:49:56

@Ben Franklin: Te tényleg nem értesz valamit. A kisodródott államok még kiszolgáltatottabbak lesznek, még jobban beleragadnak a bérrabszolgaságba.

Világít a torony 2019.07.04. 16:56:10

@MAXVAL bircaman közíró: Nélkülünk? Te bolgár vagy.

A sok ostoba azt gondolja, hogy akik a tőkét birtokolják azok hátrányban vannak azokkal szemben, akiket lélegeztetőgépen tart a globális tőkéjük. Ennyire embertelenül ostoba még egy birka kommancs bérfirkász sem lehet.
Ja, de....

Ben Franklin 2019.07.04. 17:00:03

@Világít a torony: hát ha as ávós zsidobrev ezt Mondja, akkor csak igy lehet

MEDVE1978 2019.07.04. 17:01:59

GYakorlatilag ez történt:

1. Miniszterelnök úr arra játszott, hogy majd megerősödik Salvini, Le Pen, az AFD stb. és egy a mostaninál jóval erősebb frakciót alkot.
2. Így ő maradhat a Néppártban, ahol megnő a szavának a súlya, mivel ugye a Néppárt önmagában kevesebb szavazatot kap.
3. Utóbbi be is jött, előbbi nem: a jobboldali radikálisok több szavazatot kaptak, de nem eleget ahhoz, hogy jóval erősebb tényezők legyenek. Sőt úgy tűnik, hogy a volt szocdemek átvándoroltak a zöldekhez, meg a liberálisokhoz, a néppártiak meg a jobboldali radikálisokhoz. Tehát annyira nem más a végső felállás a két nagy tábor kb. ugyanott van, de azzal a kitétellel, hogy a néppárt a megbélyegzés miatt a szélsőjobbal nem fog össze, míg a liberális-szocdem-zöld részen szövetség és átjárás van. Tehát a számítás nem jött be, Orbán nemzetek Európája koncepciója, ergo a szélsőjobb és a konzervatívok összeborulása nem valósult meg.
4. Weber úr közben kinn is vagy benn is vagyot játszott Viktorunkkal. A kampány idején is a nyugati Európai Néppárt politikusok döntő része ki akarta rúgatni Orbánt. Weber ugyanakkor tudta, hogy Orbán szavazata kellhet a megválasztásához, ezért nem rúgta ki. Persze mivel az összes baloldali párt akasztófát, kizárást és péniszkorbácsot kívánt Orbánra, plusz a saját balszárnya is, végül felfüggesztette. Előtte meg nyilatkozgatott, hogy Orbán rossz felé megy.
Viktorunk ezt zokon vette és rájött, hogy Weber továbbra is szórakoztató eszközként kívánja majd használni (ha követelik, majd szivatgatja egy kicsit, de a szavazata jól jön), ezért kiállt mögüle.
5. Amire Weber úr nem számított, az volt, hogy úgy alakultak az eredmények, hogy a Néppárt + Szociáldemokraták meggyengültek. Annyira, hogy már csak kétpárti szavazatokkal nem lehetett őt megválasztani. Ehhez kellettek a zöldek vagy a liberálisok vagy a szélsőjobb. A szélsőjobbot ugye nem választhatta, mert azért otthon a sajtó keresztre feszítette volna. A zöldek és a liberálisok viszont nem komálták és Macron se szerette. Ezért megbuktatták.
6. Itt vérszagra gyűlt az éji vad. A szociáldemokraták érezték, hogy bár egész Európában a reménytelenség és jelentéktelenség felé tartanak, bepróbálkoztak, hogy hátha leesik a csúcsposzt. Úgyhogy agyonszúrták a döglődő Webert. Ráadásul Frau Merkel otthon fasírtban van az SPD-vel, a német szociáldemokratákkal. Az ellentét oka, hogy szociáldemokraták már a harmadik ciklusban kormányoznak együtt velük és ezalatt kb. feleződött, harmadolódott a szavazóbázisuk. Ezért kb. az SPD harmada-fele azt mondja, hogy ki kell lépni a koalícióból. Merkel kapott az alkalmon, hogy egy szocdemnek adja a posztot, ezzel jó pontot szerezve az állandóan a kormányt megbuktatni akaró német szocdemeknél. Úgyhogy gyorsan le is dumálta ezt Macronnal, akinek meg jó lett volna Timmermans, hiszen nem konzervatív, nyugati és közelebb áll hozzá.
7. Egyedül azzal nem számoltak, hogy így beleszartak a konzervatívok levesébe. Merkel, aki teljesen gyakorlati politikus és bevitte a politikai középre a CDU/CSU-t, nem értékelte nagy áldozatnak, ha egy szocdem lesz a bizottság vezetője. A saját pártcsaládja viszont eléggé, hiszen úgy jött le nekik, hogy volt egy jelöltjük, azt kinyírta Macron és a szocdemek is kifaroltak mögüle. Most meg szavazzanak meg egy szocdemet. Ráadásul Timmermans ellen összeállt egy eléggé nagy ország alapú koalíció is.
8. Tehát senki nem maradt, eléggé félő volt, hogy ha Macron előjön azzal, hogy Vestager legyen az elnök, akkor az Európai Néppárt ezt sem hajlandó támogatni. Erre jött elő Von der Leyennel Macron, aki azt mondta, hogy ha már feltétlenül néppárti kell legyen, akkor legyen inkább balos és nem túl ismert, jelentéktelenebb.
9. Nyilván Orbánék lecsaptak a hölgyre azért is, mert ennél gyakorlatilag már csak rosszabb lehetne magyar szemszögből: Weber úr (fasírtban van Viktorral), Vestager (liberális), Ska Keller (zöldpárti és kb. minden, amit Viktor utál), Timmermans vagy valami másik szoci, mondjuk Schulz (szintén rühellik Viktort).

Ebből egy viszonylag jó eredmény jött ki Orbánéknak, lehetett volna sokkal borzasztóbb is.

niemehrov 2019.07.04. 17:02:48

@MAXVAL bircaman közíró: nekem nincs problémám, nem is szavaztam. Te viszont közvetve Uschira szavaztál. Lelked rajta. De ne vinnyogj, ha fél év múlva a melegházasság eu szintén szabad lesz.

Világít a torony 2019.07.04. 17:05:54

@Ben Franklin: Ezzel nagyjából ki is maxoltad az értelmi képességeid.

Világít a torony 2019.07.04. 17:08:11

@Mickey Pearce: " én 1990-től "Nyugaton" éltem, több országot is megjártam és nagyon szomorú vagyok attól ahogy látom hogy pusztul el minden akár csak a 20-25 évvel ezelötti állapotokhoz képest is,"
A világ mozog, te valószínűleg a múltban ragadtál.

MEDVE1978 2019.07.04. 17:10:38

"Végül a mostani döntés talán legnagyobb vesztese az Európai Parlament és az európai közvélemény. A 2014-ben meghirdetett csúcsjelölti rendszer azt célozta, hogy egy transzparensebb és demokratikusabb folyamat végén dőljön el az unió vezető képviselőinek a személye. A mostani döntés ezért sok szempontból súlyos visszalépés, hiszen újra hátsó szobákban zajló alkusorozatban választották ki a befutókat."

Ez nekünk nem feltétlenül rossz most (mármint Magyarországnak). Egy von der Leyennel kevésbé valószínű a folyamatosan EU-Magyarország háborút játszó Orbán, mint mondjuk egy teljes mértékben ellenséges, a magyarokat szar közép-európai barbároknak tartó Timmermans vagy Vestager.

