HTML

Az Intézet a Demokratikus Alternatíváért (IDEA) célja, hogy impulzusokat adjon a liberális demokráciát és politikai pluralizmust garantáló intézmények és közösségek számára, formálja a mindennapi politikai cselekvés és gondolkodás értékorientáltságát, valamint erősítse a demokratikus felfogást és tapasztalatokat és az ezekre való nyitottságot. Nem hiszünk az értéksemlegesség illúziójában és elutasítjuk azt a felvetést, hogy a politika nem alkalmas problémáink megoldására. Abban hiszünk, hogy a politika az elveken alapuló értékek, a konstruktív gondolatok és a kritikai gondolkodás terepe kell, hogy legyen.

 

http://www.ideaintezet.hu/

 

http://www.facebook.com/ideaintezet

Friss topikok

Címkék

A (1) ad (1) adatigénylés (1) Áder János (1) alaptörvény (4) Alaptörvény (2) Alkotmánybíróság (4) állambiztonság (1) államosítás (2) átmeneti rendelkezések (1) atomerőmű (1) átszavazás (1) ATV (1) A régi ház (1) bajnai gordon (8) Balog Zoltán (1) baloldal (2) barroso (1) Bayer Zsolt (1) Bergoglio bíboros (1) bíróság (2) bizalom (1) Bokros Lajos (1) Botka László (1) Budapest (1) Bujdosó könyv (1) D-Day (1) Déli Áramlat (3) devizahitelesek (1) DK (5) Dorkota Lajos (2) Dunaferr (1) E.On (7) egészségpolitika (1) egészségügy (1) egyéni listás voks (1) egyetemfoglalás (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (2) Együtt (1) Együtt-PM (4) Együtt 2014 (3) Együtt 2014-PM (12) Együtt 2014-PM plakát (1) elemzők (2) ellenzék (3) ellenzéki egyeztetés (6) ellenzéki együttműködés (1) elővá (1) előválasztás (2) energetika (12) Erdő Péter (1) értelmiségi (1) EU (1) Európai (1) Európai Bizottság (2) Európai Néppárt (1) Európai Ügyészség (1) Európai Unió (1) Falus Ferenc (1) Fidesz (1) Fidesz-KDNP (2) fodor gábor (1) főpolgármester-jelölt (1) François Hollande (1) G. Fodor Gábor (1) gáz (1) gázkrízis (1) Gazprom (2) Gurmai Zita (1) GVH (1) győzteskompenzáció (1) Hallgatói Hálózat (1) Hazatérés Temploma (1) Heti Válasz (1) hittan (1) Holoda Attila (1) Horthy-kor (1) Horthy-szobor (1) IEA (1) ifj. Hegedűs Lóránt (1) információszabadság (2) integráció (1) internetadó (1) Ipsos (1) Janukovics (1) Jevromajdan (1) Jobbik (4) kampányfinanszírozás (1) Kazinczy utca (1) képviselet (1) Kerényi Imre (1) kereszténység (1) kétharmad (2) kétpárti (1) Kiss László (1) könyv (1) koordinálta indulás (4) kormányváltás (3) korrupció (1) Kovács Pál (1) Kövér László (2) közalkalmazottak (1) Közgép (1) közös indulás (3) közös listás voks (1) közrádió (1) közszolgálat (1) közvélemény-kutatás (4) Kúria (3) Lázár János (2) LIGA (1) Lisszaboni Szerződés (2) Magyar Energia Hivatal (2) Mali (1) Marine Le Pen (1) Martin Schulz (1) Matolcsy (1) Medián (1) megújuló energia (1) mesterházy attila (6) Milla (1) miniszterelnök-jelölt (2) miniszterelnök-jelölti vita (1) MSZP (19) MVM (10) Nabucco (1) Németh Lászlóné (1) németh szilárd (3) Németország (1) Nemzeti Front (1) Nemzeti Választási Bizottság (1) népegészégügy (1) néppárt (1) Népszabadság (1) népszavazás (2) női kvóta (2) nonprofit (1) NVB (1) ombudsman (1) önkormányzati választás (2) Orbán Viktor (2) Oroszország (4) összefogás (10) Paczolay Péter (1) Padlóról padlóra (1) Paks (11) pápaválasztás (1) Parlament (1) piac (1) PM (1) politikai elemzés (1) politikai korrektség (1) populizmus (2) prevenció (1) Putyin (3) református egyház (1) rendeleti kormányzás (1) rendvédelem (1) Rétvári (1) rezsicsökkentés (21) rezsiharc (1) Rogán (1) Rogán Antal (1) röghöz kötés (1) Roszatom (1) RWE (2) Sarkozy (1) szakszervezet (2) Szárszó (1) Századvég (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (1) szinkretizmus (1) szolárpanelek (1) Szolidaritás (1) sztrájk (1) sztrájkbizottság (1) TÁMOP (1) Tarlós István (2) tiltakozás (4) TNS Hoffmann (1) több biztosító (1) töredékszavazat (1) Tormay Cécile (1) törvénygyár (1) trafik (1) trickster (1) tüntetések (3) Tyimosenko (1) Ukrajna (3) választási rendszer (2) választás 2014 (2) Varga Mihály (1) vizitdíj (1) Címkefelhő

Sok kis Közgép lenne jó? Jól halljuk?!

