HTML

Az IDEA Intézet célja, hogy impulzusokat adjon a liberális demokráciát és politikai pluralizmust garantáló intézmények és közösségek számára, formálja a mindennapi politikai cselekvés és gondolkodás értékorientáltságát, valamint erősítse a demokratikus felfogást és tapasztalatokat és az ezekre való nyitottságot. Nem hiszünk az értéksemlegesség illúziójában és elutasítjuk azt a felvetést, hogy a politika nem alkalmas problémáink megoldására. Abban hiszünk, hogy a politika az elveken alapuló értékek, a konstruktív gondolatok és a kritikai gondolkodás terepe kell, hogy legyen.

 

http://www.ideaintezet.hu/

 

http://www.facebook.com/ideaintezet

Friss topikok

Címkék

A (1) ad (1) adatigénylés (1) Áder János (1) alaptörvény (4) Alaptörvény (2) Alkotmánybíróság (4) állambiztonság (1) államosítás (2) átmeneti rendelkezések (1) atomerőmű (1) átszavazás (1) ATV (1) A régi ház (1) bajnai gordon (8) Balog Zoltán (1) baloldal (2) Baranyi Krisztina (1) barroso (1) Bayer Zsolt (1) Bergoglio bíboros (1) Bernie Sanders (2) bíróság (2) bizalom (1) Bizottság (3) Bokros Lajos (1) Botka László (1) Budapest (2) Bujdosó könyv (1) D-Day (1) Déli Áramlat (3) demokraták (1) devizahitelesek (1) DK (5) Dorkota Lajos (2) Dunaferr (1) E.On (7) egészségpolitika (1) egészségügy (1) egyéni listás voks (1) egyetemfoglalás (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (2) Együtt (1) Együtt-PM (4) Együtt 2014 (3) Együtt 2014-PM (12) Együtt 2014-PM plakát (1) elemzők (2) ellenzék (3) ellenzéki egyeztetés (6) ellenzéki együttműködés (1) elővá (1) előválasztás (3) energetika (12) Erdő Péter (1) értelmiségi (1) EU (2) Európai (1) Európai Bizottság (2) Európai Néppárt (1) Európai Ügyészség (1) Európai Unió (1) Falus Ferenc (1) Ferencváros (1) Fidesz (1) Fidesz-KDNP (2) fodor gábor (1) főpolgármester-jelölt (1) François Hollande (1) G. Fodor Gábor (1) gáz (1) gázkrízis (1) Gazprom (2) Gurmai Zita (1) GVH (1) győzteskompenzáció (1) Hallgatói Hálózat (1) Hazatérés Temploma (1) Heti Válasz (1) Hillary Clinton (1) hittan (1) Holoda Attila (1) Horthy-kor (1) Horthy-szobor (1) IEA (1) ifj. Hegedűs Lóránt (1) információszabadság (2) integráció (1) internetadó (1) Ipsos (1) Janukovics (1) Jevromajdan (1) Jobbik (4) Joe Biden (1) kampányfinanszírozás (1) Karácsony Gergely (2) Kazinczy utca (1) képviselet (1) Kerényi Imre (1) kereszténység (1) kétharmad (2) kétpárti (1) Kiss László (1) könyv (1) koordinálta indulás (4) kormányváltás (3) koronavírus (1) korrupció (1) Kovács Pál (1) Kövér László (2) közalkalmazottak (1) Közgép (1) közös indulás (3) közös listás voks (1) közrádió (1) közszolgálat (1) közvélemény-kutatás (4) Kúria (3) Lázár János (2) LIGA (1) Lisszaboni Szerződés (2) Magyar Energia Hivatal (2) Mali (1) Marine Le Pen (1) Martin Schulz (1) Matolcsy (1) Medián (1) megújuló energia (1) Merkel (1) mesterházy attila (6) Milla (1) miniszterelnök-jelölt (2) miniszterelnök-jelölti vita (1) MSZP (19) MVM (10) Nabucco (1) Németh Lászlóné (1) németh szilárd (3) Németország (2) Nemzeti Front (1) Nemzeti Választási Bizottság (1) népegészégügy (1) néppárt (1) Népszabadság (1) népszavazás (2) női kvóta (2) nonprofit (1) NVB (1) ombudsman (1) önkormányzati választás (3) Orbán Viktor (3) Oroszország (4) összefogás (10) Paczolay Péter (1) Padlóról padlóra (1) Paks (11) pápaválasztás (1) Parlament (1) piac (1) PM (1) politikai elemzés (1) politikai korrektség (1) populizmus (2) prevenció (1) Putyin (3) református egyház (1) rendeleti kormányzás (1) rendvédelem (1) Rétvári (1) rezsicsökkentés (21) rezsiharc (1) Rogán (1) Rogán Antal (1) röghöz kötés (1) Roszatom (1) RWE (2) Sarkozy (1) SPD (1) szakszervezet (2) Szárszó (1) Századvég (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (1) szinkretizmus (1) szolárpanelek (1) Szolidaritás (1) sztrájk (1) sztrájkbizottság (1) TÁMOP (1) Tarlós István (2) tiltakozás (4) TNS Hoffmann (1) több biztosító (1) töredékszavazat (1) Tormay Cécile (1) törvénygyár (1) trafik (1) trickster (1) tüntetések (3) Tyimosenko (1) Ukrajna (3) Ursula von der Leyen (3) USA (3) választási rendszer (2) választás 2014 (2) Varga Mihály (1) vizitdíj (1) Címkefelhő

