HTML

Az IDEA Intézet célja, hogy impulzusokat adjon a liberális demokráciát és politikai pluralizmust garantáló intézmények és közösségek számára, formálja a mindennapi politikai cselekvés és gondolkodás értékorientáltságát, valamint erősítse a demokratikus felfogást és tapasztalatokat és az ezekre való nyitottságot. Nem hiszünk az értéksemlegesség illúziójában és elutasítjuk azt a felvetést, hogy a politika nem alkalmas problémáink megoldására. Abban hiszünk, hogy a politika az elveken alapuló értékek, a konstruktív gondolatok és a kritikai gondolkodás terepe kell, hogy legyen.

 

http://www.ideaintezet.hu/

 

http://www.facebook.com/ideaintezet

Friss topikok

Címkék

A (1) ad (1) adatigénylés (1) Áder János (1) alaptörvény (4) Alaptörvény (2) Alkotmánybíróság (4) állambiztonság (1) államosítás (2) átmeneti rendelkezések (1) atomerőmű (1) átszavazás (1) ATV (1) A régi ház (1) bajnai gordon (8) Balog Zoltán (1) baloldal (2) Baranyi Krisztina (1) barroso (1) Bayer Zsolt (1) Bergoglio bíboros (1) Bernie Sanders (2) bíróság (2) bizalom (1) Bizottság (3) Bokros Lajos (1) Botka László (1) Budapest (2) Bujdosó könyv (1) D-Day (1) Déli Áramlat (3) demokraták (1) devizahitelesek (1) DK (5) Dorkota Lajos (2) Dunaferr (1) E.On (7) egészségpolitika (1) egészségügy (1) egyéni listás voks (1) egyetemfoglalás (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (2) Együtt (1) Együtt-PM (4) Együtt 2014 (3) Együtt 2014-PM (12) Együtt 2014-PM plakát (1) elemzők (2) ellenzék (3) ellenzéki egyeztetés (6) ellenzéki együttműködés (1) elővá (1) előválasztás (3) energetika (12) Erdő Péter (1) értelmiségi (1) EU (2) Európai (1) Európai Bizottság (2) Európai Néppárt (1) Európai Ügyészség (1) Európai Unió (1) Falus Ferenc (1) Ferencváros (1) Fidesz (1) Fidesz-KDNP (2) fodor gábor (1) főpolgármester-jelölt (1) François Hollande (1) G. Fodor Gábor (1) gáz (1) gázkrízis (1) Gazprom (2) Gurmai Zita (1) GVH (1) győzteskompenzáció (1) Hallgatói Hálózat (1) Hazatérés Temploma (1) Heti Válasz (1) Hillary Clinton (1) hittan (1) Holoda Attila (1) Horthy-kor (1) Horthy-szobor (1) IEA (1) ifj. Hegedűs Lóránt (1) információszabadság (2) integráció (1) internetadó (1) Ipsos (1) Janukovics (1) Jevromajdan (1) Jobbik (4) Joe Biden (1) kampányfinanszírozás (1) Karácsony Gergely (2) Kazinczy utca (1) képviselet (1) Kerényi Imre (1) kereszténység (1) kétharmad (2) kétpárti (1) Kiss László (1) könyv (1) koordinálta indulás (4) kormányváltás (3) koronavírus (1) korrupció (1) Kovács Pál (1) Kövér László (2) közalkalmazottak (1) Közgép (1) közös indulás (3) közös listás voks (1) közrádió (1) közszolgálat (1) közvélemény-kutatás (4) Kúria (3) Lázár János (2) LIGA (1) Lisszaboni Szerződés (2) Magyar Energia Hivatal (2) Mali (1) Marine Le Pen (1) Martin Schulz (1) Matolcsy (1) Medián (1) megújuló energia (1) Merkel (1) mesterházy attila (6) Milla (1) miniszterelnök-jelölt (2) miniszterelnök-jelölti vita (1) MSZP (19) MVM (10) Nabucco (1) Németh Lászlóné (1) németh szilárd (3) Németország (2) Nemzeti Front (1) Nemzeti Választási Bizottság (1) népegészégügy (1) néppárt (1) Népszabadság (1) népszavazás (2) női kvóta (2) nonprofit (1) NVB (1) ombudsman (1) önkormányzati választás (3) Orbán Viktor (3) Oroszország (4) összefogás (10) Paczolay Péter (1) Padlóról padlóra (1) Paks (11) pápaválasztás (1) Parlament (1) piac (1) PM (1) politikai elemzés (1) politikai korrektség (1) populizmus (2) prevenció (1) Putyin (3) református egyház (1) rendeleti kormányzás (1) rendvédelem (1) Rétvári (1) rezsicsökkentés (21) rezsiharc (1) Rogán (1) Rogán Antal (1) röghöz kötés (1) Roszatom (1) RWE (2) Sarkozy (1) SPD (1) szakszervezet (2) Szárszó (1) Századvég (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (1) szinkretizmus (1) szolárpanelek (1) Szolidaritás (1) sztrájk (1) sztrájkbizottság (1) TÁMOP (1) Tarlós István (2) tiltakozás (4) TNS Hoffmann (1) több biztosító (1) töredékszavazat (1) Tormay Cécile (1) törvénygyár (1) trafik (1) trickster (1) tüntetések (3) Tyimosenko (1) Ukrajna (3) Ursula von der Leyen (3) USA (3) választási rendszer (2) választás 2014 (2) Varga Mihály (1) vizitdíj (1) Címkefelhő

Rezsicsökkentés: nincs megállás az első összeomlásig

IDEA Intézet 2013.06.30. 19:14

Hétfőtől újabb rezsielemek ára csökken, bár a mostani „csakazértis” intézkedések érdemben a megszorító csomagok miatti lakossági tehernövekedéshez mérten is minimálisak. A pb-gáz, a kéményseprés és a szemétszállítás mellett a víz- és csatornadíjak is alacsonyabbak lesznek, igaz, a legutóbbi sajtóhírek szerint utóbbi miatt a főként önkormányzati tulajdonú vízműveknek már jövőre több tízmilliárd forint értékű kompenzációs csomagra lesz szükségük (hasonlóan a távfűtés például minden villamosenergia-fogyasztó által fizetett dotációjához) – várhatóan ez az összeg sem lesz „talált pénz”, így tehercsökkentésnek becézett lépés hosszabb távon gyakorlatilag csak egyik zsebből a másikba helyezi át a pénzeket.