A Spitzenkandidat rendszer tökéletlenségét egyébként az mutatja, hogy egy nagy kamu. Bár a németek most ezzel jönnek, kötve hiszem, hogy bárki azért szavazott a német SPD listára, mert Timmermans programja győzte meg. Ez egy kísérlet az EU további elszakítására a nemzeti szinttől, végső soron arra, hogy a kisebb államok ne tudják vétózni a nagyok beszántási kísérleteit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 17:23:19

@niemehrov:

Se közvetlenül, se közvetve nem szavaztam rá.

Sőt, SENKI, még egy német CDU-választó se szavazott rá. 5 napja még ő se tudta, hogy jelölt ugyanis.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.04. 17:24:34

@niemehrov:

"a melegházasság eu szintén szabad lesz"

Ez eleve állami szintű kérdés. Szóval itt is tévedsz.

rfbzs 2019.07.04. 17:27:53

@FILTOL: @Muzsikok közt:
A selejtre ti vagytok a legjobb példa.

HaD 2019.07.04. 17:36:07

A britek már rájöttek hogy simán jobb nekik az ejun kívül...a franciáknak is leesett hogy a régi jó gyarmat birodalommal való seft az nekik 100x jobban megérné...előbb utóbb a spanyol-portugál duó is rájön hogy Dél-Amerika nekik a kereskedelmi potenciál és nem a németek seggtörlőjét játszani...aztán maradnak a hagyományos tengely hatalmak akik majd a ruszkikkal elhuzakodnak azon hogy a középen rekedt szolga népeket kik rabolják le...gondolom a kiszes banda arra kapta a megbízását hogy amíg a ruszkik meg nem combosodnak addig a nyugatnak árulják ki az ocsó munkaerőt meg onnan vegyék a selejtet meg amaradékot(amire aztán megkapják az ejus haveroktól a zsoldot amit lehet mutyizni)...aztán ha a ruszkik ugy érzik hogy nekik is jól jönne újra a közép európai szolga népség munkaereje meg el lehetne passzolni megint a szar hadiiparuk selejtjét az ócsó disznóhúsért meg gabonáért akkor ez a fasza kis magyar elit majd viszi nekik tálcán a 10(9?)millió muzsikot:)

ulpius66 2019.07.04. 18:35:06

@Veszéjben a lyogállamiság !: "Lippsikék koppantak.."

Dehogy koppantak!

Hisz ők nyertek!

Itten minden a ballibsik szája íze szerint alakult!

Mán eredetileg is az ő jelöltjük volt az Ursula.....
(aki veszített - mint mindig is - az a Patás....)

ulpius66 2019.07.04. 18:40:28

@Veszéjben a lyogállamiság !:

Jól jegyezd meg! (mondhatnám: Nota bene!)

OLYAN NINCS, HOGY ORBÁN GYŐZÖTT VOLNA!

Ha teszem azt a Salvinit választották volna az EU főnökének, Orbán akkor is veszített volna!!!!!!!!!

ulpius66 2019.07.04. 18:45:45

@Veszéjben a lyogállamiság !:

Orbán, és a Fidesz-KDNP az EU választáson 53%-ot ért el, DE VESZTETT, MERT ELÉRHETETT VOLNA 60%-T IS!!!!!

Míg a ballibsik összességében 41%-t értek el, DE GYŐZTEK, MERT CSAK 35%-RA SZÁMÍTOTTAK!

morph on deer 2019.07.04. 18:51:39

@ulpius66:
Naná, hogy győzött!

Egy egyesült Európa mellett elkötelezett, migránsokat támogató, sőt befogadó, melegházasság párti, emberi jogok tiszteletben tartását megkövetelő, intelligens nő megválasztása egy az egyben egybeesik az orbáni elképzelésekkel...
Hát hogyne.
Győzelem ez a javából!

morph on deer 2019.07.04. 18:59:44

@ulpius66:
“Orbán, és a Fidesz-KDNP az EU választáson 53%-ot ért el”

Kár, hogy nem igaz.
Az eredmény 52,14% volt, ami sehol nem 53%. Ha bajban vagy a tizedesekkel és kerekítesz, akkor meg 52%-ról lehet beszélni...
Az igazmondás egy rohadék libsi találmány, gondolom azért jerülöd, mi?

valasztasi-eredmenyek.eu/magyarorszag/

ulpius66 2019.07.04. 19:03:09

@morph on deer:

Morfondírozó!

A német politikusok között - az Afd leszámítva - nincs olyan, aki az utóbbi időkben ne támogatta volna a migráncsokat, a buzik házasságát, meg az emberi jogokat, jelentsen is ez bármit.......

Mint írtam volt, ezt még akkor nyilatkozta az Ursula, amikor a Merkel beosztottja volt, és elég rossz lenne az optikája, ha mást mondott volna, mint a főnöke......

Várjuk ki, most mit fog mondani, amikor kvázi ő lesz a Merkel főnöke.....

ulpius66 2019.07.04. 19:10:12

@morph on deer:

Morfondírozó!

Azt jól tuggyuk, hogy az EU Parlamenti választást a ballibsik nyerték, de azért ne legyünk "szőrszálhasogatók"....

www.valasztas.hu/osszesitett-eredmenyek_ep2019

Fidesz-KDNP --- 52,56%
DK ------------ 16,05%
Momentán ------ 9,93%
MSZP-P -------- 6,61%

KÉRDÉS?

Belzebubo 2019.07.04. 19:15:25

@MEDVE1978: jó folyamatábrád az előző hsz-odban, még annyival kiegésziteném, hogy előtte Merkel “egyeztetett” a V4-ekkel. Vagyis megkérdezte: -A szociknak meg a libsiknek nem kell Weber, a néppártnak meg nem kell Timmermans. Nektek meg egyik sem. A Macron azt mondja, legyen v. d. Leyen. Jó lesz?
-Hmmm ... jó
-De nektek akkor nem jut semmi...
-Hmmmmm.... akkor is már inkább ....
A 2. hsz-sal szintén egyet lehet érteni, az európai parlament szerepének az erősitése egy lépés lenne az EEÁ irányába. Ezért nem is fogják elkapkodni a balkáni bővitést, arról nem is beszélve, hogy újabb kéregetőkre most éppen nincs szükségük, már az eddigiekből is elegük van a befizető államok polgárainak

ulpius66 2019.07.04. 19:18:53

Morfondírozó!

.... a Fidesz-KDNP 52,56%-án kívül még volt a Mi Hazánk Mozgalom 3,+%-a, akik jól tuggyuk még jobban útálják a ballibsiket, mint a Fidesz...

.. meg volt a Kétfarkú Kutyusok 2,6%-a, akik meg nyíltan azért alakultak, hogy leváltsák a mai velejéig korrupt ellenzéki pártokat...

... meg még volt a Munkáspárt 0,42%, ami köszöni szépen, de nem kér a mai ballibsi országromboló EU seggnyaló politikájából....

Belzebubo 2019.07.04. 19:19:41

@ulpius66: hát, a legtöbb, amit elérhet, hogy Viktornak hivják és ne Gazsinak...

ulpius66 2019.07.04. 19:26:50

@Belzebubo:

Köszönjük, az igen-igen értékes, tartalmas, haladó, de azért enyhén rasszista, és cigánygyűlölő hozzászólását!

ulpius66 2019.07.04. 20:02:15

@Belzebubo:-DDD

Belze Bubopestis!

Ez a kommented már értelmesebb, mint az eddigiek!

Ez kb. egyszinten áll a hétéves unokám reakcióival!
(agyilag kb. egyszinten is vagytok.... eleve elnézést kérek az unokámtól ezen összehasonlításért...)