Miért játszik a kormány orosz rulettet a választás(ok) előtt?

IDEA Intézet 2014.04.02. 05:12

Újabb fejezetéhez ért a „paksi titok”, nem először kell a magyar közvéleménynek orosz híradásokból értesülnie arról, hogy valami történt. Most éppen egy, a magyar gazdaság helyzetét és lehetőségeit évtizedekre meghatározó gigahitelről írt alá a kormány úgy, hogy a szerződést eddig leginkább az orosz kormányzati honlapról, a Google Translate segítségével próbálhatta értelmezni, aki egyáltalán értesült róla. Egyelőre az sem teljesen világos, hogy szükség van-e parlamenti jóváhagyásra a hitelszerződés kapcsán, erről egyelőre egymásnak ellentmondó nyilatkozatok láttak napvilágot. Lázár János szerint kell, Varga Mihály - és vélhetően a dokumentum szövegezése szerint - azonban nem.

Persze, Lázártól hallottunk már olyat, amit az orosz szerződés felülírt. Ő ugyanis korábban arról beszélt, hogy a 20 százalékos magyar önrészt csak a beruházás végén kell letenni, a kontraktus azonban egyértelműen fogalmaz: a legelső kapavágás legelső számláját is 80-20 arányban lehet a hitelkeret, illetve a saját erő terhére fizetni. Ennél sok-sok nagyságrenddel kisebb ügyekről sem „mendemondák” alapján tájékozódunk, itt azonban lényegében néhány hozzá nem értő politikus sajátos értelmezései keretezik a paksi történetet. A gazdasági elemző szemszögéből szürreális a kép.

Sok szó esett arról, hogy az új paksi blokkok a jelenlegi ár két-háromszorosáért eladott árammal térülhetnek meg belátható időn belül, arról is sokat és sokan beszéltek, hogy a kormányzati álláspont, miszerint a beruházási költséget "nem terhelik majd" az erőműre, gazdaságilag nem tartható, hiszen az adófizetők vagy így vagy úgy, de mégis csak állják a számlát. A többség azt sem vitatja, hogy alaperőműre szükség van, érdekes azonban, hogy amikor az egyes tüzelőanyagok versenyképességét próbáljuk évtizedekre előre belőni - ami persze gyakorlatilag lehetetlen -, akkor az atomnál a kormányzati kalkulációk meglehetősen kedvező árampiaci fejleményekkel számolnak, míg a ma álló gázerőművek jövőjét a jelenlegi körülmények mellett modellezik. Nem tudjuk, az azonban bizonyos, hogy a titkosított számítások, a meg nem ismert hitelszerződés, az ismételt és minden korábbinál erősebb orosz elköteleződés ilyen kombinációja nem az ország érdekét szolgálja.