A miniszterelnök legutóbbi bejelentése szerint a nagyobb falatot jelentő újabb tíz százalékos áram- és gázárcsökkentés a fűtési szezon előtt, októberben várható. Az újabb – az eddigi megszólalások alapján várhatóan ismét általános – vágás részleteiről egyelőre nem részlet vált ismertté, bár a január egytől hatályos tízszázalékos csökkentés részleteit is csak néhány nappal az év vége előtt hirdették ki, jó néhány napos felkészülési időszakot hagyva a szolgáltatóknak. A fejlesztési miniszter májusban adott interjújából kiindulva azonban most sem az – egyébként szintén „egyik zseb, másik zseb” effektust jelentő – áfatartalom-csökkentés vagy éppen az MVM Zrt. busás profitjának terhelése lesz a fő irány, vagyis a szolgáltatók újabb komoly veszteségekre készülhetnek fel. Az energiahivatal élére szintén hétfőn kerülő Dorkota Lajos annyit már megelőlegezett, hogy a csúcsszerv fő feladata az árcsökkentést lehetővé tevő tartalékok felkutatása lesz – ez már úgy hangzik, mintha valódi funkcióját követné a hivatal, azaz nem a felülről jövő tízszázalékos utasítások puszta átvezetése lenne a dolga, az azonban, hogy az októberi bejelentés már jóval azelőtt megszületett, mintsem hogy az új elnök megtette volna legalább első javaslatait a témában sok mindenre utal, csak újjászületett szakmaiságra nem.

A kormány mind többször lebegteti, hogy az orosz beszállítótól olcsóbb gáz érkezik „majd” Magyarországra. Azt persze nem tudjuk, hogy mikor, hiszen a tárgyalások – legutóbbi hírek szerint legalábbis – még el sem indultak. A paksi atomerőmű bővítésével azonban lehet a kormány kezében cserealap (erre utal, hogy apránként és jól adagolva, de már minisztériumi szinten is a „jóságos cáratyuska” előnyeiről kommunikálnak). Az orosz Déli Áramlat földgázvezetéknek alternatívát állítani hivatott Nabucco tervének leállásával ugyan a Magyarországot is érintő csőépítési hullám ugyan várhatóan legalább kismértékben veszít jelentőségéből és így csökkenti a magyar kormány alkuerejét (és a hamarosan állami kézbe kerülő földgáztárolók jelentőségét) is, egy megfelelő konstrukcióval azonban valóban csökkenthető a gáz beszerzési ára – az azonban bizonyosnak látszik, hogy nem októbertől.

A szolgáltatók többsége keményebb vagy árnyaltabb formában már korábban felhívta a figyelmet arra, hogy az első körös rezsicsökkentés „csak” masszív mínuszokat, egy potenciális második kör (hasonló elvek alapján felépítve) azonban már működési zavarokat hoz majd. Az ehhez hasonló érvek azonban sokat nem érnek, hiszen láthatóan nem egy nyelvet beszél a kormány és az energiaipar. Az állam célja, hogy a veszteségre kényszerített cégeket olcsón (ingyen) átvegye, a cégek pedig még mindig – és láthatóan tévesen – piaci folyamatokban gondolkodnak „panaszaik” megfogalmazásakor. Minden esetre ha az oroszok pozícióik bebiztosításában gondolkodnak, akkor jól jön majd, ha nemcsak Paksot, hanem egy egész ország lakossági ellátását vagy éppen a rendszerinfrastruktúráját ajánlhatja fel nekik a magyar kormány. Továbbra is kérdés persze, hogy kinek és miért lesz majd vonzó egy ágazat, amelybe a legalapvetőbb működéshez is százmilliárd forintokat kell majd invesztálni – függetlenül attól, hogy a tulajdonos a „rossz multi” vagy a „jó állam”, esetleg a „még jobb” orosz gázbeszállító. Mi pedig csak abban bízhatunk, hogy még jó sokáig „elvtelen riogatások” maradnak az országos nagy áramkimaradások vagy egyéb ellátási problémák.


Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon is:

Címkék: energetika Paks Déli Áramlat Nabucco rezsicsökkentés MVM Dorkota Lajos

104 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaintezet.blog.hu/api/trackback/id/tr365384993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasgyuszi 2013.07.01. 08:39:59

"...már működési zavarokat hoz majd..."
Komolyan várom, hátha felébred a sok elmeroggyant, bár az eddigieket tekintve, azoknak bármit benyelnek. Akkor már csak a kihalásban lehet bizakodni (= a hülyébbje kipusztul).

Sir Galahad 2013.07.01. 08:45:59

Lehet, hogy én tudom rosszul, de azt hallottam, hogy az első rezsicsökkentést követően is ugyanakkora osztalékokat fizettek a nagy közműcégek, mint előtte. Ha ez igaz, akkor van miből tovább csökkenteni. Van valakinek erről konkrét információja?

Ј.László 2013.07.01. 08:49:33

@Sir Galahad: Rengeteg eszed van. A rezsicsökkentés idén volt, az osztalékot pedig a tavalyi év eredménye után fizették. Ilyen kevés ésszel Ablakzsiráfot kellene színezned és nem blogokon hülyeségeket irkálni!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.01. 08:49:34

dehát mi a gond elvtársak?
2014-ben úgyis hatalomra kerül demokrata dopeman, és a bajnai/gyurcsány/kuncze mesterhármas, nem?

akkor majd jól megemelik a rezsit, csökkentik a minimálbért, felvesznek sok imf hitelt, növelik az szja-t és minden rendben lesz?

nem így van?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.01. 08:50:29

vagy menjetek most tüntetni, hogy ti több rezsit akartok

hajrá
xd

na4 2013.07.01. 09:07:26

Hosszas és kemény küzdelemben sikerült felépíteni a szocializmust. Bravo. A bukás programozva.

Lencsés lstván 2013.07.01. 09:10:11

@Sir Galahad: @Ј.László: Eléggé konkrét információnak tűnik. :-))

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.01. 09:10:29

"...így tehercsökkentésnek becézett lépés hosszabb távon gyakorlatilag csak egyik zsebből a másikba helyezi át a pénzeket."

De a szavazatokat a Fidesz be tudja gyűjteni "cserébe", de, hogy kampányolni jól lehet vele az tuti.

Rive 2013.07.01. 09:15:31

A helyzet az, hogy a most sanyargatott közműcégek jórészt már berakták azokat a fejlesztéseket, amik a szocializmusból örökölt, lerobbant infrastruktúra működtetéséhez, felújitásához kellett (ezt persze saját tőkéből). Ezekkel a fejlesztésekkel a közművek 10-20 évig az összeomlás innenső oldalán tarthatóak akkor is, ha csak minimális további befektetés történik.

A rohadtbüdöskapitalista persze, aki a befektetett, megelőlegezett tőke ellenében most jó nagy cumit kap csak, nem nagyon fog ugrálni, hogy ide bármikor még pénzt hozzon.

