HTML

Az IDEA Intézet célja, hogy impulzusokat adjon a liberális demokráciát és politikai pluralizmust garantáló intézmények és közösségek számára, formálja a mindennapi politikai cselekvés és gondolkodás értékorientáltságát, valamint erősítse a demokratikus felfogást és tapasztalatokat és az ezekre való nyitottságot. Nem hiszünk az értéksemlegesség illúziójában és elutasítjuk azt a felvetést, hogy a politika nem alkalmas problémáink megoldására. Abban hiszünk, hogy a politika az elveken alapuló értékek, a konstruktív gondolatok és a kritikai gondolkodás terepe kell, hogy legyen.

 

http://www.ideaintezet.hu/

 

http://www.facebook.com/ideaintezet

Friss topikok

Címkék

A (1) ad (1) adatigénylés (1) Áder János (1) Alaptörvény (2) alaptörvény (4) Alkotmánybíróság (4) állambiztonság (1) államosítás (2) átmeneti rendelkezések (1) atomerőmű (1) átszavazás (1) ATV (1) A régi ház (1) bajnai gordon (8) Balog Zoltán (1) baloldal (2) Baranyi Krisztina (1) barroso (1) Bayer Zsolt (1) Bergoglio bíboros (1) Bernie Sanders (2) bíróság (2) bizalom (1) Bizottság (3) Bokros Lajos (1) Botka László (1) Budapest (2) Bujdosó könyv (1) D-Day (1) Déli Áramlat (3) demokraták (1) devizahitelesek (1) DK (5) Dorkota Lajos (2) Dunaferr (1) E.On (7) egészségpolitika (1) egészségügy (1) egyéni listás voks (1) egyetemfoglalás (1) egykulcsos (1) egykulcsos adó (2) Együtt (1) Együtt-PM (4) Együtt 2014 (3) Együtt 2014-PM (12) Együtt 2014-PM plakát (1) elemzők (2) ellenzék (3) ellenzéki egyeztetés (6) ellenzéki együttműködés (1) elővá (1) előválasztás (3) energetika (12) Erdő Péter (1) értelmiségi (1) EU (2) Európai (1) Európai Bizottság (2) Európai Néppárt (1) Európai Ügyészség (1) Európai Unió (1) Falus Ferenc (1) Ferencváros (1) Fidesz (1) Fidesz-KDNP (2) fodor gábor (1) főpolgármester-jelölt (1) François Hollande (1) G. Fodor Gábor (1) gáz (1) gázkrízis (1) Gazprom (2) Gurmai Zita (1) GVH (1) győzteskompenzáció (1) Hallgatói Hálózat (1) Hazatérés Temploma (1) Heti Válasz (1) Hillary Clinton (1) hittan (1) Holoda Attila (1) Horthy-kor (1) Horthy-szobor (1) IEA (1) ifj. Hegedűs Lóránt (1) információszabadság (2) integráció (1) internetadó (1) Ipsos (1) Janukovics (1) Jevromajdan (1) Jobbik (4) Joe Biden (1) kampányfinanszírozás (1) Karácsony Gergely (2) Kazinczy utca (1) képviselet (1) Kerényi Imre (1) kereszténység (1) kétharmad (2) kétpárti (1) Kiss László (1) könyv (1) koordinálta indulás (4) kormányváltás (3) koronavírus (1) korrupció (1) Kovács Pál (1) Kövér László (2) közalkalmazottak (1) Közgép (1) közös indulás (3) közös listás voks (1) közrádió (1) közszolgálat (1) közvélemény-kutatás (4) Kúria (3) Lázár János (2) LIGA (1) Lisszaboni Szerződés (2) Magyar Energia Hivatal (2) Mali (1) Marine Le Pen (1) Martin Schulz (1) Matolcsy (1) Medián (1) megújuló energia (1) Merkel (1) mesterházy attila (6) Milla (1) miniszterelnök-jelölt (2) miniszterelnök-jelölti vita (1) MSZP (19) MVM (10) Nabucco (1) Németh Lászlóné (1) németh szilárd (3) Németország (2) Nemzeti Front (1) Nemzeti Választási Bizottság (1) népegészégügy (1) néppárt (1) Népszabadság (1) népszavazás (2) női kvóta (2) nonprofit (1) NVB (1) ombudsman (1) önkormányzati választás (3) Orbán Viktor (3) Oroszország (4) összefogás (10) Paczolay Péter (1) Padlóról padlóra (1) Paks (11) pápaválasztás (1) Parlament (1) piac (1) PM (1) politikai elemzés (1) politikai korrektség (1) populizmus (2) prevenció (1) Putyin (3) református egyház (1) rendeleti kormányzás (1) rendvédelem (1) Rétvári (1) rezsicsökkentés (21) rezsiharc (1) Rogán (1) Rogán Antal (1) röghöz kötés (1) Roszatom (1) RWE (2) Sarkozy (1) SPD (1) szakszervezet (2) Szárszó (1) Századvég (2) Sziget (1) Szigetvári Viktor (1) szinkretizmus (1) szolárpanelek (1) Szolidaritás (1) sztrájk (1) sztrájkbizottság (1) TÁMOP (1) Tarlós István (2) tiltakozás (4) TNS Hoffmann (1) több biztosító (1) töredékszavazat (1) Tormay Cécile (1) törvénygyár (1) trafik (1) trickster (1) tüntetések (3) Tyimosenko (1) Ukrajna (3) Ursula von der Leyen (3) USA (3) választási rendszer (2) választás 2014 (2) Varga Mihály (1) vizitdíj (1) Címkefelhő

Plakátolt alkalmasság

IDEA Intézet 2013.05.15. 08:48

Az Együtt 2014–Párbeszéd Magyarországért (PM) politikusai – többek között Bajnai Gordon – több hete országjárásba kezdtek, a közösségi hálóban látható „tudósításaik” alapján meglehetősen intenzíven. Ezzel párhuzamosan indult el a pártszövetség köztéri kampánya is. A plakátok szerint 2014 tavaszát követően az egykulcsos adót megszüntetné, a munkanélküliséget csökkentené, a válságot legyőzné és a korrupciót is rendbe rakná a pártszövetség. Túl azon, hogy ezekkel az üzenetekkel bármelyik ellenzéki erő kampányolhatna – az MSZP sem mond vagy üzen ettől lényegesen eltérőt –, a szlogeneknek láthatóan egy kiemelt célja van: a jó kormányzás, a jó „kormányzó” toposzának és képének nyomatékosítása.

Mindez pontosan azon területet érinti, amelyen az Együtt 2014–PM eddig sem szenvedett hiányt. A legutóbbi Medián-kutatás is megerősíti a feltételezést: ha a közvélemény-kutatók arra a kérdésre keresik a választ, hogy „ki lenne a legalkalmasabb arra, hogy az ellenzék vezetője legyen a következő választásokon, Bajnai Gordon vagy Mesterházy Attila?”, úgy Bajnai Gordon előnye egyértelmű – bár az MSZP-szavazók körében Mesterházy kétszeres eredményt ért el Bajnaival szemben. A kormányváltást óhajtók 49 százaléka Bajnait, 40 százalékuk pedig Mesterházyt látná szívesen a kormányfői székben. Az MSZP-n kívüli ellenzéki szavazók, a párt nélküliek körében egyértelműen Bajnai vezet. A személyes közvélemény-kutatási győzelmek azonban körülbelül 7 százalékra elegendőek, az MSZP 13 százalékával szemben.