A történet egy másik vetülete azonban a pillanatnyi politikai helyzet szempontjából még érdekesebb. Kevesen tették fel a kérdést eddig, hogy miért éppen most kellett belemenni egy ilyen, legalábbis sok bizonytalansággal terhelt megállapodásba. A választások előtt ebből csak baj lehet, egy vélt pozitív hozadék egyrészt csak évtizedek múlva tételezhető fel, másrészt nem is túlzottan eladható egy ilyen „termék” a választók széles tömegeinek. Nem mozgat meg százezreket az energiabiztonság - szakmaiatlan, de így is unalomba vesző - mantrázása, az már csak hab a tortán, hogy az orosz függés csökkentésének igencsak érdekes módja az évtizedes elköteleződés. Orosz rulett a javából, úgy, hogy a jelek szerint még a tűzhöz legközelebb állók sincsenek tisztában az "apró" részletekkel. 

Orbán Viktor utazó nagykövete Orbán Anita fehér házi közlések szerint „a hidegháború óta nem látott fenyegetettségről” beszélt régiónk kapcsán, igaz, ő éppen azért lobbizik, hogy Amerika segítsen szabadulni az orosz függésből azzal, hogy cseppfolyós földgázt szállít ide. A másik oldalon viszont önként sétálunk a „keleti blokkba”.  

Miért kell mégis a választások előtt nem sokkal hirtelen az oroszokat választani tender nélkül? Hogy aztán az ukrajnai, krími események és az uniós és globális retorziók árnyékában a választások előtti napokban megint csak titokban aláírni az évszázad hitelkeretét, majd egymásnak és a dokumentumoknak is ellentmondóan nyilatkozni kormánypárti részről, jelezve, bármit aláírunk Putyinnak. A jelek szerint a paksi bővítésnek még sokkal nagyobb ára is lehet, mint az a 10 milliárd euró, amelynek utolsó törlesztőrészét talán unokáink fogják átutalni, amikor egy gazdaságtalanul működő, milliárdos veszteséget hajtó erőművet kell fenntartaniuk. Az az orosz függés, amit a kormány az elmúlt években felépített, visszaütni látszik, főleg azért mert a paksi történet semmi mást nem jelent, mint hogy Magyarország úgy ugrál, ahogyan a Kreml fütyül.


Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon is:

Címkék: Lázár János Oroszország Paks Putyin

19 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaintezet.blog.hu/api/trackback/id/tr135890041

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már a látszatra sem adnak 2014.04.02. 20:07:47

Turbófokozatra kapcsolt a fideszes torzítómező: a tegnapi napon két olyan hír is napvilágot látott a nemfideszes sajtóban, amelyből egyértelműen látszik: a kampány hevében a kormányzat már a sajtószabadság látszatára sem ad.  Az egyik eset Rogáné, a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_most_ 2014.04.02. 18:03:23

Elég sok a gyanús körülmény a paksi szerződés kapcsán, ami az ország jövőjét hosszútávon befolyásoló szerződés esetén teljességgel elfogadhatatlan. Szerintem egy ilyen horderejű döntést nem kellene Orbán Viktornak egyedül meghoznia. Abban meg biztos vagyok, hogy Putyin megkéri az árát, így vagy úgy.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.04.02. 19:53:29

MInden normális ember tudja, hogy Magyarországnak szüksége van atomerőműre.

Régebben még Gyurcsány tárgyalt a Paksi bővítésről Putyinnal, meg is állapodtak.