Ez persze majd csak a következő általános leromlás idején fog majd fájni, 1-2 évtized múlva (egybeesik a nyugdij- és szociális rendszer prognosztizálható végső csődjével) de Fidesznek, agyhalott fideszdroidnak ez persze nem számit.

Capt. Hindsight 2013.07.01. 09:23:26

@wmіkі: Mi helyzet kisember? Nem csoda, hogy a nőneműek nem keltették fel az "érdeklődésedet", hiszen csatak buzi vagy! :-D

EMP 2013.07.01. 09:25:31

Nyilvan ezek a hosszu tavu hatasok nincsenek elmagyarazva a jobbos mediaban, a fideszdroidok meg csak azt olvassak, szal nekik csak az jon le hogy csokken a rezsi meg jol megy az orszagnak.
Azt kivanom barcsak gyorsabban eljonne az osszeomlas, hogy a felelosoket meg elo lehessen venni. Kb 15-20 ev mulva mikor beut a nyugdij bomba, meg beerik a mostani befektetesi es fejlesztesi visszaeses, a mostani felelosok mar reg oregkori hulyulessel fognak fekudni valami 23 csillagos elfekvoben abban a tudatban hogy megusztak.
Szoval ha meg van eleg fideszdroid, en azt kivanom legyen meg 4 ev fideszes kormany. Vagy inkabb 8. Vezessek szemelyesen az osszeomlasba az orszagot, az biztositana hogy nem usszak meg siman a dolgot. Ha most le lesznek valtva, az orszag nem fog tanulni belole.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.01. 09:26:55

@Capt. Hindsight: hát ő lehet, hogy az, én nem tudom megmondani, nincs olyan nagy tapasztalatom a buzik közt, mint neked :x

Elijah_Baley 2013.07.01. 09:28:28

szvazz bajnaira, a rezsiemelés kormányára!
lol

Elijah_Baley 2013.07.01. 09:41:10

@wmiki: sose késő elkezdeni, ha már 2 éve nem megy a reiki meg a légzőgyakorlat, ideje valami újba fogni :)

Kámasuka 2013.07.01. 09:49:11

Hát lesz összeomlás, először pl. az MSZP fog összeomlani a rezsicsökkentéstől!

Tudják ezt ők is, visítanak is mint malacok a vágóhídon.

Capt. Hindsight 2013.07.01. 09:49:16

@wmiki: Frappáns válasz, ezt is a reikin tanultad statiszta művész úr?

Lencsés István 2013.07.01. 09:57:31

A rezsicsökkentés az jó dolog , abból SOHA nem lesz összeomlás .

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.01. 09:57:56

@De gustibusaut bene, aut nihil: nem, nem, ezt meghagyom az elvtársaknak, én ehhez túl konzervatív vagyok :(

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.07.01. 10:00:09

@Ј.László: azt irjak az ablakzsirafban, hogy a tavalyi ev eredmenye alapjan fizetett osztalekrol iden dontenek.

Elijah_Baley 2013.07.01. 10:02:28

@wmiki: te tudod, a te karmád...
de ne mondd, h nem szóltam, frenetikus buli lesz vasárnap a prájdon!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.01. 10:04:24

@De gustibusaut bene, aut nihil: minden igazhitű liberálisnak ott a helye!
a tudomány nevében!
több meleget! magasabb rezsit! magasabb szjat! több imf hitelt! kevesebb minimálbért!
aki ezekkel nem ért egyet, nem demokrata!

Rwindx 2013.07.01. 10:07:38

"Azt persze nem tudjuk, hogy mikor, hiszen a tárgyalások – legutóbbi hírek szerint legalábbis – még el sem indultak."

A hosszútávú gázárszerződés 2015 végéig tart. Tehát vagy onnantól vagy soha.

Lady Ann 2013.07.01. 10:37:35

@Sir Galahad: @Ј.László: Sajnos ugyanannyi hasznot visznek majd ki, mint a rezsicsökkentés előtt. A dolgozókra és a karbantartásra szánt pénzből vész el az a 10%. A kedves tulajdonosok azt hazudnak, amit akarnak, a kormány nem át bele mindenbe.
Példa: Vízművek: a ivóvízkutak többsége rettenetesen öreg, javítani, "cserélni" kéne őket, de a rezsicsökkentés után nincs rá pénz. Ha valóban csak a profitból menne el az a 10%, akkor nem lenne a fenti probléma.

gdpadakozo 2013.07.01. 10:38:22

@Sir Galahad: Hát ez úgy fog menni, hogy a karbantartásra, hálózatfelújításra lesz kevesebb pénz. És persze ez nem rögtön fog drasztikus szolgáltatási minőségromláshoz vezetni, hanem szép lassan fokozatosan jönnek majd a bajok.
Ez egy fajta perspektivikus látásmód a rezsim részéről a rezsimről.

gdpadakozo 2013.07.01. 10:39:57

Ez egy érdekes elképzelés, hogy valakienk van megtakarítása, befektetni való tőkéje, azt hozza ide, de kap érte cserébe egy nagy sz*rt.

Ha beteszed a bankba a pénzed, azért ugye nem vársz semmi kamatot, ugye?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.01. 10:44:36

Az jó volt, amikor az önkormányzati cégek kompenzációja miatt fellépett az a polgármester, akinek a városában az önkormányzati cég profitrátája kétszerese a gonosz multiknak. De az extraprofitot pótolni kell, ugye?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.01. 10:45:57

Segítség, az állam végzi a dolgát és árat csökkent egy monopolpiacon! Szerintem ennek atomháború lesz a vége!

gdpadakozo 2013.07.01. 10:48:14

@Rive: Még szerencse, hogy a mai napig ott a FI(atal) betűpáros a nevükben. Tehát ők ugye a jövő nemzedékért felelős banda. Hahaha.

Lásd oktatás, felsőoktatás, nyugdíjállamosítás, közműcégek, stb.
Mind a jövő feléléséről szól!

salamander 2013.07.01. 10:49:38

Demokraták, fogjunk már végre össze!
Menjünk el végre az IMF-hez és kezdjünk el tüntetni, hogy hassanak oda, hogy ez a személt kormány is vegyen fel giga hiteleket.
Elképesztő az, hogy a Fidesz - ez a szélsőjobboldallal kacsingató orbánbérencek hada - nem oszt segélyt a szegényeknek. (Pedig csak egy hitelből ki legalább egy évig meg lenne odva a segélyosztás és simán fel lehetne venni hármat is...)