Bajnai tehát ismét egy olyan mérkőzést nyert meg, amit egyszer már lejátszott: jutott ugyanis kutatás már arra az eredményre, hogy az MSZP elnökével szemben őt tartják a kompetensebb jelöltnek, azaz kormányzásra alkalmasabbnak.

Erre, a már megnyert mérkőzésre erősítenek rá most az Együtt 2014–PM plakátjai, amelyek mögött kevésbé egy pártszövetségi identitáskampány, mint inkább imázskampány áll. Bajnai személye és kormányzási kompetenciája rajzoldóik ki a fekete és szürke „eltörlendő” feliratok és a Fidesz legkevésbé népszerű pontjai (úgymint egykulcsos adó) mögül.

A válságkezelésre való alkalmasság kétségkívül alapvető kérdés a tekintetben, hogy ki mennyire lesz képes kormányozni 2014 tavasza után – és akkor még nem beszéltünk az alaptörvény buktatóiról. Az ellenzéknek azonban mindenek előtt el kell jutnia addig, jelenlegi támogatottságát tekintve pedig e téren még bőven áll előtte feladat.

Az egyik oldal rendelkezik kompetenciával (Együtt 2014–PM), a másik pedig támogatottsággal (MSZP). Mindez azonban nem a Fideszhez mérten, hanem egymáshoz képest igaz. A két szövetségi tömb vezető pártjai ezért is vannak cselekvéskényszerben. A pártszövetségnek ismertségét és népszerűségét kell jelentősen növelnie, és az MSZP-nek is „beállt” a támogatottsága. Úgy tűnik, nem csökkent utóbbi pártnak és szövetségi hálójának hitelességi deficitje. Kijelenthető, egyikük esetében sem oldható meg könnyen a feladat.

Minden túlfeszített elemzői lényeglátás nélkül megállapítható, hogy Együtt 2014–PM esetében egy kiplakátolt kompetenciakampány önmagában nem növeli jelentősen a támogatottságot, ahogyan csak részben lehet a szövetség segítségére ebben a párhuzamosan zajló, vezető politikusokkal zajló – ámde a párt ismertségét tekintve nagyon is indokolt – országjárás is. A Fidesz egész pályás letámadásával szemben – trafikügy ide vagy oda – ez könnyen kevésnek bizonyulhat.

Politizálni, ütközni, kimenni a Fidesz/ellenzék-arénába, nem csak „közpolitikázni” – ez lehet ma az ellenzék katalizátora. Az MSZP az ütközésben, „a pofonokat kap és ad, de talpon van” stratégiájában egyelőre eredményesebb, de egyedül győzni ezzel nem tud, csak kitartani. Az Együtt 2014–PM az öltözőben már jó, viszont még csak most száll(t) ringbe. Ha mindez egy ellenzéki munkamegosztás lenne, talán eredményes is lehetne, viszont általában sem növeli egyetlen szereplő erejét a lassan igazi hungarikummá emelkedő előválasztás, tárgyalás, előválasztás, közös nyilatkozat-kiadás, előválasztás dinamika.

A politikafogyasztók számára érzékelhető erő az MSZP-nél van. Ez az Együtt 2014-PM esetében egyelőre hiányzik. Erről az erőről, mint politikai eszközfeltételről már számos alkalommal írtunk. Nélküle a kormány- és korszakváltás projektje mögé nem fog jelentős támogatottság kerülni. Elég lehet egy esetleg miniszterelnök-jelölti verseny eldöntésére – hiszen a kompetencia és bizonytalanok tábora és „hite” tényleg fontos szempont –, de nem elégséges a korszakváltáshoz. S ezen a ponton talán érdemes megemlíteni: a korszakváltás tartalmi kifejtésével egyelőre még mindig adós az Együtt 2014-PM. Pedig könnyen előfordulhat, hogy az erő, a növekedés éppen abban rejlik.

Most egyelőre csendes az összefogás-diskurzus, és a csend közepette a kiplakátolt kompetenciák beszélnek. A közvélemény-kutatások pedig majd beárazzák mennyit is érnek azok.


Ha tetszett a cikk, csatlakozz hozzánk a Facebookon is:

Címkék: ad bajnai gordon egykulcsos egykulcsos adó mesterházy attila MSZP Együtt 2014-PM Együtt 2014-PM plakát

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaintezet.blog.hu/api/trackback/id/tr785301079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ubu1 2013.05.16. 15:37:08

@pocakos focista: Így igaz. Gazdag és szegény embernek egyformán ugyanolyan értékű személyi igazolványt kell kiállítani, ugyanannyiba kerül rajta elvégezni egy vakbélműtétet állami kórházban (tudom, ez TB és nem SZJA, de az elv ugyanaz) és a gyerekét is ugyanannyiba kerül taníttatni (elvileg) a közoktatás keretében. Úgyhogy ha választani lehetne, én is inkább Ft/főben és nem jövedelem százalékában állapítanám meg ezeket az adókat.

Jó lenne végre felnőni és megtanulni, hogy mindenki saját magáért felelős minden értelemben ebben a világban és nem az államtól kell várni a segítséget. Az állam csak olyan dolgokra költsön, amire tényleg elengedhetetlen. Ennek fényében az adókat a lehető legnagyobb mértékben csökkenteni kellene és így az állami kiadásokat is. Ha pedig az adó elhanyagolhatóan kevés, akkor mindegy, hogy milyen modell szerint számolják.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 15:40:01

@Blogger Géza: 2010-ben Mesterházy bukott meg, ő volt az MSZP jelöltje emlékeim szerint.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 15:41:13

@pocakos focista: Az egykulcsos megszüntetése a kulcsok emelését jelenti, legfeljebb megint bevezetik a világ legértelmetlenebb adójóváírási rendszerét...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.16. 15:42:26

@Távmunka blog: Jó, de Gézának valamiért most azt adták ki feladatként, hogy Bajnait ekézze. Én sem egészen értem, de ha ez a meló, akkor ez van. Szóval Bajnai miatt haltak ki a dinoszauruszok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 15:42:59

@Blogger Géza: A Hajdú-Bét akták kapcsán volt pár bírósági per, amit Bajnai megnyert a jobboldali újságok hazugságival szemben, szóval az is lerágott csont.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 15:43:48

@SemBoga: Az az igazságos adórendszer, ahol az fizet több adót, aki többet keres. Az egykulcsosra ez igaz.

Gulai kobasz 2013.05.16. 15:45:40

@Blogger Géza: Annyira jól tudtok ezzel a Hajdú-Bét üggyel dobálózni, csak konkrétumokat nem tudtok soha mondani. Valaki "úgy vélte", "azt hiszi", "azt hallotta", stb, stb, stb... Ha Bajnai bármiben hibázott, miért nem áll büntetőeljárás alatt? Hisz még elszámoltatási kormánybiztos is volt, nem mondhatjátok, hogy nem volt lehetőség, de mégse. Miért?