Nem beszélve arról hogy mind Józsa mind Gyurcsány talicskával hordták ki a pénzt Paksról.

Gyurcsány cége éppen az atomenergia és a PAksi bővítés népszerűsítéséért.

Most dolgozik a pénzért ahogy szokott.
Elkúrja ezt is.

antelem 2014.04.02. 20:13:20

A választási osztogatáshoz kellett sürgősen a pénz a fideSS-es haveroknak, no meg a segg és talpnyalóknak, meg a (gyurcsányozó) bérkommentelőknek.
Az aljas, mocskos fideSS rablóbanda, ájtatos patkány kdnp áldással!

.Gordon Gekko. 2014.04.02. 20:18:41

meleg-jó
villany-jóó
orosz-rosz-jó
rosz-atom-jó

.Gordon Gekko. 2014.04.02. 20:20:08

@_most_: 'Szerintem egy ilyen horderejű döntést nem kellene Orbán Viktornak egyedül meghoznia.'

Meg kéne kérdeznie Demszkyt, Kunczét, Gyurcsókot meg a gordont. És a madárjósait.

régi villamos 2014.04.02. 20:38:28

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Bocsi!! Nem a jérdésről beszélsz!
Ilyen horderejű kérdés eldöntése mind a tízmilliónkra tartozik. Hátrább az agarakkal!

.Gordon Gekko. 2014.04.02. 20:39:44

@régi villamos: Akkor miért nem kezdeményezett szarházy népszavazást? vagy te miért nem kezdeményezel?

Mert a kutyát sem érdekli nem 10 milliót.

fehérfarkas 2014.04.02. 21:11:12

@_most_:
Persze, hogy megkéri az árát. Ingyen semmit nem adnak a politikában. Ami "ingyen" van, annak is meg van az "ára". Csak nem pénzben kell érte fizetni, hanem másban: pl. nyersanyagban, ásványkincsekben, piaci részesedés odaadásában/átjátszásában, vagy az ENSZ-ben megfelelően szavazni.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.04.02. 22:04:08

@fehérfarkas: Ugyan milyen ásványkinccsel "fizethetnénk" egy olyan országnak, ahol a teljes Mengelejev táblázat megtalálható..?
Az ENSZ-ben pedig a Biztonsági Tanácsban vannak igazán fontos szavazások, amelynek nem vagyunk tagjai.
Egyébként meg a 10mrd euro egy hitelkeret. Az a kormány, amely megkezdi a finanszírozást, más forásból is megteheti ezt. A hitelkeretet nem kötelező igénybe venni.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.04.02. 22:08:55

@antelem: Persze, ezzel mindössze az a gond, hogy a 10mrd euro egy beruházási hitelkeret, ami azt jelenti hogy Magyarország felé nincs pénzmozgás.
A beruházás megkezdése (amely feltehetően 2015-2020 között lesz) után a magyar kormány utasítására utalja a hitelkeretet biztosító orosz bank a Roszatom részére a megbízott összegeket. Tehát a pénz nincs jelenleg Zorbánéknál..

fehérfarkas 2014.04.02. 22:54:24

@a nemzet fogatlan provokátora:

Pl. Oroszország az egyik EU tagország gázellátása mellett az áramellátására is ráteszi a kezét.

Oroszországgal semmi bajom nincsen. Nekem Orbán felelőtlen politikájával van bajom
EU tagként összeveszünk az EU-val és szabadságharcolunk ellene, és a legnagyobb gazadasági felvevőpiacunkkal, és az egyetlen igazi EU-n belüli szövetségeseinkkel is összeszűrjük a port (a német bankokat és energiacégeket igencsak rosszúl érintette az Orbán kormány külföldi bank és energiaszolgáltatók elleni lépései). Így jelenleg nyugati támogató nélkül maradtunk, ráadásul az EZ-ban Oroszország trójai falova lettünk. Önként és dalolva mindenféle kényszer nélkül.