Mi az hogy rezsicsökkentés? hát akinek nincs rezsije mer'olyan csóró, hogy már a gázt is kikötötték [cayg sose'vót nála se gáz se villany se víz] az miből kap rezsicsökkentést? Erre válaszoljon aOrbánrezsim?
Jól mondta a Tukacs elvtárs meg a Varjú laci is, hogy békén kell hagyni a bankokat mert így nem lesz hitelezés, és a nagyvállalatokat is mert azok adnak munkát. Nekünk szegényeknek pedig fontos a hitelezés, mert ha kapunk hitelt, mindjárt van plazma tévé meg végre "tudnák" új mackónadrágot is venni... (Tescósat amilyen a Sanyinak van.)
Szóval elég a Fidesz rezsmbül, mer' a zorbán az egy antidemokrata. Éjjen a Magyar Népköztársaság előre a lenini úton.

Elijah_Baley 2013.07.01. 10:52:32

@wmiki: én már a szívárvány színeivel hímzem a "több és nagyobb eszjéáát, ez egyértelműen mindannyiunk igénye" plakátot...

salamander 2013.07.01. 10:52:47

@gdpadakozo: Na vigyed a pénzedet Svájcba és nézd meg a kamatot: 000001% - 01% között ingadozik... miről beszélünk Tesvír koma?

gdpadakozo 2013.07.01. 10:55:08

@salamander: Talán kisebb a sansz, hogy bedől?
A forintban fizetett hozam, lehet, hogy holnap sz*rt se ér,
Erről, kóma!

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.07.01. 10:56:50

Valamit félrehallottak a fiúk, amikor a nép a rezsim megszüntetését követelte.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.07.01. 11:01:45

@salamander: Szerencsére mi gazdaságunk is olyan stabil, mint Svájcé, ezért mostanság forintba menekíti a sok milliárdos a vagyonkáját. A Matolcsy meg nem győzi gyengíteni a forintot, mert olyan erős lenne, hogy 1 Ft-ért a világ összes euroját is odaadnák, de akkor összedőlne a piacunk. Jószívü gyerek ez a Gyuri.

salamander 2013.07.01. 11:08:29

@BenFranklin: Egyetértek! Ilyen impotens "baloldala" egész Európának de még a világon nincs még egy mint amilyen a magyaroknak megadatott.
rezsicsökkentés egy kiváló politika húzás a MSZP handabandázó korrupt és lehúzó MSZMPs politikusokkal szemben. Világosan láthatóvá válik, hogy a szerháziak (többek között) a nagy közműcégektől bezsebelték a fizetésük feletti nagy jutalmakat - s ebből aztán szép kövérre gazdagodtak -, mialatt semmibe vették a szavazópolgárok akaratát.
Persze a pofátlan erkölcsi nullaként felnövő kádári politikusok nagyképűen hirdették, hogy a ŐK MINDIG A DOLGOZÓK pártján álltak... azok meg évekig elhitték mert ezt tanulták.
Most itt ez a politikai húzás mellyel a elhízott pénztárcájú semmirekellők kénytelen színt vallani: kik mellett állnak ezért a nagy vonyítás, mert azt mégsem tehetik meg parlamentben hogy a kenyéradó multinacionális gazda arcába köpve támogatják az általuk képviselt dolgozók érdekeit...

Csodálattal adózom a Fidesz zseniális húzásának, mert ezeket - a társadalomba mélyen gyökeret eresztő sunyi szálhámos - magukat baloldalinak nevező sokkal inkább bűnszervezetben működő fehérgalléros szarháziakat csak így lehet kiugratni hogy színt valljanak.

salamander 2013.07.01. 11:13:11

@Dr. Sün: Azér'ennél kicsit árnyaltabb helyzet... DE valóban szeretjük Matolcsy Gyurit, mert szépen de biztosan Magyarország jó irányba indult el. Persze van aki sír Simort András után, de azok jobbára a multinacionális cégéres vezetők...
(szeretem ha valaki külön kiírja hogy neki doktori íme van... az olyan intellektuális... akkor is ha Phd vagy akadémiai vagy csak amolyan fogász... Van egy külön állatfajta az egyetemeken, aki kifejezetten erre nedvesedik...)

Mikulka2 2013.07.01. 11:21:57

nem az, hogy "több rezsit!", de aki nem fogja föl ésszel, hogy amit használ, azt ki is kell fizetni, mert ha nem, az nem vezet jóra--- nos az hülye. és hát ahogy látom, vannak itt egy páran. az ő szemükben az lenne a legjobb politikus, aki azt mondaná, hogy ne is legyen rezsi, legyen ingyenes a gáz meg az áram. arra szavaznának. remélem, nem ez a károsan buta szemlélet lesz többségben, mert abba bele fog halni az ország.

Elijah_Baley 2013.07.01. 11:26:06

@Mikulka2: na, még egy okos.
adód fizecc, jól?
melóért európai értelembe vett fizut kapsz?
stb..

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.07.01. 11:28:01

nem azért, de a bankadó előtt arról volt szó összeomlik a bankszféra ésatöbbi.
ne kiálts farkast.
ennyi

Brisingamen 2013.07.01. 11:38:11

@Lady Ann:
Az ivóvízkutak az önkormányzat tulajdonában állnak. Mivel az önkormányzatnak nincs pénze, nincs is kicserélve...
Egyébként minek a közkifolyó? Csak azoknak jó, akik onnan viszik ingyen a vizet...

Kámasuka 2013.07.01. 11:38:24

@salamander: Én nem a balos politikusokon, hanem a választóikon csodálkozom. Hogy lehetnek ezeknek még választói? Mondjuk a szárszói buli után már nem tudom mi tudna meglepni.

Említsük meg azt az apró tényt is, hogy Orbán olyat osztogat, ami van. Megyó és Gyurcsók mester meg olyat osztogatott ami nincs.

Szabványok 2013.07.01. 11:39:08

@wmiki: "dehát mi a gond elvtársak?"
Nem vagyok az ELVtársad.

"2014-ben úgyis hatalomra kerül demokrata dopeman, és a bajnai/gyurcsány/kuncze mesterhármas, nem?"
Sajnos nem valószínű. :-(
Minden valószínűség szerint marad ez az ultrademagóg banda. Talán majd 2018-ban, amikor már koszovói gazdaság is fényévekkel megelőzi a magyart, fognak rájönni az emberek, hogy ennél már az is jobb lenne, ha agyagbábokat ültetnének a Parlamentbe. Azok legalább nem csinálnának marhaságot, nem szavaznának meg semmit, nem csinálnának semmit és végre állandó feltételrendszer közepette nyugodtan fejlődhetne az ország.