A Magyar Nemzet legalább próbálkozott, aztán ez lett a vége: "Lapunk 2007. február 10-i számában A nemzet példaképe – a Gyurcsány-kormány közelebbről című cikkben
– valótlanul állítottuk, hogy a felperes Bajnai Gordon a KISZ reformágából a rendszerváltáskor a Wallis Rt. első embere lett, a valóságban Bajnai Gordon 1999. december 30-án lett a Wallis Rt. vezérigazgatója;
– valótlanul állítottuk, hogy 1999-ben a Bajnai Gordon vezette Wallis Rt. a Hajdú-Bét Rt. Baromfifeldolgozó többségi tulajdonosa lett, a valóságban a Wallis csoport 1999. március 25-i tulajdonszerzésekor Bajnai Gordon még nem dolgozott a Wallis Rt-nél;
– valótlanul állítottuk, hogy a céget nem fejlesztették, csak a pénzt vették ki belőle, valamint ugyancsak
– valótlanul állítottuk, hogy 2003-ban Bajnai Gordont bízták volna meg a cég felszámolásával. "

De ez legalább egy konkrétum.

Az Együtt2014 egyébként elég jól összefoglalta a dolgok lényegét itt: www.egyutt2014.hu/tenyek_es_hazugsagok/felelos-e_bajnai_gordon_a_hajdu-bet_csodjeert.html

Örömmel venném, ha tételesen, konkrétumokkal, tényekkel meg tudnád cáfolni az általuk elmondottakat, akkor legalább lenne értelme Hajdú-Bét ügyről beszélni, mert amit most csináltok az csak sima sárdobálás. Arról nem is beszélve, hogy Orbán épp most készül egy magáncég károsultjait közpénzből megsegíteni. Vajon a MANYUP károsultaknak, a Malév károsultaknak, a játékgép károsultaknak és a trafik károsultaknak mikor segít majd Wittner Mária néni?

Annak viszont örülök, hogy Orbán Viktort legalább soha nem lehet majd ilyen ügyekkel összefüggésbe hozni. Mekkora szerencse, hogy Orbán Viktor, soha életében nem dolgozott sehol, (hogy miből lett mégis villája, szőlője, rejtély) soha senki nem bízta rá még egy betéti társaság vezetését sem, így aztán egyetlen általa irányított vállalat, egyetlen leányvállalta se mehetett soha csődbe. Micsoda teljesítmény!

Ha összehasonlítom a két ember életrajzát, nem kell sokat gondolkoznom, hogy melyikük alkalmasabb egy ország vezetésére és melyikük való inkább szektavezérnek.
hu.wikipedia.org/wiki/Bajnai_Gordon
hu.wikipedia.org/wiki/Orb%C3%A1n_Viktor

SemBoga 2013.05.16. 15:47:17

@Távmunka blog: tehát, ha a szegényebb éhenhalna az adórendszer miatt, az igazságosnak számít? vagy ha méginkább szegényebbé válna?

baromi igazságos ám mondjuk 70e és 700e forint 16%-át leadni szjaként - utóbbinak a megélhetésre, tartalékképzésre és szórakozásra még mindig bőven marad pénze, addig előbbinek az előbbiek közül szinte egyikre se

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 15:47:45

@pocakos focista: A dinoszauroszok is? Én csak azt hallottam, hogy 1849-ben és 1956-ban ő hívta be az oroszokat :) Mint ahogy 2002-ben küldték az SMS-eket, hogy Medgyessy győzelme esetén a Fideszhez húzó nagyvárosokba jönnek az oroszok és a főtéren géppuskázzák a narancsosokat :)

Blogger Géza 2013.05.16. 15:49:58

@Távmunka blog: Ez mindig érdekes kérdés, hogy a választók az elmúlt 4 évről mondanak-e véleményt (amiben Bajnai végig vastagon benne volt), vagy egy szinte ismeretlen emberről. 2010-ben szerintem egyértelműen az első eset állt fenn.

Blogger Géza 2013.05.16. 15:50:30

@Távmunka blog: Ezek az akták nem voltak témái semmiféle pernek.

SemBoga 2013.05.16. 15:50:57

@Blogger Géza: mivan, a központban az mszp-együtt koala ekézését adták ki feladatnak?

nagyon fostok bajnaitól, csak azt nem értem, miért

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 15:51:59

@SemBoga: Aki tízszer annyit keres, az tízszer annyi adót fizet, ez így igazságos.

Ki halt éhen az adójóváírás eltörlése miatt? Senki, mert megemelték a minimálbért, a közszférában nagyjából kompenzálták a csökkenést és a gyerekesek kapnak adókedvezményt is. A KSH adatainál figyelj a "családi adókedvezmény figyelembevétele nélkül" kitételre is, ha a nettó fizetések alakulását nézed.

Az eltörölt adójóváírás a világ egyik legnagyobb hülyesége, ilyen bonyolult adórendszer máshol nem igazán van.

Blogger Géza 2013.05.16. 15:52:31

@Gulai kobasz: Igazából Karsai szerintem jól összefoglalta a lényeget. Azt ne várd el tőlem, hogy az általa elégetett és elrejtett aktákból mondjak izgalmas részleteket...

UTurn 2013.05.16. 15:56:05

@SemBoga: Keveredik benned az adórendszer és a szociális ellátórendszer fogalma.

SemBoga 2013.05.16. 15:56:58

@Távmunka blog: csak akkor lenne igazságos a tízszer annyi adó dolog, hogyha mindkét végén nyílt lenne a tengely, amin vannak - de a 0 felé zárt

azért nem igazságos, mert a létminimum alá tud tolni az adó - ami adózás után marad, az arányaiban sokkal rosszabb életet tud biztosítani

SemBoga 2013.05.16. 15:58:33

@UTurn: a gyerek után járó adókedvezmény tán nem a szociális ellátórendszer részét képezi?

akkor mégiscsak van köze a kettőnek egymáshoz

Gulai kobasz 2013.05.16. 16:01:45

@Blogger Géza: Ezt neked kellene elvárni! Én annak hiszem el a mondandóját, aki tényekkel is alá tudja támasztani azt, te meg annak, aki azt mondja amit hallani szeretnél. Ez a különbség a tudás és a hit között - én tudok, te hiszel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 16:01:55

@Gulai kobasz: "Vajon a MANYUP károsultaknak, a Malév károsultaknak, a játékgép károsultaknak és a trafik károsultaknak mikor segít majd Wittner Mária néni?"

A játékgépeseket nem kellene sajnálni és egy kalap alá venni a többiekkel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 16:03:52

@SemBoga: A gyerekek után járó adókedvezmény valójában a mindenkinek szociális alapon osztogatott családi pótlék leépítése (talán 5 éve emelték utoljára?) és helyette a legális jövedelemmel rendelkező családok előnyben részesítése.