Intézet a Demokratikus Alternatíváért 2013.03.17. 11:18

Az lenne jó, ha sok magyar vállalkozás, "sok kis magyar Közgép” versengene, a közbeszerzések legalább kétharmadát magyar cégeknek kellene nyerniük, így piaci versenyben szorítanák ki a külföldi vállalatokat, ahogy az a bajoroknál vagy a franciáknál is történik – ezt mondta Rétvári Bence, a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára a Napi Gazdaságnak adott, korrupcióval foglalkozó interjúban. Az írás egésze kimerül a csúszópénzek kommentálására jellemző mellébeszélésben, azt azonban mégis jól mutatja, hogy egyre inkább „semmi sem szent" ezen a téren.

Meglehetősen meredek cinizmusra vall Rétvári államtitkár - egyébként korántsem előzmény nélküli - megjegyzése, hiszen a politikus szerint a sajtónak nem a Közgépet kell „össztűz” alá vennie azért, mert sorra nyeri el a közpénzből (is) finanszírozott projekteket. Tehát a Közgép lenne a példa, a Nagy Testvér?

Az alaptörvény szerint is csak átlátható hátterű cégek juthatnak állami forrásokhoz, a Közgép cégadatait átnézve pedig sok minden eszünkbe juthat, csak az átláthatóság nem. A Népszabadság tavaly áprilisban szerzett meg egy - szintén közbeszerzéshez kapcsolódó - dokumentumot, amely szerint „a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. tényleges tulajdonosának minősülő természetes személy dr. Simicska Lajos”. Ennél többet azonban nem tudni arról, hogy ez az állami forint százmilliárdokat elnyerő mammut pontosan kinek is fizeti ki milliárdos osztalékait. Ez lenne a követendő példa? Hogy az offshore-homályba vesző tulajdonosi hátteret is csak sejteni lehet egy olyan cégnél, amely igen jelentős közpénzekhez jut? Rétvári szerint még több olyan cégre lenne szükség, amelyek teljesen ellenőrizhetetlen módon nyernek el állami és uniós milliárdokat, majd azokat - ki tudja hogyan, ki tudja kiknek - adják át? Miközben a közszolgáltatásoknál a nonprofit működés a cél, az uniós és állami pénzek elnyelésénél nincsenek ilyen szempontok, sőt, sok ilyen „kis fekete lyukra" lenne még szükség - legalábbis a kormány szerint.


Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon is:

Címkék: korrupció Közgép Rétvári

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaintezet.blog.hu/api/trackback/id/tr35139209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.17. 23:53:19

Azért én eltulajdonolnék egy Közgéphez hasonló céget, zokszó nélkül. Még azt sem bánnám, ha csak minden harmadik közbeszerzést nyerném meg a Közgéppel szemben. Hol kell jelentkezni?

nu pagagyí 2013.03.18. 03:29:42

Túl kevés Simicska van?

esefe 2013.03.18. 04:40:34

Egy biztos. A KÖZGÉP már a bolsik uralma alatt is több milliárdos kivitelezéseket szerzett meg, lásd a szolnoki híd. Nézzetek szét előbb legalább a honlapján, mielőtt anyázni kezditek! Egyszerűen Magyaroszágon nincs száz nagy éíptőipari kivitelező, soha nem is volt, akire nagy munkákat lehet bízni.

nu pagagyí 2013.03.18. 05:14:06

@esefe: Volt több nagy cég, most már csak egy van, hála a politika és gazdaság összefonódásának. Ha nincs verseny, nem tudod mi mennyi, pazarolják a pénzedet, amit kevésbé szemérmes országokban korrupciónak, lenyúlásnak szoktak hívni. Ha egy cég monopol helyzetbe kerül szét kell darabolni, mint az USÁ-ban szokás. Nem mindegy, hogy az adódból százmilliárdért, vagy tízért építik fel ugyanazt. Nem kell félni a külföldi tulajdonú, magyarországi cégektől sem. Ha jobb minőségben és olcsóbban dolgoznak, nekünk lesz jobb, Simicska meg vegye fel a versenyt hatékonyságban.

regress 2013.03.18. 07:58:01

@nu pagagyí: simicska olcsóbban?na tényleg menj anyádba

regress 2013.03.18. 07:59:28

@nu pagagyí: ne haragudj mellényúltam. esefe a címzett

Indiana Jonescu 2013.03.18. 08:47:46

@nu pagagyí: Bizony, volt több nagy cég. Például a Vegyépszert 2002 után kellett kinyírni, mert a szociknak nem tetszett, hogy az első Orbán kormány alatt sok szerződéshez jutottak. Helyette az osztrák tulajdonú Strabag, Swietelski és Porr lett a kedvezményezett. Ők legalább kivitték a nyereséget az országból.

Reszelő Aladár 2013.03.18. 08:53:18

A lényeg ugye az lenne, hogy magyar tulajdonú cégek dolgozzanak, ahol ugye a kifizetett állami pénz országon belül marad. Még jobb, ha magyar alapanyagból épül, magyar mérnökök segítségével.
Ilyenkor növekedhet a gazdaság. Ha pedig a magyar munkás magyar sonkás szendvicset eszik meló közben magyar paradicsommal, akkor még az ő pénz is itthon marad.

A külföldi betuházó sanszos, hogy amit lehet saját emberébel old meg. Ha még a melósa is külföldi, akkor lehet, hogy az egészből egy fillér sem marad itthon. Ebben az esetben vettünk egy műtárgyat annyiért, amennyi a beszerzében volt.

Külföldön a beszerzés értékéért vesznek egy műtárgyat, munkát adnak helyi vállalkozások százainak, akik megélheést nyujtanak emberek ezreinek.

Valaki nem érti még?

A gond ott volt, hogy bizonyos kormányok bizonyos bulikat kizárólag külföldiekkel tudtak elképzelni (völgyhíd, alagutak), amiből az ország nem profitált sokat. Kivéve azt a pár tucat autóst, aki naponta használja az alaguat...