"akkor majd jól megemelik a rezsit, csökkentik a minimálbért, felvesznek sok imf hitelt, növelik az szja-t és minden rendben lesz?"
Ezek közól többet meg kéne tenni! Például:
* A rezsit nem csökkenteni, nem emelni kell, hanem a rezsi egy áru, aminek a piacon kialakul az ára. Ha mesterségesen alacsonyan tartják, dotálják, akkor az lesz, mint a Kádár-rendszerben, hogy a dotált kenyérrel etették a disznókat. Jelen esetben pazarlásra fog ösztönözni a dotált rezsi, senki nem fogja szigetelni a házát, minek hiszen ingyen gázzal szemben soha nem térül meg, senki nem fog energiatakarékos lámpát venni, senki nem fog víztakarékos mosógépet venni egy szimpla pisi után 20liter nehezen előállított, tiszta ivóvízzel öblít.
Ha mindennek ára van, akkor pontosan kiderül, hogy vajon megéri-e kicseréltetni az ablakokat jobban szigetelőre, mennyibe is kerül, ha egész nyáron klímázunk, mint az állat.

Kámasuka 2013.07.01. 11:40:09

@FILTOL: Az IMF tukmáláskor attól dőlt össze a világ. Össze is fog, pont az Mszp fejére.

Mikulka2 2013.07.01. 11:40:29

@De gustibusaut bene, aut nihil:
hogy jön ez ide, azt nem tudom, de természetesen fizetek adót.
a fizum elmarad az európai átlagtól, de ezzel azt akarod mondani, hogy a fizum határozza meg, hogy mi mennyibe kerül? vagy azt akarod mondani, hogy ha nálunk a bérek alacsonyabbak, akkor a szolgáltatások színvonala is legyen alacsonyabb? tehát pl. megengedhető némi áramkimaradás (hűtőd leereszt nyáron), vagy gázkimaradás (nem tudsz fűteni télen)?
vagy mit akarsz ezzel az egésszel mondani? (gondold végig, mielőtt válaszolsz. próbáld meg.)
"stb.."

Mikulka2 2013.07.01. 11:43:11

@BenFranklin: "Orbán olyat osztogat, ami van"
ezt hogy érted? mert szerintem olyat osztogat, ami 10-20 év múlva nagyon durván fog hiányozni (pl. nyugdíjpénzek).
meg olyat osztogat, amit mások kezéből csavart ki (pl. trafik-jogok, rezsi, takarékszövetkezetek, stb.)

sanyix 2013.07.01. 11:44:57

most mit sírtok? Választások után 20%-os rezsiárnövelés :) gyurcsány is így csinálta. Áfacsökkentés a választások előtt, majd választás után vissza az eredetire :D

Mikulka2 2013.07.01. 11:51:03

ja és a tranzakciós adó és társait vajon miért vezeti be a kormány? az nem tűnik föl senkinek. mert a bankoknak nem írták elő, hogy narancssárga vastag betűkkel tüntesse föl a havi kivonaton, hogy ebben a hónapban a "nemzeti ügyek" kormányának "jóvoltából" mennyivel kellett többet fizetni...

Kámasuka 2013.07.01. 11:52:09

@Mikulka2: Mit tudsz a nyugdíjpénzről? Tartsak gyorstalpalót? A legcinikusabb libbant lopás a rendszerváltás óta.

Amit oda fizettél, az hiányzott az állami nyugdíjalapból(ami a mai nyugdíjakat mégis 100%-ban fizeti)Nincsből meg nem lehet fizetni, ugye.

Ehhez jön a kezelési ktg. + mivel állampapírt tartott a manyup még az állampapír kamata is.

Mi a felesleges ebben a rendszerben? Hát a MANYUP..:))

belgabela 2013.07.01. 11:59:06

Az ELMŰ mindenek ismeretében +8% kedvezményt ajánlott a múlt héten, 2014 végéig.

Úgyhogy nem érzi nagy tragédiának a rezsicsökkentést.

rolika 2013.07.01. 11:59:52

Van egy ügyes hozadéka a rezsicsökkentésnek.
Az olcsó árak miatt pont beindult volna a napelemesdi, de a rezsicsökkentésekkel épeszű ember nem vesz napelemet, egyszerűen még elvi szinte sem éri meg. Minden megtérülés-számítás abból indul indul ki, hogy évente 5%-kal nő az áram ára. Erre itt csökken... évente 10%-kal. Mire megtérülne, cserélheted le az egész hóbelevancot, mert kifáradnak az elemek.
Ha a Németh Lászlóné által belengetett 30% megvalósulna, még hőszigetelni sem lesz érdemes...

belgabela 2013.07.01. 12:13:39

@rolika: Az ELMŰ maga is +8% ad kedvezményt

Csak azért többet fizetni, mint amennyiben valóban van a haszonnal együtt, hogy érdemes legyen napelemet, kollektort felrakni, hát nem kis marhaság.

belgabela 2013.07.01. 12:14:48

@Mikulka2: Nem mindenhol kell. Keress olyan bankot, ahol nem kell! Van olyan nem is egy.

albirea 2013.07.01. 12:17:20

A cikkben is benne volt: csökken ugyan a távfűtés ára, de a távfűtő cégeknek támogatást ad az állam: azaz a TE pénzedet adja a TE pénzedért cserébe.
A helyzet komikuma, hogy nagyobb támogatást kap a távfűtő cég, mint amennyit a rezsicsökkentés jelent. Persze ez csak azért van, mert ezek a cégek az önkormányzatok tulajdonában vannak és az "extraprofitot" osztalék formájában ők nyúlják le.
Akkor mi van? Ki véd meg mit?

belgabela 2013.07.01. 12:26:42

@Aljas szellemi honvédők, birkamenet, CÖF takarodó!: Igazad van. A jogutódárt az. Mindig is azok voltak. Azt mondták a porlikért vannak, és velük basztak ki a legjobban.

A hiba ott volt, hogy hagytuk uralkodni a bolsikat negyven+ tizenkét éven át. Ahol nem ők uralkodtak (Olaszország, Írország, Finnország és folytathatnám), ott ma három-négyszeresét keresik a prolik, mint itt. (A segélyük is annak megfelelő, ergó a nyomor, ami magyarországi szintű, nem, vagy alig-alig ismert mára.) Pedig 1938-ban (utolsó békeévünk) még itt kerestek többet, mint az említettek.

lazarus.elte.hu/hun/dolgozo/jesus/otka0810/peldak.htm

A rendszerváltáskor is három-négyszeres volt ez előnyük az olasz proliknak fizetésben (sorolhatnék még egy pár országot), pedig '38-ban még előttük voltunk.

A rendszerváltás óta is a bolsi vezetés alatt előztek meg a környező államok, kivéve a legszarabb helyzetben élő oláhokat és bolgárokat. A tót GDP 2003-ban 1.410 dollárral (cca. 25%-kal) volt alacsonyabb, mint a magyar, 2010-ben viszont már több volt. A lengyelek 1.100 dollárral voltak lemaradva, a lettek majd 2.000-rel és folytathatnám. 2010-ben ezek mind előttünk voltak. Köszönjük ezt is (meg az előző negyven évet is), a Kommunisták Magyarországi Pártja jogutódjának!