UTurn 2013.05.16. 16:05:06

@SemBoga: Nem, ez preferenciát mutat arra, hogy a gyerektámogatások egy részét az adózók felé tereljék.

SemBoga 2013.05.16. 16:13:13

@UTurn: a gyerekkedvezmény ugyanolyan szociális szempontú kedvezmény, mint a több kulcs

Blogger Géza 2013.05.16. 16:16:39

@Távmunka blog: Nyilván jogi értelemben soha nem tudod 100%-osan bebizonyítani, hogy egy ember miért is lett öngyilkos. Nem tudod megkérdezni tőle, az esetek többségében nincs búcsúlevél vagy nem elérhető stb.. Erre Bajnai ügyvédei szépen ráúsztak, okés. Ettől a dolgok erkölcsi állása egy jottányit sem változik.

Egyébként ez mondata tökéletesen jellemzi Bajnait:

"Bajnai leszögezte, hogy nem miniszterelnök-jelöltnek jelentkezett be," - hát, akkor Mesterházy hátradőlhet. Vagy mégsem? Csak nem megint hazudott ez az ártatlan tekintetű férfiú? Hiszen már megmondta azt is, hogy 2010 után nem fog politizálni.

UTurn 2013.05.16. 16:17:22

@SemBoga: Tévedés, népesedéspolitikai döntés.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.16. 16:31:56

@SemBoga: Nem igazán. A családi pótlég szociális célzatú. A családi adókedvezmény inkább egy népességpolitikai ösztönző, ami valóban azokat ösztönzi jobban, akik jobban keresnek, tehát felelősséggel tudnak több gyereket vállalni. Ez azért helyes irány. Abból láttuk, hogy mi lett, amikor emberek úgy vállaltak 4-5 gyereket, hogy ezt a jövedelmük alapján felelősséggel nem tehették volna meg.

Elijah_Baley 2013.05.16. 16:32:21

nekem amúgy tökre szimpi, amikor direktbe üzen bilbórdon a mókus, h együtt eltörlik a az én munkaerőpiaci értékemet, mernehogymá, deigazságtalan, faszétanultál húszévet kistáska, hát csak nemgondolod, csakmer többet tucc mint száz másik, többet kapj mint a maradék kilencvenkilenc
:)

Petyat 2013.05.16. 16:34:26

Már látom, hogy tódulnak az emberek a választófülkékbe E14-re ikszelni, mert Gordon megígérte, hogy szja emelés lesz. Az egyetlen igazságos dolog, amit viktorék csináltak, a sok mocskos mutyi mellett, az az egykulcsos személyi jövedelem adó volt.

Elijah_Baley 2013.05.16. 16:37:37

@Petyat: lehet, de amíg harmincezer(plusz hozzátartozói) embert érint, kilencmillió soxázezret meg eléggé irritál, asszem sejted mi lesz a sztori vége...

CSENDES 2013.05.16. 16:44:12

Látom, megjelentek, akik megjelentek. Írják , amit írnak. Azoknak viszont, akik az egykulcsost éltetik, annyit mondanék: Mit mond nekik az a tény, hogy egyes vállalkozások 500 millió forintig 10 % jövedelemadót (társasági adó)fizetnek, míg a a magányszemélyek 16 %-os kulccsal adóznak, függetlenül attól a ténytől, hogy esetleg minimálbéresek, vagy átlag alatt keresők.Erre kérem a közgazdasági indokolást.

UTurn 2013.05.16. 16:48:28

@CSENDES: Esetleg az, hogy a TAO-nak és az ÁFÁ-nak semmi köze egymáshoz?

CSENDES 2013.05.16. 16:48:59

Azután, még megemlíteném, hogy OV büszkén vallotta a portugál alákérdezésre felelve, ők itt bizony fogyasztás típusú adókkal operálnak az egyenlőség jegyében. Ellenben a kenyeret, esetleg minden harmadik napon húsféleséget (nem ám sztéket)vásárolni szándékozók viszont 27 %-os ÁFA-val növelten vásárolhatnak, ha tudnak. Egy kiló hús ára már lassan az egekben van. Tegnap 57 dkg csirkeszárnyat vettem 527 Ft-ért.Kilós árat mindenki ki tudja számolni. Ez egy bicskei Tesco volt. Itt működik egy tábor, amelyik a menekülteket is fogadja.

CSENDES 2013.05.16. 16:50:23

@UTurn: Esetleg nem, mert a jövedelem két dologból tevődik ki. Bevételek és költségek különbözete. Kedves UTurn.

CSENDES 2013.05.16. 16:51:43

@UTurn: Azután lehülyézhetsz, de nem lesz ettől jobban igazad.

UTurn 2013.05.16. 16:53:55

@UTurn: @CSENDES: Esetleg az, hogy a TAO-nak és az SZJA-nak semmi köze egymáshoz?

Elijah_Baley 2013.05.16. 16:55:37

@CSENDES: valszleg nem élteti senki magát az egykulcsost.. annak örülünk, h bár a régióban még mindig nálunk a legmagasabbak a bérre rakódó terhek, de a nettónk valamit azért javult az előző évekhez képest.

CSENDES 2013.05.16. 16:57:53

@De gustibusaut bene, aut nihil: Már annak, aki maradhatott a bruttóra rakódott terhek miatt.Tudod te egyáltalán miről is nyilatkozol meg?

Elijah_Baley 2013.05.16. 17:00:37

@CSENDES: ennyiért pesten mellett kapsz. filézve
és a fizuk is magasabbak.
de szerintem ez a klasszikus főváros-vidék problémakör.

Elijah_Baley 2013.05.16. 17:03:11

@CSENDES: arról, h nekem mi a munkaerőpiaci értékem és ezért hány fabatkát szeretnék kapni.
a többi nem az én asztalom
tom, el is mehetek
lenne is hova
csak még maradok
bár, nemtom minek

CSENDES 2013.05.16. 17:03:37

@UTurn: Bocsi, de Giró-szásztízhez van szerencsém a "mi ezzel a probléma jegyében"?Mert akkor megemlíteném a T gírosz úrnak, hogy mi kisvállalkozás vagyunk, dolgozóink mindig a minimálbér feletti keresettel rendelkeztek, mégis szívunk. A dolgozóink 95 %-a nem tud semmilyen családi kedvezményeit igénybe venni, így ők tényleges vesztesei az idióta törekvéseknek. Ettől függetlenül nem rúgtuk ki őket. Ez azonban nem girosz úrnál elérhető cél. Egyszerűen átláttunk gíroszon, akinek kedvecv mondása: és mi ezzel a probléma?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 17:04:06

@CSENDES: A kenyérre és tejtermékekre nem 18% az ÁFA?

Laciii 2013.05.16. 17:04:06

@CSENDES:
"ők itt bizony fogyasztás típusú adókkal operálnak az egyenlőség jegyében"
Nagyon helyes, a fogyasztás típusú adókat a feketén zsebbe adott pénzből is fizetik és nem csak azok sz*pnak folyton akik be vannak teljesre jelentve.

