HTML

Az IDEA Intézet célja, hogy impulzusokat adjon a liberális demokráciát és politikai pluralizmust garantáló intézmények és közösségek számára, formálja a mindennapi politikai cselekvés és gondolkodás értékorientáltságát, valamint erősítse a demokratikus felfogást és tapasztalatokat és az ezekre való nyitottságot. Nem hiszünk az értéksemlegesség illúziójában és elutasítjuk azt a felvetést, hogy a politika nem alkalmas problémáink megoldására. Abban hiszünk, hogy a politika az elveken alapuló értékek, a konstruktív gondolatok és a kritikai gondolkodás terepe kell, hogy legyen.

 

http://www.ideaintezet.hu/

 

http://www.facebook.com/ideaintezet

Friss topikok

Címkék

A (1) ad (1) adatigénylés (1) Áder János (1) alaptörvény (4) Alaptörvény (2) Alkotmánybíróság (4) állambiztonság (1) államosítás (2) átmeneti rendelkezések (1) atomerőmű (1) átszavazás (1) ATV (1) A régi ház (1) bajnai gordon (8) Balog Zoltán (1) baloldal (2) Baranyi Krisztina (1) barroso (1) Bayer Zsolt (1) Bergoglio bíboros (1) Bernie Sanders (2) bíróság (2) bizalom (1) Bizottság (3) Bokros Lajos (1) Botka László (1) Budapest (2) Bujdosó könyv (1) D-Day (1) Déli Áramlat (3) demokraták (1) devizahitelesek (1) DK (5) Dorkota Lajos (2) Dunaferr (1) E.On (7) egészségpolitika (1) egészségügy (1) egyéni listás voks (1) egyetemfoglalás (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (2) Együtt (1) Együtt-PM (4) Együtt 2014 (3) Együtt 2014-PM (12) Együtt 2014-PM plakát (1) elemzők (2) ellenzék (3) ellenzéki egyeztetés (6) ellenzéki együttműködés (1) elővá (1) előválasztás (3) energetika (12) Erdő Péter (1) értelmiségi (1) EU (2) Európai (1) Európai Bizottság (2) Európai Néppárt (1) Európai Ügyészség (1) Európai Unió (1) Falus Ferenc (1) Ferencváros (1) Fidesz (1) Fidesz-KDNP (2) fodor gábor (1) főpolgármester-jelölt (1) François Hollande (1) G. Fodor Gábor (1) gáz (1) gázkrízis (1) Gazprom (2) Gurmai Zita (1) GVH (1) győzteskompenzáció (1) Hallgatói Hálózat (1) Hazatérés Temploma (1) Heti Válasz (1) Hillary Clinton (1) hittan (1) Holoda Attila (1) Horthy-kor (1) Horthy-szobor (1) IEA (1) ifj. Hegedűs Lóránt (1) információszabadság (2) integráció (1) internetadó (1) Ipsos (1) Janukovics (1) Jevromajdan (1) Jobbik (4) Joe Biden (1) kampányfinanszírozás (1) Karácsony Gergely (2) Kazinczy utca (1) képviselet (1) Kerényi Imre (1) kereszténység (1) kétharmad (2) kétpárti (1) Kiss László (1) könyv (1) koordinálta indulás (4) kormányváltás (3) koronavírus (1) korrupció (1) Kovács Pál (1) Kövér László (2) közalkalmazottak (1) Közgép (1) közös indulás (3) közös listás voks (1) közrádió (1) közszolgálat (1) közvélemény-kutatás (4) Kúria (3) Lázár János (2) LIGA (1) Lisszaboni Szerződés (2) Magyar Energia Hivatal (2) Mali (1) Marine Le Pen (1) Martin Schulz (1) Matolcsy (1) Medián (1) megújuló energia (1) Merkel (1) mesterházy attila (6) Milla (1) miniszterelnök-jelölt (2) miniszterelnök-jelölti vita (1) MSZP (19) MVM (10) Nabucco (1) Németh Lászlóné (1) németh szilárd (3) Németország (2) Nemzeti Front (1) Nemzeti Választási Bizottság (1) népegészégügy (1) néppárt (1) Népszabadság (1) népszavazás (2) női kvóta (2) nonprofit (1) NVB (1) ombudsman (1) önkormányzati választás (3) Orbán Viktor (3) Oroszország (4) összefogás (10) Paczolay Péter (1) Padlóról padlóra (1) Paks (11) pápaválasztás (1) Parlament (1) piac (1) PM (1) politikai elemzés (1) politikai korrektség (1) populizmus (2) prevenció (1) Putyin (3) református egyház (1) rendeleti kormányzás (1) rendvédelem (1) Rétvári (1) rezsicsökkentés (21) rezsiharc (1) Rogán (1) Rogán Antal (1) röghöz kötés (1) Roszatom (1) RWE (2) Sarkozy (1) SPD (1) szakszervezet (2) Szárszó (1) Századvég (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (1) szinkretizmus (1) szolárpanelek (1) Szolidaritás (1) sztrájk (1) sztrájkbizottság (1) TÁMOP (1) Tarlós István (2) tiltakozás (4) TNS Hoffmann (1) több biztosító (1) töredékszavazat (1) Tormay Cécile (1) törvénygyár (1) trafik (1) trickster (1) tüntetések (3) Tyimosenko (1) Ukrajna (3) Ursula von der Leyen (3) USA (3) választási rendszer (2) választás 2014 (2) Varga Mihály (1) vizitdíj (1) Címkefelhő