Nem furcsa, hogy mindig akkor kezdenek a magyarok lemaradni azoktól akik előtt voltak, amikor a Magyar Kommunista Párt és jogutódai uralkodnak? Pedig ők állítólag a prolikért, a bérmunkásokért élnek, mégis a legnagyobb hátrányt ők okozzák nekik, méghozzá folyamatosan. Hát így inkább nem segítsenek rajtuk!

Mikulka2 2013.07.01. 12:29:31

@belgabela: most még lehet, de mivel ezek is be kell fizessék az adót, előbb utóbb ezek is növelni fognak különböző díjtételeket. vagy azt hitted, hogy majd karitatív formában ezt valaki más fogja kifizetni?
az egyik legnagyobb díjnövelő pl. az OTP

vasgyuszi 2013.07.01. 12:30:52

@wmіkі: Oszt munkád van-é már csórikám?

Mikulka2 2013.07.01. 12:37:19

@BenFranklin: bár magas a ló, amiről előadod magad, ezt most nem fogjuk itt végigvitatni. de röviden: a váltás a tisztán államiról a vegyes rendszerre talán nem volt hibátlan, de fokozatos volt, működött volna, ha a fidesz nem barmolja szét és nyúlja le (közben egyébként ezermilliárdos nagyságrendet kivéve a nyugdíjrendszerből, ez az, amit említettem, hogy 10-20 év múlva nagy visítás lesz miatta). a manyupok fokozatosan kezdték volna a terheket átvenni a központi állami nyugdíjrendszerről. de szerintem ezeket te is tudod, csak nem akarod tudomásul venni. a pénzt meg nem a manyupok "tőzsdézték el", hanem éppen az orbán-semjén-kormány (MOL-vásárlás).
ha a manyup fölösleges, akkor a magán élelmiszerlánc, magán bank, magán autógyár, magán informatikai cég, minden "magán" fölösleges. legyen minden állami, az annyira jó volt. szívderítő volt pl. betérni egy közértbe, és turkálni a zacskós tejek közt, ami amúgy is már megsavanyodott... hány éves vagy?

vasgyuszi 2013.07.01. 12:38:09

@wmіkі: Ez már nem az elso eltévedt hozzászólásod ;)
Mondjuk a témába vágó harcias megnyilvánulásaid mellett üdíto és tanulságos olvasni, mégha véletlenül is, hogy voltaképpen milyen kis nyomorúságos pitiáner életet élsz valójában, azaz mi van a színfalak mögött. Talán nem küldesz rá elég reiki-t ? :))) És ezt így most hogy? Izomból küldöd rá a reiki-t vagy olyan "intellektuálisossat"? Valami csak nem klappol... ;)

Mikulka2 2013.07.01. 12:42:43

egyébként itt az egész arról szól, hogy az ember felelősen gondoskodjon-e magáról, vagy várja, hogy az állam (illetve bárki) gondoskodjon őróla. ez a két szemlélet áll szemben egymással. sokan jobban szeretik a sültgalambot várni.

szuperkrumpli 2013.07.01. 12:48:30

Kiűzik a külföldi szolgáltatókat! Lesz helyette szép nemzeti szolgáltató. Kb. olyan megbízható lesz, mint a MÁV.

Kámasuka 2013.07.01. 12:48:49

@Mikulka2: A lényeget sem érted. Hogy vett volna a fidesz ki a nyugdíjrendszerből?

Visszacsatornázta a pénzt az államiba. A pénzt akkor vették ki a nyugdíjrenszerből, amikor a manyup létrejött, és amíg müködött. A hiányt a ktgvetés pótolta. Tehát a manyup a ktgvetés hiányát növelte direktben. Ennyi volt, a lett volna/jó lett volna meg a fantázia terepe. Van akinek megérte, nagyon kevésnek, de benne lehetett maradni. Belépni meg kötelező volt.

A manyup jó 5let, csak nem ez a verziója, ezt a Világbank is elismerte, amelyik korábban kizárólag a posztkomcsi országokra szabta ezt a modellt.

belgabela 2013.07.01. 12:49:24

@Mikulka2: Én éppen öt éve jöttem el az OTP-től, az új bankomba, mert felidegesített hogy folyamatosan 500 ezer forintos folyószámlámra még én fizettem jócskán a kamaton felül, mindenféle szar, kitalált költségekre. (Ilyen kevés helyen léteik a világon, hogy használják folyamatosan a pénzed és még te tartozol nekik.)Azóta szerényen számolva is százezret biztos megtakarítottam a bankoláson (nincsenek kitalált költségek, nagyon hosszú ideig egy fillért sem fizettem a folyószámla vezetésért,a kp. kivétért, meg semmiért, most is csak a kamatadót vonják, de én régi vagyok, az újaknál már nem pont így van, de még mindig nagyon olcsók) és akkor csak a személye számlámról beszélek, mert az összehasonlítható.

wolves84lb 2013.07.01. 12:52:50

@BenFranklin: Ez az egyik legnagyobb baromság, amit valaha olvastam a narancsosoktól...magyarázd már el, mit jelent, hogy "hiányzik a nyugdíjkasszából"!

Elkezdtem leírni, hogy megértsd, miről is szól...aztán rájöttem, több értelme van vizet hordani a tengerbe, mint ennek, hiszen te és a társaid is HÍVŐK vagytok...

Kámasuka 2013.07.01. 13:03:27

@wolves84lb: 1)állami-Fizettél 10x nyugdíjjárulékot az államiba.

2)MANYUP - Fizettél 7,5xet az államiba + 2,5xet a MANYUPBA

A kifizetések 100%-át az államiből teljesítették. Dereng valami? Csökkent a nyugdíjad 25%-kal?

Átmeneti rendszer volt.

kistukesz 2013.07.01. 13:13:49

Nem számít semmit, hogy az ország térdre rogyott már, a lényeg, hogy "NEMZETI elme-roggyantunk" büszkén lépdel zsebre vágott kézzel!

Elijah_Baley 2013.07.01. 13:22:31

@Mikulka2: úgy gyün ide, hogy valami megfontolásból a te munkaerőd negyedannyit ér meg a cégnek mint kicsit arréb, és ezt te a legnagyobb nyugalommal tudomásul veszed,miközben nyugati áron veszed meg a terméket. nemtom, én nem vok rabszolgatípus, nekem nem tecc ez a felállás..

collateral collector (törölt) 2013.07.01. 13:26:59

rezsicsökkentés = Szocializmus 2.0

ezt már kipróbálták az elvtársak a '70-es években. nem jött be. ettől függetlenül az akkori elvtársak mégis büszkék lennének a mai elvtársakra: szovjet hadsereg nélkül, pusztán propaganda-eszközökkel elérni azt, hogy a magyarok ÚJRA és ÖNKÉNT belemenjenek ebbe a bukott modellbe, nos, ez valóban teljesítmény!