CSENDES 2013.05.16. 17:04:35

@De gustibusaut bene, aut nihil: Ez nem lehet klasszikus, mert Bicske is város

UTurn 2013.05.16. 17:05:22

@CSENDES: Mondani is akartál valamit?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 17:06:39

@De gustibusaut bene, aut nihil: Nem 30 ezer embert érintett pozitívan, hanem inkább 1 milliót a kb. 4 millió adózó közül. Valójában csak az járt rosszul, aki kicsivel a minimálbér felett keres és nincs gyereke.

kennyking 2013.05.16. 17:07:22

Akinek bejött az elmúlt huszonnéhány év, az szavazzon a Bajnaira.Vagy az Orbánra.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.16. 17:08:36

ej de gyengék ezek a plakátok.

pedig az lmpből jöttek kreatívabbak ennél (a parlamenti, vagy a melletti akcióik alapján).

Kár volt erre pénzt költeni. :S

Elijah_Baley 2013.05.16. 17:09:07

@CSENDES: dolgoztam olyan cégnél aki pestről elvitte a kólcenterét miskolcra, mert ott feleannyiért kap embert
az is város, sőt, megyeközponty, és nincs is butapest közelében
:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 17:09:19

@CSENDES: Hazudozás helyett inkább olvass ÁFA-törvényt, főleg a 3. és 3/A mellékleteket, amik a kedvezményesen adózó termékeket és szolgáltatásokat sorolja fel:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700127.TV

CSENDES 2013.05.16. 17:12:38

@UTurn: @Távmunka blog: @De gustibusaut bene, aut nihil: Mind hazudtok, csúsztattok. Kár értetek. Nem is kívánok erre reagálni.

Laciii 2013.05.16. 17:13:41

@kennyking:
"Akinek bejött az elmúlt huszonnéhány év, az szavazzon a Bajnaira.Vagy az Orbánra. "
Na ezt kéne kiplakátolni mindenhova.

Elijah_Baley 2013.05.16. 17:14:09

@Távmunka blog: nem, amerikai kiszervezős kólcenteres, de nem is az a lényeg, bárki meglépi ha kap megfelelő munkerőt.
nyiván, ha több nyelven makeszoló programozókban utazik, nem teszi a melót vidékre, de ha csak különösebb szakértelmet, képességeket nem igénylő munka, akkor miért ne?

Mesterlövész 2013.05.16. 17:20:57

@grani: Csak úgy meggondolás szintjén: a mostani garnitúra nem csak elvenni akarta a millióidat, hanem meg is tette.

grani 2013.05.16. 17:28:09

@Mesterlövész: Tényleg? Nem vettem észre. De ha te jobban tudod? Az előző, szoclib garnitura, utálatom tárgya, viszont két kézzel turkált a zsebemben. Tény. Adni semmit nem adott, viszont adó jogcímen milliókat vett ki a zsebemből, hogy az ingyenélőkből álló szavazóbázisát finanszírozza.
Na, de aligha értünk egyet. Találkozunk a barrikádokon.

Bullet Proof Tony 2013.05.16. 17:29:24

@Távmunka blog: Sokan elfelejtik, hogy a játékgépeket is gyártották, javították becsületes szakemberek, családi vállalkozások, akik alól szintén egyik napról a másikra húzta ki a talajt a Fidesz. A kocsmárosokról nem is beszélve.

Maximálisan ellene vagyok a szerencsejátékoknak, de annak méginkább, hogy a kormány véletlenszerűen rámutat valakikre és azt mondja: pusztuljatok. Ha a betiltást el is lehet fogadni, azt semmiképp, hogy ez az egész bárminemű türelmi idő nélkül, napok alatt zajlott le, az érintetteknek esélyük se volt fokozatosan más megélhetés után nézni, rengeteg embernek, évek munkája lett lenullázva pillanatok alatt. Ez egy jogállamban nem elfogadható se játékgépesek, se cigiárusok ellen. Persze Magyarország már rég nem jogállam. :(

CSENDES 2013.05.16. 17:30:56

@De gustibusaut bene, aut nihil: Én is kívánok neked, amire gondolsz. Sokat. Mert most ti vagytok hatalmon. Te nem vagy más, mint ah a hatalom kiszolgálója. Én viszont annak a kis és közép vállalaltnak a főállású munkavállalója vagyok, aki látja az anomáliát,amit Ti nem vagytok hajlandóak látni, látom, érzékelem. Egyébként érzékelte a kormány is, hiszen ezért vezette be a KIVA-t

CSENDES 2013.05.16. 17:40:34

Azt üzenem azoknak, akik lehazugoztak, hogy Ti hazudtok, én egy magyarországi versenyképtelenné vált termelő cég vezetőjeként nem tudok rátok másként nézni.

rozsé drazsé 2013.05.16. 17:41:49

Együtt Magyarországért 2014. Ez a jelszó. Szigorú nyelvtani értelmezésem szerint ez azt jelenti, hogy valakik összeálltak annak érdekében, hogy megszerezzék Magyarországot. (Hungary LLC)
Kik ezek?
a) a kábszeres
b) a koravén előnyugdíjas
c) a libatolvaj, aki nem értett hozzá...

Utóbbi nem mellesleg egy valahavolt casting nyertese. Egy olyan castingé, amin már senki nem mert indulni. Lelépett a takarítónő is, nehogy behívják a castingra. Lendvai Ildi néni (aki oly sokat téved, 82-ben hogy jó a kommunista rendszer, 2002-ben meg hogy nem lesz gázáremelés) sírva könyörgött a pincében a patkányoknak, hogy valamelyik vállalja már el! De nem...És akkor jött Ő! A Wallis obsitosa. A Demokrata, akinek nem fontos, hogy a nép válassza, akár előrehozottan is, elég, ha az MSZP frakció rászavaz a casting után, hiszen ettől demokrata Ő. Aki persze csak segíteni akart, nem miniszterelnök lenni, mint ezt a jelenidejű szereplése minden bizonnyal utólag is igazolja. Kottából énekelt, úgy nem olyan nehéz, mintha meg kellett volba tanulni fejből. A kottát meg úgyis az IMF írta. Nulla kockázat, hibalehetőség kizárva. A kotta szerint nincs ingyenebéd (ide nem értve a Lehmann Brothers-t, meg a Goldmann&Sachs-ot, mert nekik azé' vagyogat), se nyugdíj, se fizetés, se munka, se kenyér, se állami szolgáltatás.

Csak adó. Két kulacsos adó. Az egyik kulacs a bankigazgatók szájába szivárog, etikai kódexek és devizaárfolyam különbözetek kíséretében, a másik kulacsból meg a Ronald S. Lauder csapata kortyolgatja a Velencei-tó vizét. Mind1. Én fizessem mind a két kulacsot, mások meg költsék, amit én kifizettem. Minden ellenkező verzió szemenszedett hazugság, olcsó kampányfogás és hosszútávon rettenetes következményekkel jár, ja, és antidemokratikus és főleg antiszemita.

Hasa és Hál'adás!