Belzebubo 2019.07.04. 20:10:48

@ulpius66: minden jót az unokádnak! De mondd, szerinted a v. d. Leyennek is kezet fog csókolni a Vezír?

morph on deer 2019.07.04. 20:16:23

@ulpius66:
“Várjuk ki, most mit fog mondani, amikor kvázi ő lesz a Merkel főnöke.....”

Ebben egyetértünk, de nekem nem úgy tűnik, mintha a hölgy (is) egy pávatáncbajnok lenne...
Azok a dolgok ugyanis, amiket említettem, elsősorban az emberi jellemvonásokkal függnek össze, szerintem. Azaz nem változik a szélirány függvényében, mint hazánk nagyjainál szokás.

morph on deer 2019.07.04. 20:21:26

@ulpius66:
Kérdés az van!

Miért van különböző eredmény a NVH és az EU hivatalos oldalán???
Ha az EU-s oldal hibás, akkor aNVH miért nem tiltakozik és javíttatja ki?
Te tudod?

ulpius66 2019.07.04. 20:22:25

@Belzebubo:

Köszönöm az unokámnak írott jókívánságokat! (egyebekben mán van hét belőlük....)

A kérdésed elég beugratós, hiszen, mint tuggyuk Orbán úriember, és hölgyeket kézcsókkal köszönti, ahogy Merkelt is így köszöntötte.....
aztán, hogy átvitt értelemben is kezet csókol-e az Ursulának, az a jövő zenéje, és én nem tudhatom, hogyan dönt e kérdésben.... Orbán "előéletét" ismerve, nem valószínű, hogy megalázkodik majd....

ulpius66 2019.07.04. 20:26:37

@morph on deer: "Miért van különböző eredmény a NVH és az EU hivatalos oldalán???"

Morfondírozó!

Hát fingom sincs, hogy e két "eredmény" mért különböző... bár pár tized százalékon kár is vitatkozni!

A LÉNYEG, HOGY A BALLIBSIK NYERTEK!

morph on deer 2019.07.04. 20:29:34

@ulpius66:
“... mint tuggyuk Orbán úriember...”

Ne röhögtess, mert mellényelek!
Nem is tudtam, hogy ilyen fejlett humorérzékkel rendelkezel, komolyan!
De ez jó volt.:)))

morph on deer 2019.07.04. 20:31:55

@ulpius66:
“bár pár tized százalékon kár is vitatkozni!”

Engem csak a tódítás zavart, már hogy miért nem lehet azt mondani, ami van, hiszen az is elég, - gondoltam botor módon. :)

ulpius66 2019.07.04. 20:41:05

@morph on deer:

Morfondírozó!

Zárjuk le a vitát, ha ez egyáltalán vita volt, a Fidesz-KDNP 52,16%-kal elvesztette a választásokat!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.07.04. 21:30:14

Mi van ma? Csütörtök? Akkor a héten már legalább kétszer felbomlott az Európai Unió és Orbán fantasztikus sikereket aratott.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 22:32:34

Először is az ilyen fasiszta csuti ondókat kell kibaszkodni a közösségből, mivel semmibe veszik a közös értékeket, amiért tulajdonképpen megalakult. Ha nem képesek magukból kiöklendezni a nem oda való férgeket, akkor jobb is ha magukat szúrják tökön. Ez a leyen asszony egy nulla érdekérvényesítő képességgel rendelkező bábfigura lesz ebben a bábszínházban, akik asszisztálni fognak a fasiszta előretöréshez, ahogy eddig. A fasiszták szép lassan átveszik az EU irányítását, és az ilyen leyeneket megeszik vacsorára.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 22:34:22

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: Mert a gonosz soha nem alszik, mindig kavarja a szart, és legyőzi a naívakat, jelen esetben a ilyen leyeneket.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 22:39:07

@ulpius66: "Orbán úriember, és hölgyeket kézcsókkal köszönti"
A hívei pedig őt köszöntik nyelves kloákasmárral. Lehet még a makkjára is adnak egy nyelves puszit. Megnyalogatják, ízlelgetik a kloákát, makkot felváltva, majd utánaugranak a kútba, amikor arra kerül sor.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 22:41:15

@Belzebubo: Leyen úgy fogja nyújtani a kezét, hogy közben megfordítja, így a csuti pondró ondó a saját kezét fogja lesmárolni tévedésből.

laci_52 2019.07.04. 22:41:56

Lehet, hogy rosszul látom, de számomra úgy tűnik, a liberalizmus kezd visszaszorulni az EU-ban. Ez pedig jó hír!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 22:48:59

@laci_52: Dehogy kezd! Az összes jelölt a liberális Macron találmánya. Angela már a remegésével volt elfoglalva, a csuti ondó meg azon fosott, hogy nehogy kibasszák a néppártból, és akkor nem tud tovább lopni.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 22:53:39

@Belzebubo: Egyébként elég nagy kockázatot vállal aki engedi egy fasiszta leprásnak, hogy hozzáérjen. Gondolj bele mennyi baktériumot okádott már rá a nők kezére eddig pályafutása során ez a kretén.

Belzebubo 2019.07.04. 22:58:16

@ulpius66: ha még nem alszol. A lényeg az, hogy a liberális demokrácia nyert. Ami nem “ballibsi”, mert a néppárt “jobblibsi”, mint ahogy Macron is inkább az. De, szerintem most nem a cimkézés a lényeg, hanem hogy az Eu. merre megy tovább. A két lehetséges változat: további integráció, cél az EEÁ. A másik, “az erős nemzetek Európája”, ami szerintem visszalépés a 20-30 évvel ezelőtti szintre. Vannak fenntartásaim egy német(francia) vezetésű EEÁ-val szemben is, éppen mert ismerem a németeket, az a 80 mió dehogy fog besz@rni a 9 mió bevándorlótól, valakinek az alja munkát is meg kell csinálni - van gyakorlatuk, anno amikor a német férfi lakosság jó része a fronton volt, a hátországban pedig jóval több hadifogoly és kényszermunkás dolgozott, akkor se fostak be. Most már okosabbak, villantják a világ egyik legmagasabb életszínvonalát, hogy legyen elég munkás kéz, azt a pár terroristát meg simán lelövik.
Szóval, a gazdasági-technológiai-mentalitás-fölényüket ismerve, egy No. vezette EEÁ csak akkor nem bukta a kicsiknek, ha erős a demokrácia, van tér az egyeztetésre, érdekérvényesitésre. Ez csak ötletelés a részemről, viszont az “ erős nemzetek Európája” cimű ideából már kapott Mo. leckét, ahogy Románia viselkedett legutóbb. Ezt már több helyen leirtam, de érdekes módon nem nagyon akarózott reagálni rá...

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 23:00:30

@Belzebubo: Leyen úgy fogja nyújtani a kezét, hogy közben megfordítja, így a csuti pondró ondó a saját kezét fogja telehányni baktériummal. Így legalább nem fertőz meg mást magával. De előtte még a csuti elmebeteg öltönygombot birizgál és nyakkendőt igazít, majd ezt követően csókolja meg a saját kezét. Valahogy így:
www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=lYyTA0B_QVg

Belzebubo 2019.07.04. 23:04:05

@Belzebubo: ja, 1/b változat: 2 sebességes Eu, amiről még V is tudja, hogy az végképp beteszi a kaput Mo-nak

liberalnazi dickheads 2019.07.04. 23:05:48

ki nem szarja le hogy a döglődő retkes EU-t ki vezeti sírjába? Remélem hamarosan vége ennek a bolhacirkusznak.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 23:06:42

@Belzebubo: A multinémetek már attól félnek inkább, hogy a fasiszták fognak elkövetni terrormerényletet. Mint ahogy a Christchurchi merénylő tette, aki példának magyar fasisztákat tetováltatott a makkjára.