Kámasuka 2013.07.01. 13:33:08

@collateral collector: Az akkori elvtársak is hitelből osztogattak, ahogy megyóék is és gyurcsókék is.

Most Orbán nem hitelből osztogat egyből sír az ostoba ballib féregsereg.

collateral collector (törölt) 2013.07.01. 13:35:51

@BenFranklin: nem hitelből osztogat? akkor miért nőtt az államadósság, amióta ő van?

collateral collector (törölt) 2013.07.01. 13:36:56

@belgabela: ".. Nem furcsa, hogy mindig akkor kezdenek a magyarok lemaradni azoktól akik előtt voltak, amikor a Magyar Kommunista Párt és jogutódai uralkodnak? Pedig ők állítólag a prolikért, a bérmunkásokért élnek, mégis a legnagyobb hátrányt ők okozzák nekik, méghozzá folyamatosan. Hát így inkább nem segítsenek rajtuk! .."

Így van. Most a Fidesz a jogutód.

Kámasuka 2013.07.01. 13:46:43

@collateral collector: Valóban, miért nőtt az őskomcsik, Megyó és Gyurnai mester osztogatásai alatt az adósság, és most miért nem?

Nominális adósság kit érdekel?

belgabela 2013.07.01. 13:49:37

@collateral collector: Ja. Csak éppen nem alattuk, hanem a magukat szociknak nevező bolsik alatt maradunk le mindig.

belgabela 2013.07.01. 13:50:39

@BenFranklin: Igen, másképp el se tudják képzelni.

_most_ 2013.07.01. 13:54:29

@BenFranklin: xd, szerinted miből osztogat Orbán, ha nem hitelből, tudom a békemenetben azt mondták a multik extraprofitjából :D

Makkasz 2013.07.01. 13:58:25

Orbán azért engedte ki a baltás gyilkost, hogy azeriektől olcsó gázt kapjunk majd Nabuccon keresztül.

Üvöltöm 1 éve, hogy semmi nem fog megvalósulni belőle, mert azerek megkapták emberüket, semmi nincs a kezében ennek a mikropöcsnek.

Oroszok, azerek leszarják Moországot (szemben EU-val, ahol közös érdekek lennének), kiénekel németek és EU érdekével ellentétesen balfaszorbán.

Mi van most? Azeriek vezette konzorcium (OMV erős szerepével) múlt héten úgy döntött, nem építik meg a déli gázvezetéket!!!

Magyarország beszopta az olcsó gázt és a gáztározót is. Világosan lehetett látni előre, de balfaszorbán azt hiszi, ő jó üzletember. Ostoba paprikajancsi.

Majd megy olaszba a gáz tengeren és onnét osztja el EU, nem kell a pökhendi kis kokizós balfasz zsarolásaitól tartaniuk. ilyen egyszerű.

Nézzétek vissza kommentjeimet, baltásgyilkos első napjától ezt jeleztem előre.

belgabela 2013.07.01. 13:59:22

@_most_: Nem, nem hitelből.

Ha hitelből tenné, hogyan lehetne ez:
Az Eurostat közlése szerint,
a magyar államadósság így a GDP 79,2 százalékán állt 2012 végén, alacsonyabb szinten az egy évvel korábbi 81,4 százaléknál. Az unió egészében 85,3 százalékon állt tavaly a GDP-arányos adósságmutató, magasabban a 2011. év végi 82,5 százaléknál

Kámasuka 2013.07.01. 14:00:59

@_most_: Ha azt állítod hogy hitelből gondolom ki is akarod fejteni.

Kámasuka 2013.07.01. 14:01:42

@collateral collector: Kb. minden ballib így reagál ha torkán akad a hülyeség.

collateral collector (törölt) 2013.07.01. 14:03:21

@belgabela: "Az unió egészében 85,3 százalékon állt tavaly a GDP-arányos adósságmutató, magasabban a 2011. év végi 82,5 százaléknál"

ne Franciaországhoz, meg Angliához hasonlítsd a magyar adósságszintet, te ostoba kis fidesz-szopó. a környező országokban (Szlovákia, Románia, Csehország, Lengyelország) maximum feleannyi az adósság, mint Magyarországon. Magyarországot ne az EU-átlaghoz, hanem a Kelet-EU átlaghoz kell hasonlítani. így máris nem olyan szép.

collateral collector (törölt) 2013.07.01. 14:05:38

@BenFranklin: miért, te ballib vagy? torkodon akadt valami? :D vigyázz, mit veszel a szádba!

Kámasuka 2013.07.01. 14:11:35

@collateral collector: Nem az adósságszintet, hanem a trendet.

A szintet a haverodnak köszönjed. Az összes szomszédunkban nő az adósság, ezt helyesen állapítottad meg.

belgabela 2013.07.01. 14:21:10

@collateral collector: A magyarhoz hasonlítottam. 2,2%-ot csökkent. Nem lehet hát, amit most kollega állított, hogy az Orbán is kölcsönből költ.

Azt meg, hogy ennyi az adósság a 2002-es 50 egypár százalék helyett, megint csak a bolsiknak köszönhetjük.

indapass90210 2013.07.01. 14:29:40

@wmiki: @wmіkі: Sziasztok Mikik! Milyen idő van Tapolcán? :)

indapass90210 2013.07.01. 14:34:01

@belgabela: hagyjuk már ezt a bolsik alatt a 2002 óta regnáló MSZP-SZDSZ-FIDESZ-KDNP rendszer érted?

Együtt tették tönkre az országot! :D

indapass90210 2013.07.01. 14:34:29

@Dövan: Hát ezt jól megaszontam!

belgabela 2013.07.01. 14:47:50

@Dövan: Mégis csak a bolsik alatt kerülünk mindig gazdasági bajba, hiába terítenéd szét a szart.

Ahol nem a bolsik uralkodtak (Olaszország, Írország, Finnország és folytathatnám), ott ma három-négyszeresét keresik a prolik, mint itt. (A segélyük is annak megfelelő, ergó a nyomor, ami magyarországi szintű, nem, vagy alig-alig ismert mára.) Pedig 1938-ban (utolsó békeévünk) még itt kerestek többet, mint az említettek.

lazarus.elte.hu/hun/dolgozo/jesus/otka0810/peldak.htm

A rendszerváltáskor is három-négyszeres volt ez előnyük az olasz proliknak fizetésben (sorolhatnék még egy pár országot), pedig '38-ban még előttük voltunk.