Áder is beszállt a paksolásba…

IDEA Intézet 2014.02.10. 16:29

Antal Attila írása

Úgy tűnik, hogy a Paksi Paktum nem csak az energiapolitika realitásokat, hanem a közjogot is megtöri.

A köztársasági elnök rövid közleményben "ünnepelte", akarom mondani indokolta a Paksi Paktumot. Ezúttal nem foglalkozom a (k)áder-es és hasonló diskurzusokkal, valamint azzal, hogy Áder János Matolcsy nyomán Orbán Viktor bal kezének tekinthető-e. Ehelyett röviden rávilágítok a köztársasági elnök érvelésének közjogi szempontból tarthatatlan pontjaira.

A közleményből nyilvánvaló, hogy sem Áder, sem a stábja nincs túlságosan eleresztve közjogilag. S ez nem csak abból derül ki, hogy az Alaptörvény hivatalosan nem kis betűvel írandó.

Érv 1: "Megállapítottam, hogy a törvény alkotmányos szempontból nem kifogásolható, visszaküldésének egyetlen feltétele sem adott. Ezért a törvényt a mai napon aláírtam és kihirdetését elrendeltem."

Összekeveri a szezont a fazonnal: ugyanis ha nincs alkotmányos aggálya, akkor nem visszaküld (értsd: politikai vétó), hanem nem küldi meg az Alkotmánybíróságnak. Vagyis a "visszaküldéshez" nem kell alkotmányos aggály. Az csak hab a tortán, hogy nem elrendeli a kihirdetést, hanem gondoskodik arról.

Érv 2: "Megállapítottam, hogy az alaptörvény 8. cikk (3) bekezdés d) pontja alapján nem lehet népszavazást tartani nemzetközi szerződésből eredő kötelezettségről. Ilyen kezdeményezést Magyarország egyetlen polgára, így maga az államfő sem tehet."

Mivel még nem hatályos a szerződés egésze, ezért kérdéses, hogy miről is beszél itt a köztársasági elnök! Ugyanis a Szerződés szerint: 4. § (3) "Az Egyezmény... hatálybalépésének naptári napját a külpolitikáért felelős miniszter – annak ismertté válását követően – a Magyar Közlönyben haladéktalanul közzétett közleményével állapítja meg." Abból pedig, hogy a kormány üzletéről nem lehet népszavazni egyáltalán nem következik az, hogy a nukleáris energia magyarországi felhasználásáról ne dönthessen a nép!

Amúgy pedig az derül ki számomra, hogy Áder nemhogy az alapvető közjogi ismeretekkel nem rendelkezik, még az állampolgári fellépések között sem tud különbséget tenni: hol is volt zsarolás és mivel? Hogyan lehet zsarolni a köztársasági elnököt? Túszul ejtjük az Alkotmányt?

 


Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon is:

Címkék: népszavazás Paks Áder János

185 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaintezet.blog.hu/api/trackback/id/tr685807916

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: az atomrezsi egyre nő – 3 dolog, amit tudni akarsz az atomerőművekről 2014.02.11. 13:42:11

A magyar társadalom próbálna beszélgetni arról, hogy vajon jó lesz-e nekünk az atom ”bővítés”, vagy sem, de odafent az egész ügyet igyekeznek minél gyorsabban keresztül nyomni, a parlamenti szavazást egy héttel hozták előre, hogy ne lehessen a társadal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:00:19

Ezek fizetett kommentelők, nem nagyon kell velük foglalkozni. Aki a Fideszt védi, különösen ebben az ügyben az nem normális.

A nemzeti dohányos meg 0.045*3000*21 formulával számol kamatos kamatot... A szorzat mindegyik eleme hibás...