Az EU és Oroszország közti nagyhatalmi játékokba hozzáértés nélkül dilettáns módon beavatkoztunk:
az áramszektorunkat és atomenergiaszektorunkat most adtuk oda az oroszoknak - közben meg a szír és ukrán helyzettel kapcsolatban az orosz érdekekkel ellentéteset képviselünk, miközben a nyugati szövetségeseinkkel meg összevesztünk. Ez aztán ám a "sikeres" külpolitika.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.04.02. 23:02:24

Majd a zöldfülűek megmondják...

jovaros.blogspot.hu/2014/04/orban-zoldben-schiffer-cenzor.html

megsem-lmp.blog.hu/9999/12/31/5_ok_amiert_megsem_az_lmp-re_szavazok

Elég szánalmas egy bagázs, a hétszáz fős pártagságával. Eltapsoltak most a választáson legalább 600 millió forint közpénzt, haveroknak, rokonoknak mint a nagyok. Egymást lájkolják a facén, úgy jön össze a tíz like.
Ahol egy harkányi büfésgyerek Angyal Károly igazgatja a pártot, ott nagy a baj. Valahol ott indul jelöltként is, már teleszemetelte plakátjaival a várost, bosszantva a helyieket.
Szakemberük nem sok van, a fidesz simliket borító celebeket cserkészték be. Sok olyan jelöltjük van aki nagy rábeszélésre, szinte könyörgésre indult. Rengeteg "ajándékot" is kaptak már a fidesztől.
A legjobbak már elmentek tőlük, de van pár jó arc is, azért inkább kormányt kéne váltani, mint a zöldfülűekre voksolni.
Győzzön a jobbik.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.04.03. 01:37:02

@fehérfarkas: Egyrészt a gázellátás terén épp a napokban adta át a kormányfő az észak felől érkező új gázvezetéket, amely alternatív forrás az orosz gázhoz képest. (Ha valóban az orosz érdekeket szolgálná ki, így tett volna?)
Milyen értelemben maradtunk nyugati támogató nélkül? Remélem nem arra gondolsz hogy az oroszokkal szemben? A krími annexiót ugyan lenyelte a nyugat, de látszik hogy Kelet-Ukrajna esetleges megszállásának már a lehetőségére is mennyire hevesen reagálnak (Rasmussen nyilatkozat), holott nem egy EU tagról van szó.
A mulitnacionális cégeket pedig meg kellett adóztatni, hacsak nem a végletekig kizsigerelt magyar lakosságon akarták a szükséges forrásokat behajtani. Ezeket a csatákat meg kllett vívni a nagy EU-s államokkal,és sikerült velük megértetni, hogy ezentúl nem úgy mennek majd a dolgok ahogy megszokták.
Miért lettünk Oroszország trójai falova??Mert egy orosz cég épít itt egy erőművet? Ugyanmár. Vajon Bajnai is így gondolta, amikor személyesen tárgyalt az oroszokkal 2009 nyarán? Egyébként a krími helyzet kapcsán a magyar kormány állspontja minden pontotn egyezik az EU-s államokéval. Azt meg hülyeségnek tartom hogy ki lennénk szolgáltatva az oroszoknak Paks2 miatt. A szükséges urán beszerezhető számos nyugati cégtől is ha úgy adódik ,ezzel nem lehet zsarolni.( Megjegzem Nato és EU csatlakozásunk során sem volt tapasztalható orosz nyomásgyakorlás, holott mind a földgázt, mind az uránt tőlük vesszük)

fehérfarkas 2014.04.03. 01:52:07

@a nemzet fogatlan provokátora: "A mulitnacionális cégeket pedig meg kellett adóztatni, hacsak nem a végletekig kizsigerelt magyar lakosságon akarták a szükséges forrásokat behajtani. Ezeket a csatákat meg kllett vívni a nagy EU-s államokkal,és sikerült velük megértetni, hogy ezentúl nem úgy mennek majd a dolgok ahogy megszokták."