Belzebubo 2019.07.04. 23:07:25

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: szerintem meg majd a V fogja elvárni, hogy v. d. L. csókoljon neki kezet, mint anno az idős néni...

Belzebubo 2019.07.04. 23:12:59

@liberalnazi dickheads: bár igazad lenne! Akkor a forint megy a lecsóba, én meg az osztrák nyugdijammal király leszek otthon... :-)

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 23:28:37

@laci_52: rosszul látod. Pont ellentétes a folyamat.
LePen sehol, Macron dirigál. Merkel folyamatosan meghátrál a szoc-demek miatt. A libsik több helyet szereztek, mint a Salvini-LePen és társaik.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.07.04. 23:29:32

@Belzebubo: A gecinek inkább a seggét szokták nyalni a szolgái, ahogy fentebb már említettem. A kezét, amivel a kloákájának barna tartalmát törli papír nélkül, vagy amire sárgát csöppent hugyozás közben, meg ne csókolja senki. Életveszélyes!!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 23:30:47

@liberalnazi dickheads: ha az EU megy a sírba, Magyarország bukik először. Gondolom, szívesen vennéd, ha a szerbek, románok, szlovákok osztanák fel az országot.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 23:40:04

@ulpius66: te, túl sokat nem jelent ez az 153%, amivel nyert a fidesz. Az EU-ban perifériára került. Szart kavarni leget, de hogy irányítana....
Az se jött be, hogy majd Salvini Orbán mögé áll, az se, hogy a néppártot átalakítsa. Bukóban van.
A néppárt a libsik, a szocik és a szoc-demek foglya....nem Orbán mozgatja a szálakat, irányítja Merkelt, hanem Macron.
Telitorokra kaptátok.
A hazai győzelem arra jó, hogy Orbán kellő felhatalmazással bassza szét a jobboldalt.
Te, lehet, hogy Soros pénzeli?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 23:52:31

@HaD: nagyon buta vagy. A britek már rájöttek, hogy van élet az EU-n kívül, csak szar.
Most épp Kanadából jött haza Liam Fox, ahol elmondták neki, hogy van egy megállapodásuk az EU-val, ők köszönik, megvárják, mire jutnak az angolok, aztán, ha kiléptek, akkor érvényesítik lehetőségeiket, 0%-os vámmal exportálnak a UK-be, és viszonzásképp kivetik a 78%-os vámukat az angol árukra....
"becslése szerint a globális hazai össztermék (GDP) 32 százalékát állítja elő az a gazdasági térség, amelyre az Európai Unió és a külső partnerországok kereskedelmi megállapodásai jelenleg kiterjednek. Ez az arány 37 százalékra növekszik azokkal a térségekkel együtt, amelyekkel az EU-nak még csak részleges kereskedelmi megállapodásai vannak.

A CBI szerint megállapodás nélküli Brexit esetén azonban Nagy-Britannia egyik napról a másikra elveszítené az e kereskedelmi szerződések biztosította vámmentes kereskedelem, illetve kedvezményes piaci hozzáférés előnyeit a brit áruk és szolgáltatások számára alapvető fontosságú piacokon, beleértve olyan súlyú gazdaságokat, mint Japán vagy Törökország"

Világít a torony 2019.07.05. 00:06:49

@Bravehearth: Benned súlyos és kemény fájdalmak járhatnak. Nem irigyellek, komoly kihívás lehet így élni.

Bravehearth 2019.07.05. 05:18:55

@Világít a torony: Nem csak számomra, az egész világ számára irreleváns a véleményed és a feltételezésed. Mint általában, most is hülyeségeket írsz, de legalább nem lepsz meg. :-)
B.

Bravehearth 2019.07.05. 05:29:38

@Igazamvanvagyigazamvan?: Jah. A második féléves jelentésig, cseszdmeg! Már 12. éve végzek olyan tevékenységet, amit vagy a finnektől, vagy a németektől, vagy a franciáktól hoztak ide. Persze harmad- vagy negyedannyi bérköltségért, mint ott, ugyanakkor rövidebb határidővel és alacsonyabb selejtaránnyal kell dolgoznunk. Most épp egy olyan projektet indítunk, amit a németektől kezdtek el áthozni. Decemberig az egész lezajlik. Amit írsz, arra van példa, de politikai indokok alapján (és leginkább a franciák esetében), nem gazdasági-pénzügyi indokok alapján. A politikai indokok pedig egyre inkább fájóak lesznek gazdasági szempontból. Így alakították...
B.

Ben Franklin 2019.07.05. 06:33:09

Fellelegezhettek lipsik Soros megdobott titeket 360 millaval, de Nemam elkolteni a zegeszet 1xrre

felucca02 2019.07.05. 07:00:44

@ulpius66: Csak egy apróság: ezzel a kézcsókkal orbán azt mutatta meg éppen, hogy egy bunkó paraszt, az igazi kézcsóknál ugyanis nem szabad a szájnak a kézhez érnie, kell ott lennie néhány milliméter levegőrétegnek. Namost orbán erről mint sem tudott, összenyálazta szalonnás-kolbászos takonnyal merkel kézfejét, aki láthatóan meg is lepődött ettől a kínos közjátéktól, ki tudja, talán még fokhagymását is böfögött rá, kitelik tőle.

felucca02 2019.07.05. 07:36:55

@morph on deer: Szerintem ez a Lajtától nyugatra körülbelül minden politikusnál alap, már aki egyáltalán labdába rúg. Azt csak az itthoni propaganda tálalja úgy a fideszdroidoknak, hogy nyugaton kőkemény ideológiai harc dúl a jók és a rosszak között. Nüansznyi különbségek lehetnek valójában, és körülbelül mindegyikük azt gondolja, hogy orbi elmegy a picsába.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.05. 08:35:22

@felucca02:

"Nüansznyi különbségek lehetnek valójában, és körülbelül mindegyikük azt gondolja"

Így igaz. Ezért is ellenezzük egyszerre a nyugati "jobboldalt" és "baloldalt" is, mindkettő ultraliberális banda.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.05. 08:37:52

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A lényegben nyertünk: az idő nekünk dolgozik, s a korábbi brüsszeli statusquó nem működik többé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.05. 08:40:41

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Régi, elavult ballib nótát húzol. Ma már senki se veszi be azt, hogy az egész régió esküdt ellenségünk, ezért kussolni kell és szót fogadni, mert lecsapnak ránk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.05. 08:45:15

@ulpius66:

De ez semmi a budapesti előválasztáshoz képest, ahol Zorbán 0 azaz nulla szavazatot kapott. Már Grácban kezelik emiatti dührohama miatt.

felucca02 2019.07.05. 08:45:50

@MAXVAL bircaman közíró: Oké, ellenezzed! Jó ellenzést kívánok!:)

Tangooo 2019.07.05. 10:22:11

"A mostani döntés ezért sok szempontból súlyos visszalépés, hiszen újra hátsó szobákban zajló alkusorozatban választották ki a befutókat."
Ez egy fals megállapítás. Mitől lenne az demokratikusabb, hogy különféle önfeladó politikusok az ellenfeleknek udvarolnak, feladva saját identitásukat (Weber) azért, hogy megszavazzák? A jelen pillanatban még néppárti Fideszre nem azért szavaztak itthon, mert Webert akarták EB elnöknek, sőt merem állítani, hogy a CDU, vagy CSU hívei sem.
Nem kellene ördögtől valónak kikiáltani egy alku-sorozatot, illetve annak végeredményét (a kompromisszumos megoldást), mert az MAGA A POLITIKA!