De nem mindegy kinek a hasa és kinek adják azt a hálát. Ezek nem az én hasam tömik és 100%-ig biztos, hogy külföldre fognak hálálkodni az én pénzemen.

Aki ezekre szavaz, hülyébb, mint a Fidesz szavazó. Az biztos. Pedig az se semmi.

Nem lehetne egy rendes baloldali pártot gründolni? Hiteles emberekkel? Biztos, hogy ezeket a levitézlett monopolkapitalista gazembereket kell minduntalan előszedni és a bérből és fizetésből élőknek beadni?
Nincs a baloldalnak 4-6 év türelme, hogy megépítse saját magát egyrészt tényleg baloldalinak, másrészt hazafinak? A Fidesznek volt türelme 93-98 között és 2002-2010 között is...meg is csinálták. Most aztán vinnyoghattok itt az Indexen, hogy nem lehet őket leváltani...(ezenközben szétveritek az LMP-t? Idióták!!)

De nem azért mert nincs demokrácia! Hanem mert minden ellenfelük (a Fideszé) ezerszer hiteltelenebb, mint a legrosszabb fideszes. Azt se hisszük el egy MSZP-snek, Bajnaisnak, amit kérdez. Még akkor se, ha véletlenül igaza van.

Bullet Proof Tony 2013.05.16. 17:45:37

@grani: Mekkora szerencse, hogy most csak 27% az áfa, hogy nincs csekkadó, nincs telefonadó, nincs biztosítási adó, nincs bankadó, nem nyúlták le a MANYUP megtakarításunkat, nincs felár a MÁV pudvás gyorsvonataira és nem fog minden drágulni az ezerévre tikosított módon megvalósított útdíjtól. Tök jó, hogy neked csak a szoclib garnitúra turkált két kézzel a zsebedben. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy melyik országban élsz?

grani 2013.05.16. 17:49:59

@Bullet Proof Tony: Közöd hozzá? Ott élek, ahol többet fizetnek, kevesebb az adó. Még akkor is, ha minden kétszer annyiba kerül, mint MO-n, sokkal jobban kijövök. Szóval ha nem tetszik, vándorolj ki. Én is azt tettem, míg a haverjaid uralkodtak.

csakhalkanszólok 2013.05.16. 18:05:10

Most mi a gondotok? Azt írta: "Egykulcsos adó - Megszüntetjük". Tök jó, nem lesz adó! :-)

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.16. 18:06:45

Az alkalmasságot nem a plakátok igazolják, hanem a Gyurcsány kormányban miniszterként eltöltött cirka három év, majd az azt követő kormányfőként eltöltött újabb egy év.

Szociknak vége 2013.05.16. 18:14:54

Bajnai elveszi az MSZP pár szavazóját? Há milesz itt?

Bullet Proof Tony. 2013.05.16. 18:16:29

@grani: Csak annyi közöm van hozzá, mint neked a magyar politikához! Ha külföldön élsz, akkor ne oszd az észt, hogy nekünk, magyarországi magyaroknak mi a jó, mert fingod sincs róla. Ha annyira jó nekünk Orbán, akkor gyere haza, éljél meg és adózzál itt Trafikmutyi Landban, addig viszont: kibic kuss!

Örüljél, hogy te még kivándorolhattál, a mai fiatal diplomásokat már az alkotmányban kötelezik maradásra a te haverjaid, akiket a világ másik végéről istenítesz.

Szociknak vége 2013.05.16. 18:25:16

@Bullet Proof Tony.: Egyetlen magyar diplomást sem köteleznek maradásra sem az alkotmányban sem máshol.

UTurn 2013.05.16. 18:25:45

@csakhalkanszólok:
- Képzeld, megszűnik az APEH!
- Hogy hogy?
- Azt irták, hogy utolsó felszólítás.

grani 2013.05.16. 18:26:24

@Bullet Proof Tony.: Mennék én, de a tefajtád még mindig ott rontja a levegőt. Miért nem húzol már el onnan, hogy én hazamehessek ?
Nem vándoroltam ki, kishaver, csak külföldön dolgozok. A gyerekeim ott élnek és ott van a lakásom. Én innen pénzelem őket, mert hála a fajtádnak, otthon éhen halnánk.
Elég baj, hogy a te fajtád még mindig ott politizál, ahelyett, hogy elhúzna pénzt keresni. Csak hát a kutyának se kelletek, ezért rontjátok ott a levegőt,abban reménykedve, hogy ha a haverjaitok hatalmra kerülnek, akkor megint ingyen élhettek más adójából.

Bullet Proof Tony. 2013.05.16. 18:49:46

@MetroGoldwinMayer: Ja persze és tandíj sincs természetesen. Se megszorítások. És a gyorsvonati pótjegy az nem jegyár emelés.

Bullet Proof Tony. 2013.05.16. 19:35:07

@grani: Hát öregem, most aztán kiállítottad a bizonyítványt. Érvek, kultúra, színvonal=Fidesz. Gratulálok! Ezt a kommentet mindenhol mutogatni kellene, egyszerűen minden benne van. Nem is tudom már eldönteni, hogy ez egyáltalán komoly-e, vagy csak paródia. Viccnek azért kicsit erős, bár kétségkívűl szórakoztató. :)

A logikai láncodon azért még dolgozz egy kcsit: "Fidesz mindenekfelett", "hajrá Viktor", tényleg mindent csodásan csinálnak, értem én, de azért te valahogy mégse tudsz megélni itt a gazdasági csodák és tündérmesék földjén, de persze véletlenül se a kétharmados többségben uralkodó Viktor hibájából, ő nem tehet róla, csakis a nem Fidesz hívők tehetnek róla. Eredeti magyarázat, azt meg kell hagyni! :) De az mindenképpen egy fantasztikus dolog, hogy te aki saját bevallásod szerint annyira nem tudsz érvényesülni az Orbán által irányított országban, hogy konkrétan éhen halnál itthon (kár lenne érted), mégis a távolból is dicsőíted a vezért. Ez ám a párthűség elvtárs! Amúgy köszi, hogy aggódsz értem, én nem fogok éhen halni, engem csupán az zavar, hogy az imádottjaid ezer módon húznak le és lerabolják az országot. Vicces dolog ez, de így nézve, tulajdonképpen nekem sokkal kevésbé rossz a Fidesz, mint neked, hiszen én legalább megélek itt, te meg éhen halnál (te montad, nem én) - és mégis te isteníted őket. :)

Persze én is tévedhetek. Hogy is gondolhattam, hogy többek között a magyar felsőoktatás problémáira akartam felhívni egy külföldön dolgozó segédmunkás figyelmét? Én kérek elnézést! Persze tudom, mindjárt 8 diplomás professzor leszel, csak tudod a stílusod már elárult :)

Hát további jó szórakozást, nem akarlak feltartani, nyilván vár már a betonkeverő!

Annyit még hozzátennék, hogy tudod az én fajtám a magyar, a hazám pedig Magyarország. Ha te úgy érzed, hogy a te fajtád különbözik az enyémtől, az a te bajod, illetve téged minősít.

zobod 2013.05.16. 19:38:39

@SemBoga: egészen megdöbbentő, mennyien vennék azt természetesnek hogy az állam megint fossza ki a relatíve jobban keresőket, és ebből biztosítson nekik jobb életszínvonalat annál, mint amit a maguk erejéből elérni képesek.

