Láthatóan van igény lakossági oldalon is a megújuló energia térnyerésére, a manapság divatos téma azonban itthon csak a választások közeledtével kerül a középpontba. Az ABB felmérése szerint honfitársaink 92 százaléka üdvözölne valamilyen adókedvezményt a tetőre szerelhető szolárpanelek telepítéséhez kapcsoltan. Sajátos viszonyra utal ugyanakkor, hogy csak 8 százalék értene egyet azzal, hogy a fogyasztók is hozzájáruljanak a megújulók térnyeréséhez, hiszen a nemzetközi válaszadók közel 60 százaléka gondolkodik így. E rövid helyzetkép arra is rávilágít, hogy a kormány miért kezeli kampányeszközként a területet: a 2010-es választások előtt és után az energetikai vezetés mással sem haknizott, mint a zöld forradalommal, még a kötelező uniós vállalásra is rádobtak egy - néhány tized százalékpontos - lapáttal.
Az elmúlt két évben azonban gyakorlatilag egyetlen szó sem esett erről, mindaddig, amíg az elmúlt néhány hétben - amikor már nincs egy év hátra a választásokig - saját államtitkárt és felmelegített ígéreteket kapott a megújuló energetika. Félő azonban, hogy a „csak pénzbe ne kerüljön” mentalitás ismét mellékszerepbe kényszeríti a szektort, megfelelve a „szép-szép, de nem fizetnék érte” többségi akaratának.