Világít a torony 2019.07.05. 14:20:45

@Bravehearth: Minek maxolod tovább az agyatlanságod, csacska jószág. Nagyon gáz amit csinálsz, már a világ helyett is véleményt firkázol?
Hogy finoman, áttételesen fogalmazzak rólad, "nem bátor ez a ló, hanem vak".

Bravehearth 2019.07.05. 16:35:33

@Világít a torony: Mint általában, most is csak az ostoba libbant fröcsögésre telik, ahogy az a fajtádra jellemző. Nem frusztrál. Bármiféle konkrétum emlegetése nélkül minden amit írsz, egyszerű és ostoba balliba gágogás. Ez van, ilyen a fajtád. Ez nem rólam szól.

"Nagyon gáz amit csinálsz, már a világ helyett is véleményt firkázol?"

Retorikád alapján valami ostoba kis autista vagy, esetleg a születésed során basztak el valamit. De ez ismét csak nem az én gondom, hanem a tiéd és az őseidé. Világ helyett...??? Firkázol...? :-) Nem baj, kisautó! Régen ezért talán megsimogattak, most csak röhögnek. Tudod: nem veled...

"Hogy finoman, áttételesen fogalmazzak..."

Ne gondold túl, maradj cool...! ;-) Hátha nem kell akkor 'áttételesen' fogalmaznod... Idióta...
B.

Világít a torony 2019.07.05. 17:19:50

@Bravehearth: Csacska jószág. Én is írhatnám rólad, hogy agyatlan idióta, ám ebből csak az agyatlan lenne igaz. Az idiótasághoz még fejlődnöd kellene, de arra nincs sok remény. Ezért csupán a csacska jószág maradsz, tudod olyan igavonó szerű.

Bravehearth 2019.07.05. 22:14:14

@Világít a torony: Ez még tőled is egy igencsak szánalmas, vérszegény és unalmas vergődés. Túlgondolod és még magyarázod is... Izzadságszagú.
-IGNORE-

B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.05. 22:44:05

@MAXVAL bircaman közíró: így van. Új status quo van kialakulóban, ahol alibsik és a szocik nagyobb beleszólást kapnak. Most épp a néppárt nem képes jelöltet állítani, mert a szoc-demek begörcsöltek a németeknél, pedig Macron már rábólintott.... szar ügy, Orbán pártcsaládja Macronnal egyeztet. Pedig Salvinivel kellene, legalábbis Orbán álmai szerint.
Ha így győz a jobboldal, lassan a libsik diktálják nekik a feltételeket.
Jó győzelmet!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.05. 22:50:28

@Bravehearth: nekem mások a tapasztalataim. A fiam egy németnek dolgozik, elég ismert név. A projectben német, magyar, görög, kínai és olasz vesz részt . Mindegyikük odahaza dolgozik, időnként találkoznak a főnöknél.

Én most egy texasival, spanyollal, göröggel, indiaival dolgozom, egy európai cégnek.

A trend az, hogy a gyártást annak alapján terítik szét, hogy hol, milyen körülmények vannak gazdasági, politikai, pénzügyi síkon.
Tudod, a német az elektromos autót nem itt gyártja, hanem odahaza, de az akksit megkapta Magyarország....
Hozzáadott érték.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.05. 22:53:15

@Bravehearth: a Bosch pedig kínai beszállítókkal operál, az IBM pedig fontolgatja, hogy áttelepül Romániába. Ilyen ez a Boney M.

Világít a torony 2019.07.06. 05:22:46

@Bravehearth: Buta jószág....ennyi pont elég a jellemedről.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.06. 08:18:28

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Jajj, dehogy. A liberális őszinte elmezők is elismerik: a V4-ek áthúzták az eredeti terveket.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.06. 09:54:08

@MAXVAL bircaman közíró: a v4-ek is. Ami azt jelenti, hogy a Néppárt megosztott, a belső feszültségek miatt méginkább ki vannak szolgáltatva a libsiknek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.06. 15:21:31

@MAXVAL bircaman közíró: ha a néppárt liberális, akkor a tagsága is. Hisz ők alkotják a néppártot. Tehát a v4-ek, és a fidesz is libsi! Birka, már megint?

Bravehearth 2019.07.07. 09:02:15

@Igazamvanvagyigazamvan?: Üdv! Én nem a gyártás, hanem a logisztika és javítás területen dolgozom. A gyártást a partnercégek döntésein keresztül látjuk inkább. Az utóbbi évek trendje az volt, hogy a franciák, németek, svédek kifelé telepítették a gyártást. Leszarták a politikai viszonyokat (jó példa Mexikó, Thaiföld, Románia, Magyarország, Lengyelország). A bérköltség, az infrastruktúra és a logisztikai feltételek, adottságok határozták meg a döntést. A jenkik tavaly vittek ki egy gyártást Mexikóba, idén hozták a javítást ide.
Hogy a gyártást milyen egyéb szempontok alapján telepítik ide vagy oda, ebbe nem látunk bele. De az egyértelmű, hogy a libsi mantrákat el kell felejteni, a tőkét nem érdekli a politikai vita a szabadságjogokról mindaddig, amíg nem keletkezik belőle olyan politikai-társadalmi feszültség, ami már kockázat a tőke működése és a befektetések megtérülése szempontjából. Ez pedig a mi tapasztalatunk.
A Bosch épp tavaly lett a partnerük. IBM-ről nem tudok nyilatkozni, de kb. 14 éve javítottam a dolgaikat. Már akkor Mexikóban és Malájföldön gyártattak. Egy mostani partner akkor vitte ki Mexikóba a gyártást, amikor épp felfutott és tombolt a drogháború. De a mi bérköltségünknél is alacsonyabb volt az ottani. Végül a selejtarány megugrása miatt hozták ide az új fejlesztésű termékek javítását '13-ban. A régi még ott maradt, amíg kifutott.
B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.07. 09:49:38

@Bravehearth: szia. Pont erre gondolok én is. De el kell felejteni a fidesz mantrákat is. Erre példa az IBM. Úgy mennek át Romániába, mint a szél, ha itt megdrágul a munkaerő.
A másik eset pont arra példa, amit te is mondasz. Ma már, nem kell egy adott helyen, irodában dolgozni. Sőt, az én példámon pont az látszik, hogy még az sem számít, európai projecten ki dolgozik. Lehet amerikai is. Bár a kínai kémbotrány után...

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.07. 09:58:50

@Bravehearth: Tehát: az országnak szüksége van a külföldi befektetésekre. Nem váltható ki hazaiakkal, mert kicsi a tömeg. Ha valamit akarunk, az pont az oktatás révén, a szellemi tőke felhasználásával érhetnénk el.
A cégek nyeresége nem szempont a gdp felől nézve. Amit ide fektettek be, amit itt fizetnek ki energiára bérekre, beszállítóknak stb, az nem kerül ki.
Értékesítésük viszont az exportot határozza meg. A kormány jól látja, támogatja is őket mind anyagilag, mind politikailag. Ezért nem is értem, miért kerül szóba mindig a mocsok imperialista kizsákmányol minket duma.
Tessék, a fidesz sem zavarja ki őket, hogy a magyar beruházók teret nyerjenek, inkább dicsőségnek állítja be, ha ide települ valami. Debrecen mennyibe kerül az országnak? Miért költünk rá, ha kilopja a hasznot?

Bravehearth 2019.07.08. 07:51:25

@Igazamvanvagyigazamvan?: Üdv! Van, amiben egyetértünk.

"De el kell felejteni a fidesz mantrákat is."