De ő még az értelmesebbik volt, ilyen belekotty meg napelemezők mellett. Gratulálok, nincs még egy ilyen retardált banda mint Ti, kedves Fidesz szavazók.

belekotty 2014.02.11. 13:01:19

@♔bаtyu♔: Azt sem értem amikor lenyúlták a manyup 3000 milliárdot, akkor miért nem volt Békemenet.

prakp 2014.02.11. 13:02:02

@belekotty: mert te tudod?! Hogy jön ez ide, öcsém? De besegítek neked, előbb meglesz a párizsiravaló:

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

belekotty 2014.02.11. 13:02:30

@Hermann Ishmael: Mi van @tobeor: ? Csináltál másik nicket? :-))

belekotty 2014.02.11. 13:04:18

@prakp: Én tudom. Én olvastam az erről szóló NAÜ jelentést. Azért jön ide mert állandóan Csernobillel riogatnak.

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

tobeor 2014.02.11. 13:04:31

@belekotty: Nem szidom őket, szándékosan elhazudod ennek is az értelmét :)

Napelemezz Móricka! Hát mi lesz így a napi 200-zal? :)

@Hermann Ishmael: Épp azért trollkodnak, mert racionálisan védhetetlen, így marad nekik mások kritikáinak a széttrollkodása.

Helmut von Offenburg 2014.02.11. 13:04:43

@♔bаtyu♔: Az nem büdös. Tudod, mi kutyánk kölyke ..

Rodolfo63 2014.02.11. 13:08:26

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: és hol mondta, hogy ilyen feltételek mellett, mint amit viktor összehozott?

belekotty 2014.02.11. 13:08:38

@tobeor: Á!! Nem szidod őket!

"tobeor 2014.01.23 10:38:16
@konrada: valóban nem véletlenül írtam, de nem a baleset típusa, hanem a baleset ténye, és a baleset okozta károk miatt írtam.

Fukushima, Csernobil, Three Mile Island, és most olvastam valahol hogy még a szlovákoknál is volt baleset a hetvenes években, csak évtizedekig titkolták..."

belekotty 2014.02.11. 13:09:51

@tobeor: Csak szidod, csak szidod...

"tobeor 2014.01.23 10:38:16
@konrada: valóban nem véletlenül írtam, de nem a baleset típusa, hanem a baleset ténye, és a baleset okozta károk miatt írtam.

Fukushima, Csernobil, Three Mile Island, és most olvastam valahol hogy még a szlovákoknál is volt baleset a hetvenes években, csak évtizedekig titkolták...
"

prakp 2014.02.11. 13:10:51

@belekotty: "Én tudom. Én olvastam az erről szóló NAÜ jelentést." Az már valami. Meghajolok előtted.

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

Paks2 ebben a formában egyenlő Csernobillal, csak lassabban.

prakp 2014.02.11. 13:12:43

Fukushima, Csernobil, Three Mile Island, Orbán Viktor

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

belekotty 2014.02.11. 13:13:32

@prakp: Te komplett hülye vagy. :-)) Mióta pozitív az üreg tényező egy nyomottvizes reaktornál? Ja hogy ezt nem érted! :-))

Rodolfo63 2014.02.11. 13:13:59

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: miért lenne a kettő ebből a szempontból különböző?

tobeor 2014.02.11. 13:14:47

@belekotty: Így van. Tény, hogy voltak balesetek? Tény. Ez neked szidás? Ja, mert hazudsz :)

Napelem, Móricka, napelem! gágogj tovább! :)

belekotty 2014.02.11. 13:16:13

@tobeor: napelem... az se ad áramot este..

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

belekotty 2014.02.11. 13:16:53

@prakp: Sok időbe telik nicket váltani? :-))

prakp 2014.02.11. 13:16:54

@belekotty: megvallom, lövésem sincs, mi az az üreg-tényező. Attól olcsóbb lesz a paksi mutyi?

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

bölcsbagoly 2014.02.11. 13:18:46

@tobeor: hazudni este, reggel meg közte , ez láthatóan jól megy nektek!

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:18:55

a következő üzletről ennyit tudni:

Sokba kerül.
Ettől nem lesz olcsóbb az áram.
Kurva sokba kerül.
Továbbra is külföldről fogjuk venni az áramot.
Kibaszott sokba kerül.
Nem magyar cégek nyerték a koncessziót, nem is volt pályáztatás.
Többe kerül mint a bokros, gyurcsány, bajnai csomag együtt, inflálva.
Évtizedekre titkosítva van minden lényegi információ.
Többe kerül mint a bősi erőmű, de nagyságrendekkel kisebb a megtérülése.

Ezt véditek? Ezt? Hát gratulálok.

prakp 2014.02.11. 13:20:16

@Hermann Ishmael: de pozitív az ürge-tényezője!!! Nem érted, már ezért megéri!

tobeor 2014.02.11. 13:20:18

Látom már nagyon hiányzik nektek egy kis hazaárulásos téma :)

Ám legyen...