A rendszerváltás óta is a bolsi vezetés alatt előztek meg a környező államok, kivéve a legszarabb helyzetben élő oláhokat és bolgárokat. A tót GDP 2003-ban 1.410 dollárral (cca. 25%-kal) volt alacsonyabb, mint a magyar, 2010-ben viszont már több volt. A lengyelek 1.100 dollárral voltak lemaradva, a lettek majd 2.000-rel és folytathatnám. 2010-ben ezek mind előttünk voltak. Köszönjük ezt is (meg az előző negyven évet is), a Kommunisták Magyarországi Pártja jogutódjának!

Mostanában meg:

Az első negyedéves GDP növekedésünk bronzérmes Európában, az iparnak 5%-kal, az építőipar 10%-kal magasabb kibocsátása, mint egy éve. A költségvetési hiány alacsony, az infláció dettó, exporttöbbletünk stabilan magas, a foglalkoztatottság nő, a CDS árazás alacsony, alacsony kamatozással finanszírozzuk az államadósságot, kikerültünk a túlzottdeficit-eljárás alól, és mindezt úgy sikerült elérni, hogy elkerültük az IMF diktátumait. Ha ennyire elszakadsz a valóságtól, az már kóros...

Elijah_Baley 2013.07.01. 14:54:07

amúgy én azt az időt várom, mikor az elmű már nekem fizet ha használom az áramjukat...

Szamiz67 2013.07.01. 15:14:28

@belgabela: Miután az elmúlt 3 évben vagy 5%-ot vertek ránk a visegrádi szomszédok, így a múlt héten jött ki az aktuális infó, már a lengyelek is beértek 1 főre jutó GDP-ben, a csehek fényévnyire és a szlovák GDP-t se érdemes egy ideig a magyarhoz hasonlítgatni.
A másik nagyon fontos adat, amiről megfeledkeztél a beruházási ráta, ami stabilan 20 alatt van, 17-18% körül, pedig a fejlődéshez 25% közelében kellene, hogy legyen. Az alacsony kamat mennyi is, 5-6% körül jár? Ez mihez képest alacsony, a 0%-os növekedéshez és a 2% alatti inflációhoz?

Kámasuka 2013.07.01. 15:26:47

@Szamiz67: Igen persze csak a cseheknél mindig magasabb volt a GDP, a szlovákoknál meg a ballibek alatt volt magasabb. A lengyelek most értek be, de az összes szomszéd ortodox gazdpolt folytat, mindenhol nő az adósság. Kiv. románok ahol az IMF tette be a kaput.

Te is beruházási bankár vagy, mint a többi ballib? nyehehe

Kim Jong Un 2013.07.01. 15:27:01

Tenyleg, es abban remenykedtek, hogyha visszajon a libas vezer, akkor majd emeli a rezsit, es az nektek jo lesz? :D :D

Kámasuka 2013.07.01. 15:36:27

Nem hallani hogy az Mszp gyüjtést rendezne, nehogy bedőljenek a szolgáltatók azt ne legyen áram. Vagy ezt leosztották Gyurcsánynak?

Vagy a szolgáltatók nem akarnak beszállni ezeknek az idiótáknak a rezsinövelő kampányába?

Szamiz67 2013.07.01. 15:54:57

@BenFranklin: Te biztosan belgabella szóvivője vagy, mert az ő hozzászólására reagáltam. belgabella ugyanis kiemelt egy negyedéves GDP adatot, én pedig úgy gondolom, hogy ez csak több éves távlatban értelmezhető. Az elmúlt 3 évben évben kb. 2-5-8%-al növekedett gyorsabban cseh,szlovák és a lengyel gazdaság. Érdekes, hogy a kritikusan alacsony beruházási rátára nem reagáltál? Továbbá az államadósság témakörben elfelejtetted megemlíteni az MNyP vagyon felélését, továbbá, hogy 2011-ben 6,5%-os lett volna az MnyP vagyon államosítása nélkül.
Konzervatív, jobboldali ember vagyok amúgy, de nyugodtan ballibezz , ha neked így jön csak ki a világképed.

Szamiz67 2013.07.01. 15:56:08

@Szamiz67: mármint a 2011-es költségvetés hiánya

Szabványok 2013.07.01. 16:11:45

@szuperkrumpli: Valamint akkora állami támogatási igénye lesz. Ja, és csak a Gőzgép építhet transzformátorállomást.

farcsika67 2013.07.01. 16:30:06

@wmiki: a drágánál rosszabb a nincs. és ennek viszont van esélye

Lencsés lstván 2013.07.01. 17:15:25

@belgabela: Aha . És a 2013 első negyedévében felvett 900 milliárd forintról elegánsan el tetszett feledkezni , anonimkám ? Mert hogy április elején 81,2-n állt az államadósság . Fáj az igaz ? Nekem tényem van és sportkommunikációs diplomám !

Mikulka2 2013.07.01. 17:29:37

@De gustibusaut bene, aut nihil: az élet nem is annyiba kerül ott, mint itt, hanem jóval többe. de pl. egy kocsi ott is kb. annyi, mint itt. a villany pl. csak kicsit olcsóbb itt.
az van, hogy más fejlődési út áll mögöttük, mint mögöttünk. van behozni valónk. de attól még nem lesz olcsóbb az ugyanolyan cucc.

Elijah_Baley 2013.07.01. 21:54:39

@Mikulka2: most magyarázod, h ugyanazok a cuccok itt olcsóbbak, van ami ugyanannyi, meg van ami drágább...
nemtom láttál-e milyen termelőipart, de én dolgozgattam erre-arra, láttam ezt-azt, haggyyukmá mi mennyibe van előállítási oldalon meg mennyi a rítél ára.

Ј.László 2013.07.02. 06:54:52

@droid_: Pontosan. Az előző év eredményével, az idei év kilátásai alapján minden tőkés menekül a pénzével ebből az országból.

indapass90210 2013.07.02. 07:58:01

@belgabela: "Ha ennyire elszakadsz a valóságtól, az már kóros..."

Melyik valóságtól? A fideszes-nyertes valóságtól, vagy az objektív valóságtól?

Nem ismerem a konkrét adatokat, de az ipar és építőipar akkorát zakózott az elmúlt 3 évben is, hogy ha egy gravitációs budi is épült, akkor ezek a számok akár igazak is lehetne.

Az meg csak nekem rémlik úgy (bár lehet, hogy elszakadtam a valóságtól), hogy a fidesz 2006 után gyurcsányra hivatkozva kvázi ellehetetlenítette a parlamenti munkát?

Lady Ann 2013.07.02. 09:53:52

@Brisingamen: A vízműkutak nem az önkormányzatoké, hanem a regionális vízműveké.
süti beállítások módosítása