Jól írtad. IS! Ezek a mantrák sajnos csak politikai lózungok, retorikai fogások. Ezekkel én 'mateknyelven' ugyanúgy 'egyszerűsítek', mint a korrupció és a 'populista' fogalmával és megnézem, mi marad.

"Úgy mennek át Romániába, mint a szél, ha itt megdrágul a munkaerő."

Igaz. Bár, tevékenységfüggő. Előző melóhelyemen tőlünk vittek át a németek egy projektet Romániába. 11 hónap után jött vissza minden, mert nem tudták fölfuttatni. A 'ramp-up' bedőlése pedig még a németeknél is intő jel volt. Persze az adott tevékenység valóban nem összeszerelés volt. De pl. a lengyelekhez is vittek vissza projektet az ukránoktól, ugyanaz a cég két évvel később. Tehát szerintem itt, a régión belül még mindig 'kétirányú' ez az utca.

"Ma már, nem kell egy adott helyen, irodában dolgozni."

Ez is igaz, de tevékenységfüggő szerintem. A fejlesztés, informatikai tevékenység, ügyfélkapcsolat és logisztika egyes részeire igaz. Az összeszerelés, a gyártás és a javítás esetében azonban a területiség még mindig meghatározóbb.

"Tehát: az országnak szüksége van a külföldi befektetésekre. Nem váltható ki hazaiakkal, mert kicsi a tömeg."

Ezt jól látod. Szerintem egyébként ezügyben nem is állon nagyon rosszul. Talán a befektetések szerkezete lehetne más, de már nem csak összeszerelést hoznak ide. Ez sem baj, sőt!

"Ha valamit akarunk, az pont az oktatás révén, a szellemi tőke felhasználásával érhetnénk el."

Ez is igaz. Ezzel kapcsolatban én azt gondolom, hogy nem azt vitatom, hogy rosszul csinálják! Azt nem hiszem el, hogy random ellenzéki brigád jobban csinálná! Sajnos ez a helyzet. Ezügyben én csak 'veszteségminimalizálásra' látok lehetőséget. És egy ilyen 'ceu' kérdést ezzel kapcsolatban irrelevánsnak érzek. Amennyi értéket és esetleg hasznot hajt az adott intézmény, olyan károkat és tolerálhatatlan agitációt is folytat, nem is beszélve a politikai 'véleményformálásról'! Nem lep meg, ha ezt nem tolerálja a kormányzat és a társadalom egy jelentősebb része sem.

"A cégek nyeresége nem szempont a gdp felől nézve. Amit ide fektettek be, amit itt fizetnek ki energiára bérekre, beszállítóknak stb, az nem kerül ki."

Egyetértek.

"Értékesítésük viszont az exportot határozza meg. A kormány jól látja, támogatja is őket mind anyagilag, mind politikailag. Ezért nem is értem, miért kerül szóba mindig a mocsok imperialista kizsákmányol minket duma."

Marketing. Politikai vakítás, retorikai fogás. És az 'egyszerűbb' választói közönséget célozzák vele. Ezzel persze 'árazzák' is a gondolkodók táborának a csökkenését is, de amíg a 'szaldó' pozitív, nem fognak változtatni. Hideg számítás van mögötte szerintem, semmi több.

"Tessék, a fidesz sem zavarja ki őket, hogy a magyar beruházók teret nyerjenek, inkább dicsőségnek állítja be, ha ide települ valami."

Mert nem hülyék. Ők is jól tudják, hogy mi lenne az eredménye.

"Debrecen mennyibe kerül az országnak? Miért költünk rá, ha kilopja a hasznot?"

Mert a közvetett haszna (pénzügyi-gazdasági+társadalmi+régióra gyakorolt hatás+infrastruktúra fejlődése+oktatásra gyakorolt hatás) ennél sokkal nagyobb. Optimális esetben. Bolondok volnának erről lemondani. És még egy kis epés megjegyzés: a vállalati korrupció mértékét figyelembe véve egy ilyen cég és beruházás akár középtávon is kellemes kis 'fejőstehén' lehet egyes politikai erők számára. Szerintem... Ezt német tulajdonú cégnél dolgozóként és volt ÜT tagként írom neked. Üdv!
B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.08. 08:10:51

@Bravehearth: látod, ezt tartom borzalmasnak. A párt az emberek ösztöneire építve politizál. A közös ellenség egyben tartja a nyájat. Ezzel tényleg beárazza a szavazókat, csak az a baj, hogy a sajátjait. A fideszes szavazókat a fidesz prop nézi le a legjobban...

Bravehearth 2019.07.08. 10:36:19

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem vitatva a soraid, kiegészíteném azzal, hogy MINDEN párt az emberek legalapvetőbb ösztöneire építve politizál. Amelyik nem így tesz, az vegetál vagy elbukik. Amelyik így tesz, de az elenyésző kisebbség ösztöneire építve tesz így, az eltűnik. Amelyik párt egy meghatározó többség ösztöneire építve politizál, az a populista. Az utóbbi 30 évet alapul véve kijelenthető, hogy a legtöbb esetben a közös ellenség tartotta egyben a politikailag sikeres pártokat. Ez nem menti fel a fideszt, egyszerűen csak besorolja a többi hasonló párt közé.

"Ezzel tényleg beárazza a szavazókat, csak az a baj, hogy a sajátjait."

Mindegyik párt ezt teszi. A politikai cselekvései, a retorikája várható következményeit fölméri (nyereségek-veszteségek) és aszerint lép. Ha ezt jól mérte föl, akkor nyer. Ha nem, akkor bukón lesz. A fidesz ezt láthatóan sokkal jobban méri föl már hosszú évek óta, mint az ellenzéke. Ettől ők még (szerintem) nem rosszabbak, egyszerűen csak eredményesebbek.

"A fideszes szavazókat a fidesz prop nézi le a legjobban..."

Ebben vitatkozom veled. A legtöbb ellenzéki szavazó nézi le legjobban a fidesz támogatóit. Magukat értékesebbnek, értelmesebbnek, emberibbnek és okosabbnak igyekeznek feltüntetni és kommunikálni, miközben épp azoknak a mintájára beszélnek és tesznek, mint az általuk támadottak. Ebből a szempontból szerintem egyik fél sem jobb a másiknál. De az általuk támogatott erők között azért nem kis különbség van!
B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.08. 17:46:42

@Bravehearth: logijus, amit írsz. Bár, ha így lenne, akkor nem a liberál demokraták erősödtek volna a uk-ben, vagy a zöldek, mert ezek értelemre hatnak, nem érzelmekre,hanem a brexit ellenesek, akik csúfosan elbuktak. Bár a Brexit párt a te érveidet támasztja alá. Igaz, árnyalja a képet, hogy a csalódottak is oda szavaztak, még a Munkáspártból is.

Bravehearth 2019.07.09. 12:36:36

@Igazamvanvagyigazamvan?: "...Bár, ha így lenne, akkor nem a liberál demokraták erősödtek volna a uk-ben, vagy a zöldek, mert ezek értelemre hatnak, nem érzelmekre,hanem a brexit ellenesek, akik csúfosan elbuktak."

Ezt a kérdést én sem nagyon tudtam hová tenni, nem véletlenül nem hoztam föl példának. Mivel sanszos, hogy nem egy a világnézetünk, ezért talán más következtetésekre jutnánk emiatt az eredmény miatt. Én arra gondoltam, hogy a brit társadalom azon túl, hogy a vidék-nagyvárosok (konzervatív-urbanizált liberális) ellentét mentén megosztott (hasonlóan a magyar és más kelet-európai társadalmakhoz is), amellett még erősen megosztott az őshonos-bevándorló (és azok leszármazottai) népesség mentén IS. De a másik mondatrészben magad is adtál egy választ:

"Bár a Brexit párt a te érveidet támasztja alá. Igaz, árnyalja a képet, hogy a csalódottak is oda szavaztak, még a Munkáspártból is."