1. A ruszkik NEM IS TITKOLJÁK, hogy politikai befolyást akarnak szerezni az energetikai üzleteiken keresztül:

A Oroszország által 2003-ban elfogadott energetikai stratégia nyíltan kimondta:
"az energetikai üzletek meghatározzák az ország geopolitikai befolyását."

2. Ezzel Orbán is tisztában.
Orbán 2007: "túlzott mértékű orosz befolyás érvényesül."
Orbán 2011: "Magyarország megújításának egyik kulcsa az energiafüggőség csökkentése"

3. És mindezek ismeretében Orbán lemutyizta Putyinnal az energiafüggőség növelését, az orosz befolyás növelését...

Lassan mondom trollok: H-A-Z-A-Á-R-U-L-Á-S

♔bаtyu♔ 2014.02.11. 13:21:34

@belekotty: A témához szólj hozzá. Vagy az kínos?

♔bаtyu♔ 2014.02.11. 13:23:19

Látom, ballibsik nem vettétek, így még egyszer:

Akkor nem volt gond az atomenergia, amikor az MSZP és az SZDSZ évente vette ki Paksból a milliárdokat?

Akkor az atom nem volt ártalmas a népre?

prakp 2014.02.11. 13:23:49

@♔bаtyu♔: nem, most nicket vált...

bölcsbagoly 2014.02.11. 13:24:01

@tobeor: te vagy ma szolgálatos balliba hülye?

belekotty 2014.02.11. 13:25:47

@prakp: Olcsóbb lesz, mert ha nem fosnátok annyit az atomtól, kevesebbet kellene költeni a pszichiátriai kezelésetekre.

csak egy néző 2014.02.11. 13:26:26

@♔bаtyu♔:
Te tudod, hogy mit titkosítottak 10 évre?

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:26:53

@♔bаtyu♔: Szörnyű,remélem lecsukják őket, tegyél feljelentést.

Közben kidobunk az ablakon annyi pénzt, amennyi megszorítást eszközöltek az elmúlt 24 évben, egy olyan üzletre ami SOHA nem fog megtérülni (nekünk).

Ti fizetett kommentelők vagytok, akik a saját gyerekük sorsát játsszák el pár forintért meg húsos csontért.

Szégyen és gyalázat.

belekotty 2014.02.11. 13:27:40

@bölcsbagoly: Ő permanensen hülye.

@♔bаtyu♔: Kínos a Békemenet?

belekotty 2014.02.11. 13:28:38

@Hermann Ishmael: "Közben kidobunk az ablakon annyi pénzt, amennyi megszorítást eszközöltek az elmúlt 24 évben"
- Na ezt támasz alá számokkal! Mennyi megszorítás is volt?

tobeor 2014.02.11. 13:28:59

Az oroszok - hála Orbánnak! - beleszólást kapnak a magyar nemzeti áramárba :)

Értitek, majd a ruszki beleszólnak mennyi legyen az ára nálunk Magyarországon :)

"Ez az egyezmény azt is lehetővé teszi, hogy Oroszországnak beleszólása legyen a magyar áramárba. A 4. cikk 4-es pont szerint:
"a Felek minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy a Megvalósítási Megállapodások szerinti ellenérték olyan módon kerüljön megállapításra, amely lehetővé teszi, hogy a villamos áram-termelésre [sic!] vonatkozó árak kereskedelmi szempontból hosszú távon versenyképesek és egyúttal az Orosz Kijelölt Szervezet számára elfogadhatók legyenek"."

És akkor most az összes moszkovita hazaáruló fidesz-troll, kórusban: "Gyarmat leszünk!"

prakp 2014.02.11. 13:29:17

@belekotty: én nem fosok tőle, te szerencsétlen (ВВЭР – вода-водяной энергетический реактор, ebből is a containment épülne ide), hanem AHOGY épül baszod. Olyan nehéz ezt felfogni?!

Olcsóbb lesz, mint eddig minden "üzletük"...

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:30:27

@belekotty: www.ksh.hu/?lang=hu
remélem jobban számolsz mint a másik fideszes itt feljebb, aki úgy számol kamatos kamatot, hogy összeszoroz minden számot, futamidőt és amit csak talált a cikkben...

belekotty 2014.02.11. 13:30:58

@tobeor: Látom nem tucc olvasni. :-))

@prakp: Mijé? Hogy épül? 1előre sehogy.

napelem.. napelem.. rosz atom... putyin csicska... államadósság.. hazaárulás.. napelem.

belekotty 2014.02.11. 13:32:05

@Hermann Ishmael: Számok lesznek 24 év +*ításairól?

tobeor 2014.02.11. 13:36:45

Ez volt már, kutyulik?