Mr. Waszabi 2013.05.16. 19:46:22

Speciel az egykulcsossal csak egy réteget lehet megszólítani általánosságban. Nem vagyok biztos benne, hogy a tudatos választók - azaz, akik gondolkoznak és el is mennek szavazni - mind a rosszul járt rétegbe tartoznak. Ahhoz, hogy ez a szlogen siker legyen, publikálnia kéne az E2014-nek az általuk elképzelt sávhatárokat is. Persze olyanokat, amiket aztán be is tartanak.
Mert egyfelől van igazsága Orbánnak abban, hogy aki többet dolgozik, az kapjon arányosan több pénzt is. Mármint nem csak bruttóban, papíron, hanem a zsebébe is. Mert a pénz beszél, a többiek meg csak ugatnak, régi igazság ez. Nem normális dolog, hogy 3,8-4,0 millió munkavállalóból 150 ezer fizesse az SZJA felét. Aránytalan. Ha ezzel akar kampányolni bárki, nem sok sikert jósolok neki. Mert általánosságban a tudatos választók a jobban fizetettek közül kerülnek ki.

Elijah_Baley 2013.05.16. 19:53:40

@CSENDES: gyere te is multihoz melózni, ne idegeskeggyé má, torbágyon meg örsön egy rakat cég van, napi fél óra ingázás, annyit megér, nem?
vannak ismijeim a kkv-ban meg az állami szektorban is, elég szar az élet, évek óta egyre rosszabb.
persze valahol igazad van, a hatalom kiszolgálója vok, de a világban mindenütt ugyanez folyik, nagyvállalatok uralják a piacot, a többiek döglődnek.

csárlszbrunzol 2013.05.16. 19:57:58

@Mr. Waszabi: "Nem vagyok biztos benne, hogy a tudatos választók - azaz, akik gondolkoznak és el is mennek szavazni - mind a rosszul járt rétegbe tartoznak."
Szerintem sem. Azonban ne becsüld le azt a réteget, amelyik fogalmatlanul arra szavaz, aki többet igér. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy eddig az nyerte a választásokat, aki nagyobbat tudott igérni.
Ez a réteg szerintem nagyobb számú, mint az egykulcsos nyertesei. Választást pedig tömeggel lehet nyerni, nem cizellált, de kis számú támogatóval.
"Ahhoz, hogy ez a szlogen siker legyen, publikálnia kéne az E2014-nek az általuk elképzelt sávhatárokat is."
Olyan 400k körülről szólt a fáma; már ami a számaik alapján volt kalkulálható.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.16. 20:01:34

@rozsé drazsé: Fujj de utálom az ilyen párttollnokokat, mint te vagy...

grani 2013.05.16. 20:06:41

@Bullet Proof Tony.: Hát te is kiállítottad a bizonyítványt. Szóval, aki kétkezi munkás, az ne pofázzon. Mert ott a te fajtád, a rinyáló, ingyenélő értelmiségi, majd te mondod meg a tutit. Mi pedig proletárok, pofa be és leszegett fejjel hallgassuk, ahogy osztod te meg a fajtád az észt. Az lehet, hogy magyar vagy, engem nem különösebben érdekel a nációd, de külön faj vagy, értelmiségi, pc szoclibcsi.
Azt viszont nem értem, hogy ha te olyan jól élsz Orbán alatt is (kiváncsi lennék, hogy miből), akkor mit rinyálsz, mint egy fürdőskurva? Ha nem tetszik, akkor vándorolj ki. Van itt hely, találunk egy lapátod, hogy etesd a betonkeverőt. Csak gondolom, nyálas értelmiségként még azt se tudod, melyik végén kell megfogni.
Egyet tudok, hogy szavazni hazamegyek, vagy a követségen szavazok, mert azt nem szeretném, hogy a fajtád még egyszer a hatalom közelébe kerüljön.

gölemin 2013.05.16. 20:08:50

@zobod: Egészen elképesztő, hányan veszik természetesnek, hogy az állam fossza ki a jobban teljesítő vállalatokat (=luxusprofit) és ebből biztosítson nekik jobb életszínvonalat annál, mint amit a maguk erejéből elérni képesek (=rezsicsökkentés).

csárlszbrunzol 2013.05.16. 20:18:24

@gölemin: "Egészen elképesztő, hányan veszik természetesnek, hogy az állam fossza ki a jobban teljesítő vállalatokat (=luxusprofit) és ebből biztosítson nekik jobb életszínvonalat annál, mint amit a maguk erejéből elérni képesek (=rezsicsökkentés). "
Jogos. Mindkettőtök üzenete.
Kérdés, hogy meg lehetne-e oldani, hogy a szent állam ne "fosszon ki" senkit. Nem az lenne a megoldás?

komplikato 2013.05.16. 20:29:25

@Blogger Géza: A "papai bányáit" senki nem fogja kapirgálni, mert az utolsót aki megpróbálta véletlenül kivasalta egy kamion az autójával együtt ugye.

Csetepaté márki 2013.05.16. 20:30:55

"Az egyik oldal rendelkezik kompetenciával (Együtt 2014–PM), a másik pedig támogatottsággal (MSZP)."

Pontosabban megakompetencia meg gigatámogatottság.

Mr. Waszabi 2013.05.16. 20:41:51

@csárlszbrunzol: én az Orbán kormány ködsítésre épített átbaszására alapozva most már konkrét programot várok az MSZP-től vagy E2014-től. Az Oszkó féle többkulcsosból nem kérnék, ha lehet. Azzal ugyanis az volt a baj, hogy nem ösztönözte a magasabb keresetre az embereket, hanem inkább a fekete jövedelemre, mivel hogy elfelejtettéj korszerűsíteni a sávhatárokat a jövedelmek emelkedésével. Így eshetett meg, hogy a 400 ezres bér és az 1 milliós és az 5 milliós is azonos kulccsal adózott, holott, lényeges különbség volt a megélhetés szempontjából, ha mondjuk átlag alkalmazotti családban csak apu keresett 400 fölött. Családi adózás az nem volt, mert minek, hadd fizessen az idióta dolgos magyar. Szóval, meg kell erőltetniük az agysejtjeiket, ha nyerni akarnak. Muszáj lesz.

zobod 2013.05.16. 20:50:13

@gölemin: nem értem mit akarsz mondani, biztos lenne, aki aláírja a progresszív szja melletti támogató ívet is. Még ha maradna is az ő adókulcsa a mostani, és nem járna jól egy forinttal sem, sok szavazó úgy gondolkozik, hogy nem is az a baja ha neki nincsen, hanem hogy ha neki nincs akkor másnak se legyen.