Én azt feltételeztem még, hogy ez a Farage nem a legélesebb penge a fiókban, sokan emlékeznek még a korábbi népszavazás előtt tolt ostoba hazugságaikra, amelyekkel riogattak és hitegettek. Nem hiszem, hogy használt az ügyüknek! Ezen az oldalon is léteznek az 'egyszerűbb elmék', ahogy ugye az osztrákoknál is látható volt.
B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.09. 13:39:13

@Bravehearth: hú, öreg, lehet, hogy más dolgokat veszünk észre, de hogy sok dologban osztom a véleményed, az tény! Az a baj a Brexit párttal is, hogy nincs jövőképe. Valami ellen hozták létre, protest, de megoldást nem kínál. Pont, mint a magyar ellenzék.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.09. 13:41:38

@Bravehearth: de azért hadd szögezzem le: ami nekem nem tetszik, az a mi és ti.
Miért gondolja minden fideszes hozzászóló, hogy a fidesz minden tettét be kell védeni, mert a mocskok támadják? Hogy Orbán tévedhetetlen, ha téved, akkor Soroooos!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.09. 13:43:22

@Bravehearth: még annyit: nekem erről mindig Quasimodo jut eszembe. Simogatják a púpját, és elhiszi, hogy szeretik.

Bravehearth 2019.07.10. 08:25:33

@Igazamvanvagyigazamvan?: Üdvözlet!

"...lehet, hogy más dolgokat veszünk észre, de hogy sok dologban osztom a véleményed, az tény!"

Köszi. Viszont is igaz. Ritkán olvasni ilyet.

"Az a baj a Brexit párttal is, hogy nincs jövőképe. Valami ellen hozták létre, protest, de megoldást nem kínál."

Ott a pont! Jól látod. Őket választani félmegoldás. Persze, megértem azt is, aki őket választotta, hiszen az unió ellen szavazott, de akkor is csak félmegoldás.

"Pont, mint a magyar ellenzék."

Nincs, mit hozzáfűzni. Tény.

"de azért hadd szögezzem le: ami nekem nem tetszik, az a mi és ti."

Ez is teljesen jó meglátás. Hosszú évek áldozatos munkájával és politizálásával eljutottunk ide is. De attól tartok, hogy már túllendültünk egy holtponton, nagyon nehéz lesz visszalapátolni a szart a lóba. Mert ez a polarizálódás már önjáró, öngerjesztő. Egyik oldal sem gondolkodik már egészben, csak a két félben. Sajnos ez egy működő politikai mozgósító és összetartó erő. Az emberek inkább mozdulnak valami ellen, mint valamiért. Általános jelenség.

"Miért gondolja minden fideszes hozzászóló, hogy a fidesz minden tettét be kell védeni, mert a mocskok támadják?"

Mert ostobák. Nincs olyan erő, amelyiknek minden tettét be kell védeni! Meg kell nézni minden tettüket és vonni egy mérleget. Én is csak ennyit teszek. Megnézem, hogy az összes döntésük, tetteik közül mi az, ami számomra vállalható, mi az, ami qrvajó és mi az, ami vállalhatatlan. Többször is leírtam már, én 'veszteségminimalizálás' okán tudom támogatni őket. És mindemellett egy sor döntésüket és tettüket egyszerűen ellenzem vagy hülyét kapok tőle. Ez ilyen.

"Hogy Orbán tévedhetetlen, ha téved, akkor Soroooos!"

Nem tévedhetetlen és szokott is tévedni. És ettől még a soros szerintem is egy patkány. De nincs köze Orbán tévedéséhez vagy tévedhetetlenségének mítoszához.

"még annyit: nekem erről mindig Quasimodo jut eszembe. Simogatják a púpját, és elhiszi, hogy szeretik."

Hm... Jó hasonlat!
Üdv:
B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.10. 16:06:42

@Bravehearth: neked jobb a helyzeted. Én nem tudom támogatni egyik felet sem. Nem ismerem eléggé , akit viszont igen, attól kitör a frász. Engem kerestek meg politikusok annakidején, hogy jobb volna, ha a cég anyagilag támogatná őket...mármint nekem.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.10. 16:12:36

@Bravehearth: Soros? Ő az egyedüli játékos a tőzsdén? Ja, hogy a pénzét annak adja ingyen, akit arra érdemesnek talál?Az nem üti ki a biztosítékot, aki a Breitbartot támogatja? Aki a brexitereket támogatta?
Az nem gond, hogy Erdogan bosszúból engedte ránk a szíreket, attól még puszi, ölelés, örök barátság?

Ja, és nem a fidesszel van gond, hanem azokkal, akik kitalálták, hogy piszkáljuk fel az emberek alantas ösztöneit politikai haszonszerzés céljából.
Fox news. Például.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.10. 16:14:33

@Bravehearth:Világít a torony: Mint általában, most is csak az ostoba libbant fröcsögésre telik, ahogy az a fajtádra jellemző. Nem frusztrál. Bármiféle konkrétum emlegetése nélkül minden amit írsz, egyszerű és ostoba balliba gágogás. Ez van, ilyen a fajtád. Ez nem rólam szól"

Például erről beszélek. Balliba, ostoba fajtád, gágogás, libbant.

Bravehearth 2019.07.10. 18:07:45

@Igazamvanvagyigazamvan?: "neked jobb a helyzeted."

Nem hiszem... :( Én nem érzem.

"Én nem tudom támogatni egyik felet sem. Nem ismerem eléggé , akit viszont igen, attól kitör a frász."

Amikor azt írtam neked, hogy 'veszteségminimalizálás' mentén tudtam csak szavazni, valami hasonló érzések vezéreltek. Sajnos ez van. Jószívvel, hittel és meggyőződéssel egyiket sem lehet támogatni ma Magyarországon.

"Engem kerestek meg politikusok annakidején, hogy jobb volna, ha a cég anyagilag támogatná őket...mármint nekem."

És még nagyon sokakat! Minden korszakban. Szerintem a qrvaanyját mindegyik patkánynak! Nagyjából ezt tudom gondolni róluk.

"Soros? Ő az egyedüli játékos a tőzsdén?"

Dehogyis. Fenét! Van millió, de ő az egyetlen (illetve közismerten egyetlen), aki általa is deklarált, nyílt politikai célok érdekében finanszíroz politikai szervezeteket, továbbá ezeket politikai rendszerek destabilizálása céljából alkalmazza. Ebből a szempontból ő igenis egyedüli, illetve ismertem egyedüli.

"Ja, hogy a pénzét annak adja ingyen, akit arra érdemesnek talál?"

Ezzel semmi gond nem lenne. A gond azzal van, hogy az általa érdemesnek találtak olyan politikai tevékenységet fejtenek ki, amire nincs felhatalmazásuk, továbbá egyértelműen a finanszírozó céljaiért dolgoznak és nem az adott társadalom céljaiért. És ezek általában nem esnek egybe.

"Az nem üti ki a biztosítékot, aki a Breitbartot támogatja? Aki a brexitereket támogatta?"

Alapesetben az ugyanúgy problémás. A különbség annyi, hogy a nemzetközi politikai és újságírói 'elit' előbbieket favorizálja, míg az általad említetteket durván támadja. Mitől más az ő tevékenységük, mint sorosé?

"Az nem gond, hogy Erdogan bosszúból engedte ránk a szíreket, attól még puszi, ölelés, örök barátság?"