Orbán Viktor (alias putyin-pincsi):

"Európában bizony elszaporodtak Putyin pincsijei, és ezt most már mindenki kezdi veszedelmesnek látni."

prakp 2014.02.11. 13:37:33

@belekotty: oké, te egy pozitív ürgetényezőjű funkcionális analfabéta vagy, maglátásom szerint. Köszi az élményt, rendkívül tanulságos volt.

♔bаtyu♔ 2014.02.11. 13:38:04

Hát ballibsik, ha nem, hát nem. Mindenki terel, személyeskedik, némelyik már összefüggéstelenül ír, megértem, kényes a téma.

Pedig halihó, erről beszélnek az emberek. Azt mondják, hiteltelenek ezek, hiszen Paksból nagyon sok pénzt szedtek ki. Nem tűnik fel, hogy nincs mögöttetek senki?

belekotty 2014.02.11. 13:39:38

@prakp: Semmi gond, a legtöbb ürge pozitív azelőtt hogy nyakába öntik a vizet. Másra nem kell kivetítened saját ostobaságod ezért. :-))

tobeor 2014.02.11. 13:40:46

Azért az olyan szép, hogy senki, ismétlem senki nem meri érdemben kommentálni sem a hazaárulást alátámasztó bizonyítékokat, sem pedig pl. azt a számítást, ami alapján simán 10.000 milliárd Ft fölött lesz a bővítés :)

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:41:53

@belekotty: ott van, mit nem találsz? Vagy rajzoljak felhőcskéket?

prakp 2014.02.11. 13:42:21

@belekotty: számomra megtisztelő tőled az ostoba jelző. Csak ne nehéz legyen az a víz...

belekotty 2014.02.11. 13:43:13

@Hermann Ishmael: Nincsenek sehol, hazucc. Az utheri móccer ellenem nem jön be. :-))

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:43:14

Nyugi tobeor, ha valaki végigolvassa egyértelmű ki a retardált elvakult fidesznyik és ki akar egy normális országot...

belekotty 2014.02.11. 13:44:24

@prakp: Megígérem csökkentett deutérium tartalmút kapsz, te negatív ürge. :-))

♔bаtyu♔ 2014.02.11. 13:46:28

@Hermann Ishmael: Ja, gondolom neked a "normális ország" az Bajnai, esetleg Gyurcsány.

Na köszi:)))

prakp 2014.02.11. 13:46:56

@tobeor: de most komolyan, mit lehet ezen kommentálni. Szerintem rózsaszínűek a számításaid, de amíg honfitársaink között van ennél pinkebb is, addig csak ülünk a vonaton és kész.

prakp 2014.02.11. 13:48:35

@belekotty: Ostoba módon azt hittem, az a babavíz! Egy dolgot megígérek: ha neked lesz igazad és óccóbb lesz a vellany, fényevő leszek és kipusztulok.

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:49:07

@belekotty: Hazudsz te. Tudom fejből, de utánanéztem. Folyamatosan 10%-os inflációval számolva nagyjából a 2/3-a az elmúlt 24 év összes megszorításából befolyt összeg a paksi elherdálásnak.

Nagyon szépen köszönöm nektek belekotty és batyu, hogy ilyen jól megy az országnak. Már csak azt nem értem, hogy a térségből csak miért itt van negatív előjele a GDP változásának.

Hermann Ishmael 2014.02.11. 13:50:40

@♔bаtyu♔: A MoMára szavaznék ha érdekel, a Bokros miatt aki nem szórja a pénzt hanem az egyetlen valódi reformot hajtotta végre az országon. Pedig nem volt 2/3-adja. Ez ám a teljesítmény, nem a trafik- föld- paks- és alkotmánymutyi!

♔bаtyu♔ 2014.02.11. 13:53:39

@Hermann Ishmael: Még jó hogy nem szórja a pénzt. Adj neki és akkor szórni fogja. Persze ne próbáld ki.

prakp 2014.02.11. 13:55:39

@Hermann Ishmael: azért az sem olyan egyszerű. Már ha feljebbről (régebbről) is megnézed.

Itt egyébként nem azt kellene tárgyalni, hogy Áder elshmittelte a paksmutyit?

♔bаtyu♔ 2014.02.11. 14:00:53

@prakp: Tudod mi a gond? Hogy erről mindenkinek az MSZP-SZDSZ korrupció jut az eszébe.

Hermann Ishmael 2014.02.11. 14:01:24

ugyan prakp, ez a pár ezer milliárd nem tétel, hiszen a MSZP-sek lopnak!!!4434!!!!423!+4343

Hermann Ishmael 2014.02.11. 14:02:18

Te batyu, most komolyan, te ezért pénzt kapsz? Vagy önmagadtól vagy elvakult fideszes? Melyik a rosszabb?