A II. Orbán-kormány elötti időszakban (veleértve az I. Orbán-kormányét is) a multik talán nem adóztak? Ezt te komolyan mondod?
Vagy mégis hogyan kell érteni, amit írtál?

Azért a multik elég sok adót fizettek, és a magyar GDP 80%-át ők állították elő. Nélkülük nemhogy Albánia, de még Etiópa szintjét sem értük volna el.
(a szocialista állami vállalatokra meg nem ér hivatkozni, hiszem meg lehet nézni, hogy Széles Gábor /Videoton, Ikarus/ és társai mivé tették azokat a privatizáció után)
Azért a multik hoztak ide egy kis hi-tech technológiát (menj csak el a győri AUDI-ba, a kecskeméti Mercedesbe, a fehérvári Visteonba, stb...), nyugati munkamorált (sajnos csak a saját gyáraikon belül, az egész országra ez sajna nem ragadt át), és a legmagasabb béreket és egyéb juttatásokat ők fizetik az alkalmazottaknak.
Lehet fröcsögni a multikra, de amíg a magyar GDP 80%-át ők adják, és a magyar hi-tech ipar 99%-át, addig jobb tisztában lenni azzal, hogyha innen kivonulnak, akkor mi Etiópa szintjére esünk vissza.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.04.04. 00:31:24

@fehérfarkas: Az ágazati különadókra gondoltam . Azt pedig hogy jelen vannak Magyarországon a Multik, nem emberberáti szeretetből teszik. Kétféle okuk van rá 1.Olcsó jólképzett munkaerő vagy 2. egy 10 milliós piac. Amelyek az 1. miatt vannak itt(Pl Mercédesz Audi, Bosch stb.) nem lettek különadóztatva. Viszont amely cégek a 10 millió magyar fogyasztó miatt vannak itt plusz hozzájárulást voltak kénytelenek fizetni. Orbánék dekára tudták hogy mekkora adót lehet kivetni ezen cégekre, hogy még ne vonuljanak ki, és nem is vonultak ki, hiába fenyegetőztek ezzel.

fehérfarkas 2014.04.04. 01:06:57

@a nemzet fogatlan provokátora: "Az ágazati különadókra gondoltam . Azt pedig hogy jelen vannak Magyarországon a Multik, nem emberberáti szeretetből teszik. Kétféle okuk van rá 1.Olcsó jólképzett munkaerő vagy 2. egy 10 milliós piac. "

Megnyugtatlak, sehol a világon nem emberbaráti szeretből vannak ott a multik.
Csak amíg a magyar GDP 88%-át a multik adják, és a magyar cégek (néhány kivételétől eltekintve mint pl. a Graphisoft) sem technológiában, sem munkakultúrában, sem termelékenységben, sem tőkében nem tudnak eredményt produkálni, addig a multik tartják el ezt az országot (az EU-s támogatások mellett).

Szingapúr, Malajzia, Szaúd Arábia, Egyesült Arab Emirátusok, Jordánia, Indonézia, Csehország, Németország sem emberbaráti szeretből engedi be a multikat, és a multik sem emberbaráti szeretből mennek oda. Hanem nagyon egyszerű ok miatt: gazdasági ok miatt.
A multi pénzt akar keresni (kereskedelemből, termelésből, szolgáltatásból), az ország pedig több munkahelyet, magasabb GDP-t, több adóbevételt akar. És ezért olyan gazdasági, oktatási/szakképzési és jogi környezetet teremt, hogy a multi inkább hozzá mennyen és minél inkább a magasabb hozzáadott értéket képviselő részlegével, mintsem a rivális országhoz.
Ezzel szemben Orbánék multi ellenesek (de a hazai vállalkozásokat is ugyanúgy szivatják - csak ezt már nem kommunikálják, hanem letagadjá), és az oktatást és szakképzést is lerontották, hogy a most felnővő generáci ó majd csak max. szallagmunkásnak legyen alkalmas (vagy közszolgának éhbérért).