Átlagos magyar középosztálybeliként lehet ezt rezsicsökkentést úgy is nézni, hogy a fidesz a középosztály terheit mérsékli, és bizonyos korábban szent tehén vállalati kört pedig bevon a méltányosabb közteherviselésbe; az mszpszdsz pedig valamiért pont ennek a vállalati körnek adott garantált profitot, alacsony adókulcsokat a magyar középosztály túlsarcolásának árán. Ha pl. közműcégben dolgozol menedzserként, a repatriálható profittól függő bónusszal,akkor lehet úgy is nézni ezt a rezsicsökkentést, hogy fulladjon meg, aki kitalálta. Vagy baloldali szimpatizásként, pártkáderként is lehet pukkadni rajta, hogy mennyi szavazót hozott ez a Fidesznek. Ahány ember, annyi igazság, értékrend és térfélválasztás kérdése...

.Bullet Proof Tony 2013.05.16. 20:54:16

@grani: Hát bocsáss meg, hogy iskolába jártam és tanultam, ráadásul még nyelveket is beszélek és olvasok is. Szégyellem is magam, hogy az értelmiséghez tartozom és nem lettem olyan nagy személyiség mint te, aki válogatott sértéseken kívűl egyetlen épkézláb érvet nem bír kiiazadni magából, amivel a véleményét védhetné.

Nincs baj ám a kétkezi munkával sem, csak tudod van egy mondás: a suszter maradjon a kaptafánál. Ehhez még hozzátenném, hogy a külföldön élő ember, meg annak az országnak a belpolitikájába szóljon bele, ahol él, ahol a saját bőrén tapasztalja a politika alakulását.

Innen annyi látszik belőled, hogy fogalmad sincs arról, ami itt megy, még abból se látod a bajokat, hogy alap szinten se tudsz itt boldogulni, mindazonáltal a tudatlanságod egyáltalán nem gátol meg abban, hogy okosabbnak gondold magad mindenkinél. Ez elég szomorú.

Bár egyszer már leírtam, de leírom újra szívesen: én azért sírok, mert az általad istenített Orbán kormány a szerkezeti reformok helyett csak az újabb adónemek kitalálásához ért, ezen kívűl pedig maffia módszerekkel rabolja ki az országot és súlyosan veszélyezteti a demokráciát. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ezeket anyagi oldalról csak kevéssé érzem a saját bőrömön, de látom, hogy körülöttem, hogy élnek az emberek, látom a sorsokat amiket a Fidesz ámokfutása tett tönkre. Látom azokat az embereket is, akik hozzád hasonlóan külföldre kellett, hogy meneküljenek, hogy egyáltalán túl tudjanak élni - csak veled ellentétben én látom valós okokat is. Tudod, többek közt azért is tanultam, hogy ne legyek egy sötét, tudatlan, bunkó, akit bármelyik poltikus meg tud vezetni a tündérmeséjével - ne vedd magadra.

A szoclibsizős szövegedről eszembe jut, egy sokszor idézett Orbán interjú: "A hozzám legközelebb állók, Kövér László és Fodor Gábor velem együtt egyfajta szociálliberális meggyőződésűek. A Századvég című lapunknál ugyanakkor dolgoznak olyan reformkommunista szerkesztők is, mint Stumpf István és Wéber Attila."
Ez 89-ben hangzott el a vezér szájából. Akkor erre volt igény. Ő aztán annyira "elvből" antiliberális, hogy még a Liberális Internacionálé alelnöke is volt.

Csak, hogy tudd, kit támogatsz...

Ha haza akarsz jönni szavazni, gyere bátran, bár szerintem inkább a családoddal töltsd azt az időt, mert most megmondom, hogy a Fidesz bukni fog.

grani 2013.05.16. 21:03:12

@.Bullet Proof Tony: Ja, persze, te tanultál. GOndolom a párttitkár papád benyomott valami ruhatár szakra és utánna meg beültél valamilyen előmelegített állásba. Hát mások nem voltak ilyen szerencsések. Nem tellett tanulásra, mert dolgozni kellett. Nyelvekkel nincs probléma, csak éppen nem tanfolyamokon tanulja meg az ember, hanem ráragad munka közben. Dicsekedj csak. És külön köszönet, hogy megmutatod a helyem, hol a kaptafánál, hol a betonkeverőnél. Nos ezek után miért is kedveljem a fajtádat? Miért is higyek egy ilyen beképzelt fickónak, mint te vagy? Na, ha valami jó van a demokráciában, az az, hogy a te szavad pont annyit ér, mint az enyém. És remélem, hogy a hozzám hasonló egyszerű emberek végleg kiszavazzák a hozzád hasonlókat még a hatalom közeléből is. Ha tudni akarod, a kétkezi munkásokat nem érdeklik a te érveid. Engem se érdekel a te értelmiségi fostorgásod. Egyet tudok, nem rátok szavazni. Bárki jobb mint a hozzád hasonlók bandája.

verscsernye 2013.05.16. 21:12:04

@grani:

Ki volt itt párttitkár?

Matolcsy György - MSZMP tag
Martonyi János - MSZMP tag
Pintér Sándor - MSZMP titkár
Balogh Gyula - MSZMP tag
Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Fónagy János - MSZMP tag
Hoffmann Rózsa - MSZMP tag
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Orbán Viktor - Gimnáziumi-egyetemi KISZ titkár
Kövér László - KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 23:45:25

@Bullet Proof Tony: Nekem tetszik a játékgépek betiltása és az állami dohánytrafikokkal se lenne semmi bajom, ha nem a Gömbös-féle 80 évvel ezelőtti mutyit másolnák. Aki szerencsejátékból vagy dohányból él, arról nem igazán a tisztességes jut eszembe.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 23:51:38

@SemBoga: Nem az az igazságos adórendszer, amelyik mindenkinek egyforma jövedelmet biztosít, ezt legfeljebb a bukott kommunizmus ideológiájában hívők gondolják. A létminimumot pedig nem az adórendszer, hanem a jövedelem biztosíthatja.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.16. 23:57:42

@.Bullet Proof Tony: Van egy olyan mondás, hogy aki 30 alatt nem liberális, annak nincs szíve, de aki 30 felett is az marad, annak nincs esze :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.17. 00:03:07

@grani: "Nem tellett tanulásra, mert dolgozni kellett."
Én is minden nyáron és gyakran hétvégéken is dolgoztam gimnazistaként, aztán egyetemen nem kértem szüleimtől egy fillért sem, az ösztöndíjam a legjobbak között volt és dolgoztam is mellette. Persze így csak heti egy bulira futotta, de legalább nem kell siránkoznom, hogy nem tanulhattam...

Blogger Géza 2013.05.17. 10:01:22

@komplikato: Isteniek ezek az urban legendek. Nem létező bányák, nem létező kamionok, nem létező vasalás... :)

Elijah_Baley 2013.05.17. 10:05:03

@grani: az lesz majd a jó világ, mikor a betonkeverőt te tervezed, ő meg üzemelteti :)

Magyarok Európában (törölt) 2013.05.17. 22:15:17

@.Bullet Proof Tony: azt hiszem, grani a példája annak, miért tartanák ma is sokan célszerűnek a műveltségi cenzus bevezetését.
süti beállítások módosítása