♔bаtyu♔ 2014.02.11. 14:04:56

@Hermann Ishmael: Te Ishmael, most komolyan, te ezért pénzt kapsz? Vagy önmagadtól vagy elvakult Bokros fan? Melyik a rosszabb?

belekotty 2014.02.11. 14:05:20

@Hermann Ishmael: "Hazudsz te. Tudom fejből, de utánanéztem. Folyamatosan 10%-os inflációval számolva nagyjából a 2/3-a az elmúlt 24 év összes megszorításából befolyt összeg a paksi elherdálásnak."

- Na akkor mik is voltak a megszorítások és mennyi volt ezek összege?

tobeor 2014.02.11. 14:07:13

@Hermann Ishmael: pénzt kap. Vannak fizetett álciljeik, álszakértőik, álújságíróik, álcivilszervezethez kiszervezett rágalom-kampányaik. majd pont fizetett álkommentelőik ne lennének? még azt is lehet tudni némelyik mely nikkeket használja, mert a hülyéik keverik.

belekotty 2014.02.11. 14:08:31

@prakp: Hol mondtam h ócsóbb lesz a delej? Mongyuk attó még kipusttulhacc...

prakp 2014.02.11. 14:09:48

@♔bаtyu♔: nem véletlenül. Jól működik a propaganda. Pedig már 25 éve rajtunk van a szopóálarc.

prakp 2014.02.11. 14:11:18

@belekotty: "belekotty 2014.02.11. 13:25:47
@prakp: Olcsóbb lesz, mert ha nem fosnátok annyit az atomtól, kevesebbet kellene költeni a pszichiátriai kezelésetekre."

belekotty 2014.02.11. 14:12:40

@prakp: Olvasni tucc? Nem a delej lesz ócsóbb, hanem a te kezelésed, főképp ha +pusztúsz.

Netuddki. 2014.02.11. 14:14:19

Ááááá! Az ádernak csak kitaláltak valami indokot amit a jónép többsége be is vesz.Nekem is rögtön sértette a fülemet ez az álindok. Ugyanis a balfaszok még csak most készítik elő a szerződést. Ráadásul nemzetközi szerződésről van szó a törvényben ami azt jelenti, hogy Magyarország csinálhat bármit akkor is végre kell hajtania egyéb kötelezettségek miatt (EU és társai).
Szóval ennyire balfasz csak egy fideszes köztársasági elnök lehet. Ami már önmagában axióma. Fasznak kell nekünk még köztársasági elnök is!

Netuddki. 2014.02.11. 14:15:47

@belekotty: Te meg faszt vitatkozol 160 hozzászólásos nyomorék trollokkal!

Netuddki. 2014.02.11. 14:16:44

Asszem most felhúztam magyamat a fideszes "köztársasági elnök" úron, Ba+!

prakp 2014.02.11. 14:18:11

@belekotty: a sok moderált neutrontól elfelejtettem az elmúlt 24 év tapasztalatait, de ha nem lesz ócsóbb a delej, akkó mire jó ez a bazi hitel?

prakp 2014.02.11. 14:19:11

@kovi1970: nem most kellett volna.

belekotty 2014.02.11. 14:19:49

@kovi1970: Jóvanna... unatkozom. :-))

belekotty 2014.02.11. 14:20:37

@prakp: Hogy nem leszen drágább. Me ha nem lesz atom, akkor kiszolgáltatottak vunk.

prakp 2014.02.11. 14:23:36

@belekotty: akkor vissza a konténmenthez: kiszolgáltatottak voltunk(CCCP), vagyunk(EU), leszünk (RUS). A kérdés csak a mennyire.

prakp 2014.02.11. 14:29:42

mellesleg, elég sok eddigi felállást farbarugnak a paksmutyival, nehogy még az ucteből is kibaxanak. Habár, a V0 felől is nagy a kuss, lehet, hogy széles nyomtávú lesz az is?

belekotty 2014.02.11. 14:33:56

@prakp: Mijé lennénk kiszolgáltatottak? Éppenhogy nem függünk a gáztól ha gáz van.

prakp 2014.02.11. 14:42:20

@belekotty: tudod, mi a különbség alaphálózati-, és csúcserőmű között? "A magyar erőmű rendszer által szolgáltatott elektromos energia forrása a következők szerint oszlik meg:
Atomerőmű - 36%
Földgáz - 28%
Lignit - 12%
Megújuló - 5%
Szén - 2%
Olaj - 1%"

Miért ne függenénk a gáztól? Hirtelen a lakosság 75%-a áttér villyanyfűtésre?

prakp 2014.02.11. 14:48:21

@belekotty: Ha pedig a plusz 2x1200 MW-ra gondolsz, annak sajnos csúcserőművi tartaléka is kell, hogy legyen. Az hol és miből? Feltételezem, véletlenül sem orosz gázból. Vagy paks2mutyi mellé építenek valami mecsekmutyi, esetleg makómutyi erőművet?