"Orbánék dekára tudták hogy mekkora adót lehet kivetni ezen cégekre, hogy még ne vonuljanak ki, és nem is vonultak ki, hiába fenyegetőztek ezzel."

Nem vonultak ki? Dehogynem, rengeteg cég kivonult (a magyar cégek közül pedig tavaly rekordot döntött a csődmentek száma). Akik pedig nem vonultak ki, azok többsége meg leépített, elbocsátott embereket.
Van néhány kivétel, mint pl. a győri Audi, vagy a kecskeméti Mercedes (az utolsó nagy termelő multi ami idejött hozzánk - még Gyurcsány írta alá velük a szerződést, csak a gyár már a kormányváltásután készült el), amelyeket a német piac fogyasztásbővülése húz.
Jól olvasod, azon nyugati kapitalista EU-s német piac, amely Orbán szerint hanyatlik és válságban van. Tavaly rekord értékben vettek a németek Audit és Mercedest, és a kecskeméten gyártott Mercikre jóval nagyobb kereslet volt Németországban, mint azt a gyár előzetesen kalkulálta. Na ennyit a német válságról és hanyatlásról, amit a Fidesz agitpropaganda akar velünk elhitetni.
Ha Németország tényleg válságban lett volna, akkor az Audi és a Mercedes is leépített volna nálunk tavaly (mivel eslsősorban oda termelnek és nem a magyar piacra).

a nemzet fogatlan provokátora 2014.04.06. 18:38:00

@fehérfarkas: Számtalan olyan nagy cég nem vonult ki, akiket előnytelenül érintett az orbáni politika. Pl: Tesco, Auchan, Lidl, telekommunikációs cégek, nagybankok stb. Nem vonultak ki ,mert így is megéri maradniuk. Fenyegetőztek, prüszköltek de maradtak.
Ebből következik hogy a korábbi kormányok is komolyabb adóbevételeket szerezhettek volna tőlük, de nem tették, mert a végletekig szervilisek, és alárendeltek voltak a külföldi nagytőkével szemben.
Ma már nem egy politikai erő készül átvenni az orbáni módszereket Európában (Pl cseh szociáldemokraták), mert láthatóan működik.
Nem hinném hogy orbán a német gzdaságról beszélt. Sztem inkább Európával kapcsolatosan általánosságben fogalmazta meg véleményét.

fehérfarkas 2014.04.07. 01:31:38

@a nemzet fogatlan provokátora: "Számtalan olyan nagy cég nem vonult ki, akiket előnytelenül érintett az orbáni politika. Pl: Tesco, Auchan, Lidl, telekommunikációs cégek, nagybankok stb. Nem vonultak ki ,mert így is megéri maradniuk. Fenyegetőztek, prüszköltek de maradtak.
Ebből következik hogy a korábbi kormányok is komolyabb adóbevételeket szerezhettek volna tőlük, de nem tették, mert a végletekig szervilisek, és alárendeltek voltak a külföldi nagytőkével szemben."

Az eredménye pedig ennek a drágább élelmiszerárak.
Ingyen leves nincsen.
A kereskedelem és a közgazdaság alapjait nem Matelcsy találta ki, hanem már az ókorban is működött. Csak az akkori kereskedő népek nem írtak róla vastag könyveket, hanem a gyakorlatban hasznosították (nabateusok, palműraiak, főniciaiak, stb).
Amelyik nép pedig nem hasznosította, vagy bután/unortodox módon csinálta, az meg szegény maradt. Mi a buta/unortodox módot választjuk.
Figyeld meg, 3 év múlve megint a nyugatról behozott dolgok lesznek a divat úgy mint 1988-ban, mert itthon csak a rezsicsökkentés népe által megfizetni tudott gagyi lesz kapható.
süti beállítások módosítása