Hogyne volna gond! Nem is kicsit az! Hozzáteszem, hogy mindez sikertelen lett volna, ha a határvédelem valóban határvédelem lett volna. És ha a migrik visszapattannak hozzá, a kútba esett volna a politikája is. De bevált. :-(

"Ja, és nem a fidesszel van gond, hanem azokkal, akik kitalálták, hogy piszkáljuk fel az emberek alantas ösztöneit politikai haszonszerzés céljából."

Itt vissza is érkeztünk egy korábbi megállapításunkig. Vagyis ez mindegyikre jellemző, ami különbség van, az leginkább az eredményesség és a hatékonyság.

"Fox news. Például."

És lehetne még folytatni a sort! Euronews, BBC, CNN, stb...

"Például erről beszélek. Balliba, ostoba fajtád, gágogás, libbant."

A tagra minden szavam igaznak és legitimnek érzem. Visszatérő jelenség és nem első alkalmas a zördülés köztünk. Általában a fent is olvasható minőségben... Nem nagyon tudok tenni ellene és a késztetést sem érzem. Ez van, nincs értelme hazudozni.
B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.10. 22:55:47

@Bravehearth: érdekes, ahogy megfordítod a logikai sort, és saját magammal mondasz ellent nekem.
Tehát: Soros gonosz, mert a pénzéből olyan szervezeteket támogat, amelyek politizálnak. Az nem gonosz, aki nem hozza nyilvánosságra, csak támogat.
Az gáz hogy a bbc elfogult, az nem, hogy a Breitbart álhíreket gyárt, hazudik.
Az gond, hogy a libsik megszerzik Európa irányítását. Az nem, hogy a szélsőjobb Salvinivel ugyanezt akarta. Az kiveri a biztosítékot, hogy Merkel Macronnal paktál. Az oké, hogy Putyin Salvinit támogatta, anyagilag is.

Sajnos azt kell látnom, hogy elfogult vagy egy irányba.
Sajnos azt kell mondanom, nem látok komoly politikust a jobb oldalon. Trump-tól Farage-on át von Leydenig.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.10. 22:57:56

@Bravehearth: "ostoba balliba gágogás. Ez van, ilyen a fajtád"

Bocs, ezt nem tudom egyetlen személyre vonatkoztatni.

Bravehearth 2019.07.11. 08:28:16

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Soros gonosz, mert a pénzéből olyan szervezeteket támogat, amelyek politizálnak. Az nem gonosz, aki nem hozza nyilvánosságra, csak támogat."

Szerintem nem írtam olyat, hogy a többit én rendben valónak találom. Biztos vagyok benne, hogy ez a soros ezt valóban meggyőződésből teszi, hiszen gyűlöli a nemzet fogalmát, a nemzetállamokat és a konzervatív szemléletű, nemzeti gondolkodású társadalmakat. A nyílt társadalmakat favorizálja, ezért költi a pénzét. Ez önmagában nem volna gond. A probléma ott van, hogy gazdasági szereplőként úgy viselkedik, mintha politikai szereplő volna, illetve a szervezetei azok volnának. Nos, nem azok. 'Ajrópa' ezt nem látja be.
A többi hasonló szerintem egyszerűen pénzügyi-gazdasági érdekei mentén manipulál.

"Az gáz hogy a bbc elfogult, az nem, hogy a Breitbart álhíreket gyárt, hazudik."

Szerintem nem írtam ilyet, hogy azt nem tartom problémának.

"Az gond, hogy a libsik megszerzik Európa irányítását. Az nem, hogy a szélsőjobb Salvinivel ugyanezt akarta."

Szerintem az, mivel a magam véleménye szerint nincs kártékonyabb, undorítóbb és aljasabb féreg a liberálisnál. Ez az én alapvetésem, keserű tapasztalatok sora tanította meg nekem. A baloldalról sem tudok jobb véleményt írni, számomra egymással vetekednek a legundorítóbb címért.

"Az nem, hogy a szélsőjobb Salvinivel ugyanezt akarta."

A jelen helyzetben Salvini politikája sokkal előnyösebb volna Európa és a nemzetek számára. Igen, én azt gondolom, hogy a Salvini-féle migránspolitika körökkel előnyösebb és értelmesebb.

"Az kiveri a biztosítékot, hogy Merkel Macronnal paktál. Az oké, hogy Putyin Salvinit támogatta, anyagilag is."

A merkel és a mikron gond nélkül paktáljon le egymással olyan kérdésekben, amelyek a franciákat és a németeket érintik. Ha olyan kérdésben paktálnak le, amelyek deklaráltan uniós hatáskörbe tartoznak (vagyis a 28 tagállam vezetői tanácsának a jogköre), akkor már nagyon komoly probléma szerintem. Az már a legitimitás kérdéskörét veti föl.

"Sajnos azt kell látnom, hogy elfogult vagy egy irányba."

Természetesen. Én egyértelműen a nemzet oldalán állok, gyűlölöm a nyílt társadalom undorító eszméjét, a 'sokszínűség' ostoba erőltetését, gyűlölöm a liberálisokat és a liberalizmust, hasonlóan a 'haladó' baloldalt. Azt gondolom, hogy ezek ellen akár az ördöggel is érdemes kooperálni és mindent meg kell tenni ezek ellen az eszmék ellen. Nem baj, ha ez az elfogultságom látható, régóta kialakult és a tapasztalat és az élet tanította nekem.

"Sajnos azt kell mondanom, nem látok komoly politikust a jobb oldalon."

Nagyrészt egyet kell értsek veled ebben. :-(

"Trump-tól Farage-on át von Leydenig."

A Farage sajnos amatőr, a Trump egy önjáró löveg, ez a leyden viszont egy nyomorult, gerinctelen ostoba kis opportunista. Szakembernek szar, politikusnak egy libsi 'ajrópéer', vezetőnek pedig egy átlátszó alkalmatlan kis senki. Ez van. Salviniben reménykedem, talán ő legalább a migránsok elleni küzdelmével el tud érni valamit! Ámen.

"Bocs, ezt nem tudom egyetlen személyre vonatkoztatni."

Minden szavát igaznak érzem a tagra és a hozzá hasonlókra.
B.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.11. 10:51:09

@Bravehearth: azt látom, hogy a nemzet, a nacionalizmus és patriotizmus fogalmak politikai járék része lettek. Hogy a vallást beemelték, az külön gáz. A jobboldal veszély a Világ egészére. Gondolj bele: Európában Salvini, Le-Pen győz. Ígéretükhöz híven a saját nemzetük a legfontosabb. Mi lesz a visegrádi négyekkel? Elszigetelődés, gyarmatosítás, a felzárkóztatás megszüntetése, támogatások leállítása. Ugyanaz, ami Amerikában. Az USA kihasználta a geopolitikai , gazdasági helyzetét, befolyást szerzett. Jó gazdasági kapcsolata volt Mexikóval, Kanadával. Már nem. A nagy amerikai álom jegyében szegragálódik a világ többi országától. A bezárkózás veszélyes. Magyarország túl kicsi ahhoz, hogy önálló legyen. Jó befeküdni egy olasz államnak? Milyen előnye van, ha drágul a kereskedelmed?
Majd meglátjuk, Amerika, Anglia megmutatja, mi a példa.
Angliában borítékolom egy hard -brexitnél az ország szétesését, a zavargásokat, az életszinvonal csökkenését, az eredeti angol vállalatok kimenekülését.
Sir Dyson az egyik legnagyobb név a brexiterek között. Tavaly Szingapúrba költöztette a cégét....ennyire bízik Anglia jövőjében...DE szabadság!
süti beállítások módosítása