belekotty 2014.02.11. 14:50:09

@prakp: Jajajaj... attól nem áll meg az élet hogy nincs fűtés, max fával fűtünk. De ha nincs villany akkor baj van.
Mellesleg igen csak tudom mi a különbség az erőművek között. Nem is hiszed.... :-)) Rátenyerelek egy gombra és te nem fogsz gépelni. :-))

belekotty 2014.02.11. 14:51:01

@prakp: Paksnak nincs csúcserőművi tartaléka. Hülyeségeket beszélsz.

prakp 2014.02.11. 14:54:37

@belekotty: Nincs, csak Litéren, Ajkán és Lőrinciben.

belekotty 2014.02.11. 15:04:24

@prakp: Ne fárassz! Azok nem Paks kiesésére vannak. Látom nem tudod mi a csúcserőmű. Na mennem kell...

prakp 2014.02.11. 15:08:32

@belekotty: "Az UCTE előírása szerint minden tagország villamosenergia-rendszere készenlétben álló gyorsindítású tartalék kapacitásának legalább a tagország rendszere legnagyobb blokkjának teljesítőképességével kell megegyeznie, következésképpen a magyar villamosenergia-rendszernek, a paksi atomerőmű egy blokkjának mindenkori teljesítőképességéhez (500 MW) hasonló nagyságú gyorsindítású erőmű kapacitást kellett létrehozni. "

Igaz, ezek nem csúcserőművek. De az ezerkettes blokkhoz hol lesz a tarcsi?

Összejött a kvótád? :D :D

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 16:40:37

@tobeor: De tudom, tegnap szálltam ki a forint shortból :)

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 16:43:23

@tobeor: Te vagy aki mindenhol nagyot alkot :) Az meg már nekem is eszembe jutott, hogy tuti napelemeket árulsz. Azért agyvérzést ne kapjál :)

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 16:46:43

@tobeor: Még szerencse, hogy utálom a fideszt, ezért az sem érdekel, hogy mit pofáznak a főfaszaik :)

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 16:48:12

@csak egy néző: Ha nem bírod felfogni a különbséget egy megépült atomerőmű, és földgáz folyamatos behozatala között, akkor kár bármit is magyarázni..

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 16:50:33

@tobeor: Mégis a napelemeidtől többen halnak meg, mint az atomenergiától. Gyilkos! :)

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 16:56:22

@Hermann Ishmael: Hogy jön ehhez kamatos kamat? Az elkészülte utáni törlesztést számoltam, gondolod 21 évig semmit sem fizetünk? Szerintem az építkezés során felvett részleteknél is csak a tőketörlesztést halasztjuk, legalábbis így lenne értelme.

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 17:00:22

@Hermann Ishmael: Még jó, hogy többe kerül, mint a bősi erőmű, a magyar része 170MW-os csúcserőmű lett volna, kanyarban sincs ez 90%-os 2,4 GW-hoz képest.

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 17:03:00

@Hermann Ishmael: Azért ezzel a nickel lefideszesezni, gratulálok :) Érdekes, ahol szidom a fideszt, ott mindenkinek leesik..

csak egy néző 2014.02.11. 17:17:00

@Nemzeti Dohányos:
Nem ártana egy kicsit visszaolvasni.
"A távirat szerint Orbán Viktor jelenlegi kormányfő "bevallotta a nagykövetségnek, hogy hasonló politikát folytatna a Déli Áramlattal [mint az akkori kormány] és a Fidesz megfontolt hallgatása a legutóbbi [Déli Áramlatról szóló] bejelentéskor éles ellentétben áll a korábbi harcias kijelentéseivel".
"Orbán amerikai diplomatáknak elismerte, hogy ő is szükségesnek tartja a vezeték megépítését. A kormányváltás után aztán a Fidesz megerősítette, hogy elkötelezett a Déli áramlat mellett."

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 19:42:53

@csak egy néző: Nem értem pontosan, hogy kapcsolódik ide. Még egyszer leírom, utálom a fideszt, nem fogok aszerint véleményt formálni, hogy mit mondanak, de utálni se fogok egy értelmes döntést, csak mert ők hozzák meg.

Ameddig veszünk orosz gázt, addig viszont jó nekünk, ha egy ukránoktól független vezetéken is tudnak szállítani. Eddig ellátási gond csak abból volt, hogy az ukránok ELLOPTÁK a nyugatra szánt szállítmányokat. Tehát helyes, hogy támogatják. Hogy mindezt kétszínűen tették, nem lep meg.

csak egy néző 2014.02.11. 20:05:44

@Nemzeti Dohányos:
Nekem sem a gázzal, sem az atomenergiával nincs bajom, hanem, ahogy a nemzeti pávatáncos, hülyének nézi az embereket és hazudozik össze vissza, annak megfelelően, hogy ki a közönsége es képes szemrebbenés nélkül az ellenkezőjét állítani, akár egy hét múlva is.

Nemzeti Dohányos 2014.02.11. 20:28:51

@csak egy néző: Az nekem sem tetszik, csak mivel a baloldalon pm-es idióták viszik a prímet a kérdésben, nem maradt más választásom, mint támogatni. Az meg hogy ez működik, mindkét oldallal, ékes bizonyítéka, hogy a legkomolyabb kérdés, amit népszavazásra szabad bocsátani, az a "hogy vagy?".

csak egy néző 2014.02.11. 20:44:03

@Nemzeti Dohányos:
Ha megnézem a politikusainkat, akkor hánynom kell, és belegondolok, hogy még csak most indul a szardobálás és még 4 évig kell néznem ezt a cinikus, pökhendi, pávatáncos nak a bandát, akkor a kérdésedre válaszolva. SZARUL.

steery 2014.02.11. 22:28:00

@Sírköves Slomó: Mert olyan gyorsan történt minden, hogy a lakosság még fel sem fogta, miről van szó. Lassú az észjárásuk és csak nagyon rövid távon tudnak gondolkodni. Ha olyasmi történik, ami miatt most megszívják, hőzöngenek. Ha olyasmi, ami miatt 10 év múlva szívják meg, meg a gyerekeik és unokáik is szívni fognak, csak néznek bután, mint a tök.
Az ellenzék meg rászokhatna már a flashmob tüntetésekre. Fel kell venni a tempót gyerekek! Ha gyorsabban tudtok tömeget összehozni, mint ahogy aláírnak egy ilyen törvényt tollal, akkor van esélyetek (a karhatalmi intézkedésre).

tamás46 2014.02.23. 07:50:20

Az elnök Úr ezzel a döntésével azt is jelezte, hogy Magyarország nem demokratikus jogállam. Nem érvényesül a demokrácia(néphatalom) alapelve,és nem érvényesül az elnöki tevékenységben meghatározott felülvizsgálati kötelezettség a hatalmi intézményekben.(Ennek hiányáért már Dr. Sólyom L-t ellen is lehetett volna eljárást kezdeményezni)

tamás46 2014.02.23. 08:13:57

@prakp: Ugy gondolom, most aktuális az alábbi számítás,mert, hogy a 8 általánost elvégezve a négy matematikai(számtani)alapművelet megmaradt az emlékezetemben.
A Paks Bővítése 3500 milliárdba kerülne,+ a folyamatos karbantartás és a hulladéktemető megépítése.
A 3,5 millió család(akinek most a Paks adja a villamos energiát),családonként 7kWh villanyenergiát kap,ami a napelemek jelenlegi fogyasztói ára szerint kb 2,8 millió Ft-ba kerülne.(a kettő szorzata 10.000 milliárd Ft)Ha ebből levonjuk az ÁFÁ-t akkor 7.300 milliárd)Igaz, hogy ez a duplája,de..
1.Azonnal termel
2.Nem kell építeni
3.Kb 30.000 embernek ad munkát 8-10 évig
4. A nem használt energia folyamatosan visszatáplálható az energiarendszerbe,ami éves viszonylatban a jelenlegi lakossági felhasználás(15 milliárd kWh kétszerese.
5.A kis "erőművek" által termelt energia ára(a jelenlegi áron 4.500 milliárd Ft)Ezt összevetve a paksi bővítéssel kiderül, hogy már az I. évben 1200 milliárd Ft a + bevétel.A "kis" erőművek beruházási költsége 2 év alatt(összesen 3 év alatt) megtérül.
6.A "kis" erőművek termelése 30 év alatt 80%-ra csökken és nincs nukleáris hulladék.
7. Független áramellátó egységek jönnek létre.Nem kellenek hálózati vezetékrendszerek,magasfeszültségű transzformátorok, és hatalmas oszloprendszerek,csak az ipari ellátáshoz.
Érdemes volt elvégeznem a 8 általánost,de úgy látszik, hogy a "szakemberek",akiknek több diplomájuk van(?) a négy alapművelettel hadilábon állnak.

prakp 2014.02.23. 09:42:18

@tamás46: "Érdemes volt elvégeznem a 8 általánost,de úgy látszik, hogy a "szakemberek",akiknek több diplomájuk van(?) a négy alapművelettel hadilábon állnak."

Szerintem jobb lett volna, ha nem végzed el, mert így tudod, mennyire baxnak át.
süti beállítások módosítása